Podłączając dzisiaj tolka do kompa wyskoczył mi taki oto błąd, silnik to 1.9 tdi 110 KM, od pewnego czasu też ubyło mi mocy szczególnie na większych obciążeniach turbiny. Wie ktoś może czy błąd na zaworze N239 może być z tym powiązany? Dodam że wężyki podciśnienia ostatnio wymieniałem oraz czyściłem EGRa. Ciśnienia doładowania mam książkowe, wie ktoś co może się dziać? Z góry dziękuje, bo mnie już to przerasta nie wiem co może być nie tak.
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 038 906 012 FK
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 3357
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 06402
Additional Info: VSSZZZ1MZ4R020870 SEZ7Z0C2130276
VCID: 5EB89C26B66D83EC
1 Fault Found
19560 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Short to Plus
P3104 - 35-00 - -
Czy szarpie trudno powiedzieć napewno nie jakoś tak żeby było to uciążliwe, bo bym to zauważył. Dzięki za odpowiedzi napewno wszystko posprawdzam Ale czy klapka gasząca może mieć wpływ na spadek mocy?
Jeśli zawór jest padnięty i cały czas puszcza podciśnienie na klapę, to tak, może być trochę przymknięta i ograniczać przepływ. Generalnie najpierw ogarnij to co powoduje błędy i jeśli nadal będzie źle to można szukać przyczyny. Przy okazji - możesz też wyciągnąć i wyczyścić EGR, bo jeśli zawór był padnięty i klapa nie działała, to teraz po wymianie zaworu klapa może się zacząć zawieszać i możesz nie odpalić auta.
najprościej sprawdź czy podczas pracy silnika klapa leży na punkcie 0 czy nie z tyłu przy ośce klapy na obudowie EGR od strony kolektora jest ogranicznik i tam powinien spoczywać ogranicznik klapy, jeżeli nie to jest problem z zaworkiem więc spróbuj odłączyć zaślepić podciśnienie i pojeździć.
A napiszcie mi, czy zawór N239 powinien być do czegoś przymocowany? Wczoraj robiłem sobie oględziny silnika i zauważyłem że zawór ten leżał sobie na silniku i troszkę się przypiekł, ale działa. Włożyłem go tylko w plastikowe spinki, ale jedna strona wygląda jak by trzeba było go w coś wcisnąć? Czy tak ma na tych spinkach wisieć?
przewaznie plasticzek mały od n239 jes ułamany i nie da sie go zawiesic , a jego miejsce jest koło rury dolotowej koło klapy gaszacej kiedys przez przypadek znalazłem