[ALL] Tuning TDI

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.
ODPOWIEDZ
B
Bartosz_n
Forumowicz
Posty: 728
Rejestracja: 13 wrz 2011, 16:32
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9.TDI
Lokalizacja: Warszawa

[ALL] Tuning TDI

Post autor: Bartosz_n »

Scyzor, ja co prawda śmiga jeszcze na seryjnym programie ale mogę w pełni szczerze powiedzieć , że ten fmic dużo poprawił .
Autko szybciej wkręca się na obroty i dłużej czuć moc ( na wyższych obr. )
95 stopni to powiem szczerze , ze grubo hehe .
Ja co prawda logów nie robiłem ale na seryjnym SMIC-u nie było mowy o dotknięciu rury dolotu , parzyło dłoń teraz to nawet lekko ciepłe nie są .
Przy mocnym katowaniu może i dało by radę go trochę ,,zagotować '' ale parę sekund i będzie znowu dobrze .
Największa wadą tych naszych seryjnych IC-ków jest ich położenie . ni jak tam zimne powietrze nie wpływa :-P

,wtryski 0,320 '' to chyba już całkiem ładnie podlewa :-)
Twoje auto to po prostu kosmos :-D
Podziwiam nakład pracy .
A mam jeszcze takie pytanko , dół od PD montujesz ?

Trzeba modzić bo Toledo jak widać po Twoim przykładzie to świetne auto do tuningu.
Awatar użytkownika
Scyzor
Forumowicz
Posty: 134
Rejestracja: 08 lis 2011, 14:54
Auto: VW Golf 3 Variant
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Belgia

[ALL] Tuning TDI

Post autor: Scyzor »

Dzieki Bartosz_n,

Widzisz u mnie nie dosc ze szybko sie gotuje to na dodatek musze przejechac z kilometr zanim zejdzie do 50st. Puzniej zchodzic juz nie bardzo ma ochote.

Wtryski to francuskie koncowki DSS 0.320 ustawione na 200/400bar. Na postoju zero dymu. Przy odpowiednim programie moze byc bezdymnie. Spalanie? tempomat 12Okm/h (117 na GPS) MFA 4.2-4.4, stacja od korka do korka nawet 0.1 mniej niz wskazania MFA. Sprawdzilem i przekonalem sie sam, nie czytajac glupot z netu.

Nie bawcie sie w male wtryski, nie warto. Minimum Bosio 0.260.

Dol od PD? Raczej nie. W kolejnosci teraz : szpilki glowicy 12.9 BPX/ARL, sruby podpor walu 12.9 BPX/ARL, przelot, fmic. Ogarnac dobre 240km/450Nm

Jezeli odbije w glowie : tloki ARL z obnizona kompresja 18:1, kute korby, wieksze zawory,.., na ok. 300km i tutaj znowu mocniejsze sprzeglo na 500Nm+ i szpilki ARP gora/dul

GTB2060vklr gotowe do montazu czeka od miesiaca na pulce tak jak i nowa glowiczka 12,5mm gdyby brakowalo ropy :oops:
B
Bartosz_n
Forumowicz
Posty: 728
Rejestracja: 13 wrz 2011, 16:32
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9.TDI
Lokalizacja: Warszawa

[ALL] Tuning TDI

Post autor: Bartosz_n »

No właśnie przy FMIC-u temperatura obniża się w ekstremalnie krótkim czasie .
I tak dziwię się , że tak długo jeździsz na seryjnym IC . Mój przy serii puchł porządnie . ale może bardziej to odczuwałem bo niższa moc ;-)
Jednak paliwo w Belgii musi być dużo lepsze niż w PL bo u mnie taki wynik to raczej przy 90 km/h :-/

0,260 to też już spore wtryski ale jeśli mówisz , ze nie warto bawić się w 230 to w takim razie sobie je odpuszczę.

Ja niebawem biorę się za pompę bo i tak powinienem ją zregenerować . zresztą do BRD to nawet nie wypada mieć 10 mm :-)

Czy przy GTB dużo będziesz miał rzeźby ? Pompa 12,5 :shock: dodatkowa od benzyniaka też będzie ?
Awatar użytkownika
Scyzor
Forumowicz
Posty: 134
Rejestracja: 08 lis 2011, 14:54
Auto: VW Golf 3 Variant
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Belgia

[ALL] Tuning TDI

Post autor: Scyzor »

260tki to naprawde minimum, troche wieksze cisnienia otwarcia niz seria i mozna zrobic bezdymna serie w AFNie, obnizajac napiecie nastawnika w programie. 260tki przy zdrowej pompie 10mm to pewne 180-190km przy brd.

Zdrowa pompa 10mm obsluguje 320tki lub nawet 340tki. Sa juz takie auta w Finlandii na GTB 1756 czy 2056 na 220 i 250km przy pompie 10mm. 11stka przy fali DE143 to jednak ladny plus lecz niewymagany/niekonieczny.

przy gtb vklr jest sporo zabawy. Turbo jest chlodzone olejem i woda. Potrzebny obieg.
W zamian przy gtb2060vklr mamy piekna reakcje na gaz, bd dobry dolny zakres obrotow i powietrza na bezdymne przynajmniej 280km.

Dopuki wyprzedzenie kata wtrysku idzie w parze z tym zadanym w programie nie ma potrzeby zakladac dodatkowej pompy wstepnej.
B
Bartosz_n
Forumowicz
Posty: 728
Rejestracja: 13 wrz 2011, 16:32
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9.TDI
Lokalizacja: Warszawa

[ALL] Tuning TDI

Post autor: Bartosz_n »

Scyzor,
Dzięki wielkie za wszelkie informacje. Widzę ,że żyłem w błędzie odnośnie pomp . myślałem , że pompa 10 nie da sobie nawet dobrze rady z 230 .
Jednak nie ma co opierać się na wypowiedziach co niektórych ,, znawców " , którzy twierdza , że 200 koni zameczy AFN-a dość szybko .
Nie miałem pojęcia , ze turbo gtb vklr jest chłodzone wodą , kurde to trochę jednak będziesz musiał pokombinować .
Życzę powodzenia w dalszych modach .
Dzięki jeszcze raz za wskazówki :->
Mam nadzieję , że w przyszłym miesiącu zacznę robić postępy :-)
Awatar użytkownika
Scyzor
Forumowicz
Posty: 134
Rejestracja: 08 lis 2011, 14:54
Auto: VW Golf 3 Variant
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Belgia

[ALL] Tuning TDI

Post autor: Scyzor »

Ogranicza tylko wyobraznia no i glebokosc kieszeni ;)
Awatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Lokalizacja: Żary

[ALL] Tuning TDI

Post autor: Bartek26 »

Chłopaki o takich grubych modach gadacie :D ja tam planuje okolice 150-160 koni ,mysle ze ten fmic to ogarnie , tak jak pompa i wtryski 216stki :) widziałęm ostatnio wykres golfa z 216stkami z pompą 11stka i turbo CAHA i wyplul 190koni i prawie 370nm .
Tak wiec potencjał 216 jest spory.
Teraz mam przy niecałych 140koniach i 1140kg jakies 8-8.5 do setki .
Jak zejde w granice 7.5 sekundy to juz myśle toledo bedzie robiło dobre wrazenie na drodze :)


Scyzor a jak u Ciebie z trakcja przy takiej mocy ?
Skill.... You can't buy it ....
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Tuning TDI

Post autor: Sony »

Dalej możecie sobie tutaj klepać o tuningu TDI, bo dział Moje Toledo nie był odpowiednim miejscem :502:
B
Bartosz_n
Forumowicz
Posty: 728
Rejestracja: 13 wrz 2011, 16:32
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9.TDI
Lokalizacja: Warszawa

[ALL] Tuning TDI

Post autor: Bartosz_n »

Bartek26,
Też myślałem by wyciągnąć te 150-160 KM i 320-350 Nm ale stwierdzilem , że jeśli mam wsadzać turbo od Awx-a ,które kosztuje prawie tyle samo co BRD to doszedłem do wniosku , że nie warto :-) Lepiej dołożyć jeszcze trochę i mieć naprawdę mocne autko . zresztą wole mieć bezpieczne 170 koni na BRD a nie wysilone 160 na awx :-)
Miałem niebawem przerabiać pompę ale po wypowiedzi Scyzora , nie będę tego robił bo to nie mały koszt a obecna pompka da sobie radę przy tym osprzęcie .
Jeśli z czasem coś mi odbije to może wtedy wsadzę 11 .

Bartek a Może warto by było coś jeszcze pomodzic i uzyskać te 17x koni , wtedy zejdziesz do 7 s i będzie miód malina :-)
Awatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Lokalizacja: Żary

[ALL] Tuning TDI

Post autor: Bartek26 »

to jest mysl , ale co ja moge jeszcze pomodzic ? jedynie do wiekszego wyniku niz planuje hamuje mnie obecna pompa ...
Turbo napewno zmienie i napewno na takie żeby cisnienie 1.3-1.4 bara było dla niego spacerkiem , nie chce wysilać go bo zalezy mi na niezawodnosci tak jak bylo do tej pory.
Wtrysków napewno nie rusze bo kupowałem nowe koncówki i sa w bdb stanie , maja moze 7tys km przelotu. Sprzeglo mam 2 letnie z g60 , wiem ze wytrzymuje okolice 370NM.
Wydech jest ok , dolot i do tego wałek z sdi.
Fmic jest jaki jest, teraz daje rade , ale nie jest też mega rozwojowy , trzeba to przyznać :)
Pompy swojej nie chce zmieniac bo nie moge złego słowa na nią powiedzieć a widać po ostatnim wykresie ze paliwo jest i to do samego końca :)
Teraz jedynie hamuje mnie turbo , wiem że wsadze jakieś z "zapasem" a ile wyjdzie , czy 150 czy 160 czy zblize sie do 170 to juz kwestia w jakim stanie sa poszczególne elementy które wymieniłem do tej pory.

Podsumowując , wiecej niż turbo już nie chce zmieniać , planem jest złamać 150 koni , a jak bedzie 10 czy 15 koni wiecej to super , bede happy .
Skill.... You can't buy it ....
ODPOWIEDZ