[ALL] Tuning TDI

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.
ODPOWIEDZ
s
skrzysieks
Forumowicz
Posty: 819
Rejestracja: 07 sty 2012, 09:05
Auto: Opel
Model: Insignia
Lokalizacja: Krosno

[ALL] Tuning TDI

Post autor: skrzysieks »

nom 0.185 mm i przez to lipa jest :P
Awatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Lokalizacja: Żary

[ALL] Tuning TDI

Post autor: Bartek26 »

Kitaj pisze:
Bartek26 pisze:Po sofcie na 216stkach wyjść może nawet 145koni.


Na ASV będzie 5 koni mniej a ile mniej kasy kosztuja :-P

tak ,ale jak pozniej zmienisz turbo to na 216 i 160-170 koni zrobisz .
A na takich z asv to ile jeszcze wyciśniesz ?


widziałem alh które po programie na 216stkach dobijały do 150 koni .
Na asv to zakrecisz sie koło 140 i nic wiecej... No i traf takie nie wylatane .
Skill.... You can't buy it ....
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[ALL] Tuning TDI

Post autor: vwir »

Mój AHF na samym chipie ma 150KM. Więc nie ma reguły. Jasne, że lepiej wkładać bardziej przyszłościowe graty, ale koszt jest wtedy znacznie wyższy. A jeśli celujesz w 170KM to musisz się liczyć z fmic, turbo ARL, map sensor, itp, a to już konkretne koszty. Wtryski już też wtedy lepiej 230, bo na 216 zacznie brakować. A kupując używane 216 tak samo można się wpakować na minę jak na używanych od ASV/AHF. Tak naprawdę to 216 dają tyle, że można bardzo ładnie poprowadzić moment i moc przy pozostałych seryjnych gratach. A jeśli myślimy o czymś więcej niż 150-160KM to już lepiej kupić wtryski 230.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[ALL] Tuning TDI

Post autor: kornat »

Zacznijmy od tego, że wynik a wynik to czasem różnica. Duża jest różnica w jeździe jest w dwóch różnych autach o tej samej mocy a inaczej poprowadzoną mocą i momentem.
Moim zdaniem trzeba się zastanowić czego się oczekuje od auta i jakie się ma fundusze. Jeżeli masz mały fundusz to pakuj wtryski z ASV bo są młodsze i miały wyższe ciśnienie przed wtrysku. Oczywiście szukałbym ze sprawdzonych źródeł wtrysków bo można się nadziać. Po programie i tak jest znacząca różnica.
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[ALL] Tuning TDI

Post autor: Kitaj »

vwir pisze:Tak naprawdę to 216 dają tyle, że można bardzo ładnie poprowadzić moment i moc przy pozostałych seryjnych gratach.


x2

Ale i tak podejrzewam że jakby kogoś wsadzić do auta na ASV i na 216 to nie wyczułby różnicy, różnica wyjdzie na wykresie i to niedużo :-)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[ALL] Tuning TDI

Post autor: kornat »

vwir pisze:Tak naprawdę to 216 dają tyle, że można bardzo ładnie poprowadzić moment i moc przy pozostałych seryjnych gratach.

Jeszcze bym dodał, że tych paru koniach więcej będzie mniej dymu. Ale za to 216 są głośniejsze od 205.
Kitaj pisze:Ale i tak podejrzewam że jakby kogoś wsadzić do auta na ASV i na 216 to nie wyczułby różnicy, różnica wyjdzie na wykresie i to niedużo :-)

Zależy kogo byś wsadził i kto by pisał program. Również stan osprzętu, dawniej normą było z AHF/ASV ponad 140KM i 320Nm gdzie w chwili obecnej już większość ma 135-140KM i ok. 300Nm.
Ja obstawiałem aby po 216 wyszło te 145KM i 300Nm a zostałem zaskoczony i wyszło 154,9KM oraz 306,7Nm
Awatar użytkownika
strus90
Forumowicz
Posty: 69
Rejestracja: 29 mar 2011, 08:12
Auto: Daewoo Lanos
Model: 2.0 Turbo
Lokalizacja: Nasielsk

[ALL] Tuning TDI

Post autor: strus90 »

Antek1987 pisze:W sobotę jadę do Otwocka na korektę softu, zobaczymy ile wyjdzie po założeniu 230 i pompy 11mm. Oczywiście jak wszystko pójdzie ok wkleję wykres :)


Stroisz u Macka z edc-tuning? Jakie masz turbo?
Awatar użytkownika
Scyzor
Forumowicz
Posty: 134
Rejestracja: 08 lis 2011, 14:54
Auto: VW Golf 3 Variant
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Belgia

[ALL] Tuning TDI

Post autor: Scyzor »

Bartek26, Bartosz_n, czy czujecie jakas roznice w jezdzie na tym fmic wzgledem do serii?

Pytam poniewaz u mnie siedzi jeszcze seryjny smic na BRD ustawione na 1.75bara do 4tys obr.

Przeladowuje teraz na 2 bary po zalozeniu wtryskow 0.320.

Od 2ki do konca 4ki mam 95st w dolocie :) chyba sporo.
Awatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Lokalizacja: Żary

[ALL] Tuning TDI

Post autor: Bartek26 »

u mnie praktycznie na tym fmicu nie ma opcji zeby zagotowac dolot :) nie czuje wogole muła tak jak miałem kiedyś smic'a.
Robiłem dwa razy logi i nigdy nie podniosła sie temp w dolocie o 25 stopni niż na zewnatrz przy mocnym upalaniu.
Skill.... You can't buy it ....
Awatar użytkownika
Scyzor
Forumowicz
Posty: 134
Rejestracja: 08 lis 2011, 14:54
Auto: VW Golf 3 Variant
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Belgia

[ALL] Tuning TDI

Post autor: Scyzor »

Dzieki Bartek26

U mnie auto jedzie przez 15sekund obciazenia na zimnym smic. Potem jest LIPA.
Pora na DUZY fmic i SZEROKI wydech.. bo jak narazie ciagle seria ;)

Na zachete kolegom w kierunku wiekszej mocy napisze skromnie ze tylko w tym tygodniu Toledo siedzialo na zderzaku z porsche 911 carrera 4s 996, Jeep cheroke SRT8. Obaj od ok 120km/h do 220km/h. A wczoraj nowy golf 7 GTI performance zostal prawie o dlugosc tira od 120km/h do ponad 200km/h <zygi>

Panowie do modow, Toledo na to zasluguje i ma do tego predyspozycje.
ODPOWIEDZ