NED, ostatnio jakiś miesiąc temu wymiana filtrów oraz listwy wtryskowej. Sekwencja ma idealne dawki. Spalanie LPG wzrosło o 4L a Pb o 3.5L tak ze raczej to nie będzie wina instalacji skoro spala więcej i na LPG.
Błędy jakie mi wyskakują:
561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki
nie osiągnięta wartość adaptacji - mnożenie - BŁĄD SPORADYCZNY
561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki
nie osiągnięta wartość adaptacji - dodawanie
Było 1.8 20v AGN 125KM
Było 1.8 20VT AUQ 180KM
Było 1.9 TDI ASV 110KM
Jest Leon 1.8T AUQ 180KM
Wpływ na ustalenie składu mieszanki ma wiele czujników [przepływka , sonda ,cz. temperatury zasysanego powietrza ]
Zwiększone spalanie wskazywało by na sondę , trzeba by sprawdzić jej wartości.
Ten błąd 561 u mnie sporadycznie też się pojawia ale nie ma to żadnego wpływu na spalanie ani pracę silnika , zauważyłem też że pojawia się on tylko podczas dynamicznej szybkiej jazdy ale tylko na gazie na Pb nie ma to miejsca.Na razie nic z tym nie robię bo nie ma to wpływu na użytkowanie autka , jak zaczną się większe problemy to będę kopał.
Czytałem też opinię że ten błąd w tych silnikach z instalacją Lpg to norma , więc sam już nie wiem czy tak ma być , czy czas zacząć szukać przyczyny.
haszczu, Może ci to pomoże co napisze,jakiś czas temu zdarzyło mi się że wyjeżdżając z garażu samochód sam przełączał się po chwili na LPG co nie powinno mieć miejsca. Jak już się przełączył to nie dało się go odpalić dopiero wykręcenie i wyczyszczenie świec które były okopcone przywróciły go do życia. Pojechałem wdo warsztatu podpiąć go pod komp i okazało się że miał ustawioną temperaturę przełączania na 17 C* !! Kazałem ustawić 40* i przełączenie po przekroczeniu 1500 obr.
Od tamtego czasu problem duszenia nie występuje.
Danielek., o tym nie pomyślałem. Chyba coś w tym jest bo mi w lecie pochodził max 3min i przeskakuje na gaz (auto odpalam i idę otworzyć bramę a sam się przełącza) Pojadę w któryś dzień jak skończę normalnie prace i niech mi sprawdzą.
Spalanie to chyba wina moich modów z wydechem.
By nie odbiegać od tematu, to skoro na wpietej i wpietej przeplywce na zimnym szarpie tak samo to znaczy że przepływka jest ok. Czy się mylę
Było 1.8 20v AGN 125KM
Było 1.8 20VT AUQ 180KM
Było 1.9 TDI ASV 110KM
Jest Leon 1.8T AUQ 180KM
haszczu, Ja też wymieniałem przepływkę bo miałem założoną chińczyka a wyglądało to tak że odpalałem i falowały obroty z ssania 1200 obr spadały do ~400 że prawie gasł cykl powtarzał się może ze 4 razy i obroty się stabilizowały,na odpiętej przepływce odpalał normalnie. Nie miało to znaczenia czy był rozgrzany czy zimny. Wydaje mi się że w twoim przypadku jest ustawiona za niska temp przełączania.
Wszyscy piszą ze wystarczy odpiac przeplywke i będzie różnica ale u mnie po wypieciy dalej jest muł jak cholera więc czytając fora wychodzi na to że to nie wina przeplywki. W sobotę przepialem od kumpla i auto od razu zaczęlo żyć jego furak na mojej mula złapał czyli na bank przeplywka. Czemu nie ma żadnej różnicy po wypieciu jej? Stalo się to nagle tzn rano zgasilem auto a wieczorem po odpaleniu obroty falowaly od 1100 do 400 i kopcil. Teraz tego nie ma ale muł jest nadal. Myślicie ze czysCzenie izopropanolem pomoże? Silnik to AHF.
„Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy”
Jeżeli przepływka jest bardzo uszkodzona (do ecu pokazuje małe wartości) to po odpięciu auto odżywa trochę, ale jak przekazuje jedynie trochę mniejsze wartości, to po odpięciu ecu ustawi sobie bardzo podobne wskazania (chyba z tego, co pamiętam 550mg/r) i nie czuć różnicy