Logi z VAGa i prośba o diagnozę

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: irocket »

Czyszczenie to zdejmie, wyczyści i założy. Regeneracja to już wymiana części.
Obrazek
B
B7KJ

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: B7KJ »

Witam wszystkich,

Prosiłbym o zerknięcie na logi grupy 11:
bieg 3 http://vaglog.rtnet.pl/log_184127.html
bieg 4 http://vaglog.rtnet.pl/log_184128.html

Jestem świeżo po wymianie całego zestawu turbiny (t. + gruszka, kolektor - regenerowane) oraz czyszczeniu N75. Generalnie poprawa jest potężna, stara turbina dogorywała. Zastanawia mnie to opóźnienie w reakcji w okresie 0.01- 1.95 oraz po odpuszczeniu gazu na końcu, na obydwu biegach. Czy jest to normalne czy szukać gdzieś jakiejś nieszczelności układu podciśnienia ? Przyznam się że nie zmieniałem wężyków podciśnienia, jedynie ten idący do gruszki, który swoją drogą jest chyba ciut za długo ucięty. Ponadto, czy mógłby ktoś określić czy nowa turbawka pracuje prawidłowo bo szczerze powiedziawszy, po doświadczeniach ze starej, która potrafiła pompować o 500 mbar (zapieczona w maksymalnym otwarciu) za dużo względem Specified MAP, to wahnięcia 10-50 mbar nie wydają mi się istotne, choć zapewne się mylę.

Z góry dziękuje za podpowiedzi :mrgreen:

Edit. Ta różnica na 4 biegu (1.95- 5.15) jest spowodowana tym że zjeżdżałem z wzniesienia, więc samochód miał odrobinę lżej, więc i doładowanie siłą rzeczy odrobine zmalało.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: vwir »

Turbina regenerowana? Bo zachowuje się dokładnie jakby tak było. Wstaje przy ok. 1800 rpm. Ani to źle ani dobrze - seryjna (nie regenerowana) wstaje przy ok. 1500-1600 rpm, ale znowu kiepsko zregenerowana wstaje nawet przy 2000 rpm. Więc generalnie jest akceptowalnie.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: kornat »

Według mnie sztanga jest nie wyregulowana do końca bo z dołu trochę nie doładowuje a u góry trochę przeładowuje. Chyba, że koło kompresji jest cięższe niż fabryczne przez co ma problem z rozkręceniem się.
B
B7KJ

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: B7KJ »

Tak tak, turbo regenerowane, zaznaczyłem to w nawiasie. Sztanga nawet jeśli nie jest idealnie wyregulowana to niestety na chwilę obecną nic z tym nie zrobię gdyż są maźnięte plomby i poleciałaby gwarancja. Generalnie jest ok, autko ładnie ciągnie, tylko nurtuje mnie to opóźnienie na linii "wciśnięcie pedału do podłogi - reakcja autka", które trwa ok. 2 sek. bo poza tym efekt wymiany jest lepiej niż zadowalający.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: vwir »

To jest standardowy objaw regenerowanej turbiny (lag). Możesz próbować regulować sztangę, ale nie wróżę wielkich sukcesów.

kornat, jeśli skróci sztangę to u dołu się poprawi, ale na górze zacznie mocniej przeładowywać. Jeśli wydłuży to przestanie przeładowywać u góry, ale zwiększy się lag na dole. Jak dla mnie to jedyne co można zrobić to wkręcić kołek ogranicznika.
B
B7KJ

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: B7KJ »

Ok, ale dla spokoju ducha wymienię przewody podciśnienia. Mam tylko pytanie, czy takie działanie turbiny wpływa na jej żywotność pomimo stosowania się do zasad prawidłowej eksploatacji ? I czy jest jakimś przeciwwskazaniem do chiptuningu ? I czy softem odpowiednim dałoby się to jakoś zniwelować ?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

Sztanga ma zapas, przy 3000obr przewidywany przez producenta wsp.wypełnienia n75 to ok. 65%, w logach jest 55%, turbina nie ładuje liniowo, więc przy skręceniu sztangi powinien zmniejszyć się lag, a ecu sterując n75 trzymać ciśn.doład. w zadanych granicach.
Michal
Awatar użytkownika
Art
Forumowicz
Posty: 342
Rejestracja: 24 lis 2012, 09:12

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Art »

Panowie, auto od jakiegoś czasu przy bucie potrafi zadymić, że w lusterku widać. Wcześniej tego nie było. W tym tygodniu zmieniony olej + wszystkie filtry. Jakby mniej, ale to może placebo. Błędów brak, turbo nie łapie notlaufa

ASV, chip + 0.216 Bosch

http://vaglog.rtnet.pl/log_184632.html 11 i 3 na 4 biegu
http://vaglog.rtnet.pl/log_184631.html 3 na 3 biegu
http://vaglog.rtnet.pl/log_184630.html 11 na 3 biegu

Może ktoś coś zauważy niepokojącego ew podpowie gdzie może być problem?
Nie pomoże koni kupa, gdy kierowca dupa.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

Art, turbina ładnie ładuje i raczej nie tu leży problem. Sprawdź dolot, intercooler, dawkę paliwa.
Michal
ODPOWIEDZ