Logi z VAGa i prośba o diagnozę

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: vwir »

Czyściłeś turbinę? Bardzo wolno reaguje. Poruszaj sztangą i zobacz, czy działa płynnie.
S
Seat123

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Seat123 »

Turbiny własnie nie czyściłem, nie jestem pewien czy to coś by pomogło i dlatego sądziłem, że coś można wyczytać z logów. Sztanga wydaje się, jakby miała taki lekki przeskok, lub w którymś miejscu lekko się przycinała, ruszając bardzo słabo jest to wyczuwalne.
Awatar użytkownika
leeon
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 29 lip 2010, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Rzeszów

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: leeon »

Turbo stoi jak pień kolego,
N75 zregenerowany... rozwiń temat? ;)
Zacznijmy od początku:
1) Wlacz log 11 w trybie BasicSetting i obserwuj czy grucha cyklicznie zaciąga i puszcza. (bedzie to widoczne z tyłu po lewej stronie silnika (miedzy motorem a sciana grodziowa) ).

Jesli pkt 1 nie działa:

2) Sprawdź DOKŁADNIE poprawność połączeń wężyków, oraz ich szczelność.
(opis schematu: N75-4, n18-3, n239(?)-2)
Obrazek

Jeśli ok:
3) Zdejmij wezyk gruszki z zaworka n75, i zaciagaj ustami obserwujac sztange (bedzie ciezko, ale da się ją zamknąć).
Jeśli powyższa metoda zadziałała n75 do wymiany. (lub uszkodzona wiązka - rzadko spotykane).

Daj znać ;)
Awatar użytkownika
dreadlook
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 11 maja 2013, 17:56
Auto: Seat Leon 1M
Model: 1.9 TDI ARL
Lokalizacja: Kowalewo Pomorskie

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: dreadlook »

Panowie, silnik AJM (VW Bora 1999r.), auto jakby nie miało kopyta, po ok. 2,5tys. obrotów ma muła. Filtry wszystkie wymienione, włącznie z paliwowym + wymienione wężyki podciśnienia. W sumie nawet na postoju jakby ciężko wkręcało się na obroty.

VCDS pokazał następujące błędy:
Address 01: Engine Labels: 038-906-019-AJM.lbl
Part No: 038 906 019 AM
Component: 1,9l R4 EDC 0050SG 0813
Coding: 00002
Shop #: WSC 00266
VCID: 62CFAEBBC68F

2 Faults Found:
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent
17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground
P1144 - 35-00 - -
Readiness: 0 0 X X X

Logi statyczne:
000 http://vaglog.rtnet.pl/log_182303.html
001 http://vaglog.rtnet.pl/log_182304.html
003 http://vaglog.rtnet.pl/log_182305.html
004 http://vaglog.rtnet.pl/log_182306.html
007 http://vaglog.rtnet.pl/log_182307.html
013 http://vaglog.rtnet.pl/log_182309.html
014 http://vaglog.rtnet.pl/log_182308.html
018 http://vaglog.rtnet.pl/log_182310.html
023 http://vaglog.rtnet.pl/log_182311.html
Basic Settings:
000 http://vaglog.rtnet.pl/log_182317.html
003 http://vaglog.rtnet.pl/log_182315.html
011 http://vaglog.rtnet.pl/log_182316.html

Logi dynamiczne (od ok. 1500obr.-4200 na biegu 3):
001 i 004 http://vaglog.rtnet.pl/log_182322.html
003 http://vaglog.rtnet.pl/log_182319.html
008 http://vaglog.rtnet.pl/log_182321.html
010 http://vaglog.rtnet.pl/log_182318.html
011 http://vaglog.rtnet.pl/log_182320.html
f
fenek73

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: fenek73 »

To moje pierwsze podlaczenie do samochodu, co moge z tego wyczytac?
VAG-COM Version: Release 311.2-N
1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f

Chassis Type: 1M - Seat Leon
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 038 906 012 HD
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 4890
Coding: 00002
Shop #: WSC 06403
VSSZZZ1MZ4R060492 SEZ7Z0C2307430
4 Faults Found:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent
18263 - Powertrain Data Bus: Software Version Monitoring
P1855 - 35-00 - -
18027 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground
P1619 - 35-00 - -
19459 - Relay for Low-Output Preheating of Coolant (J359): Short to Plus
P3003 - 35-00 - -
Readiness: N/A

Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 907 379 L
Component: ABS FRONT MK60 0101
Coding: 0001025
Shop #: WSC 00001
No fault code found.

Address 08 -------------------------------------------------------
Controller:    
Note: Excessive Comm Errors

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 1M0 920 802 D
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V05
Coding: 05122
Shop #: WSC 00000
VSSZZZ1MZ4R060492 SEZ7Z0C2307430
No fault code found.

Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 06403
No fault code found.

Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 959 799 F
Component: 9V Komfortgerát HLO 0003
Coding: 00258
Shop #: WSC 06403
2 Faults Found:
00935 - Electric Window Motor: Rear Right (V27)
62-10 - No or Incorrect Adjustment - Intermittent
00931 - Locking Module for Central Locking: Rear Right (F223)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Address 56 -------------------------------------------------------
Controller: 1M0 035 186 K
Component: Radio GRO 2 29
Coding: 00401
Shop #: WSC 06403
No fault code found.

End -------------------------------------------------------


Tuesday, 12 August 2014, 20:41:17:0

VCDS-Lite Version: Release 1.2

Control Module Part Number: 1C0 909 605 A

Component and/or Version: 39 AIRBAG VW51 0A 0008

Software Coding: 13113

Work Shop Code: WSC 06401

VCID: 2237698BBDD7

2 Faults Found:

00532 - Supply Voltage B+

07-10 - Signal too Low - Intermittent

00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95)

33-00 - Resistance too Low

---------------------------------------------------------------------------
Ostatnio zmieniony 12 sie 2014, 21:01 przez fenek73, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: kornat »

dreadlook, masz błąd przepływki oraz w logach widać, że tnie dawkę.
f
fenek73

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: fenek73 »

Zrobilem 003 i 011 dynamiczny, ale ciezko bylo dojsc do 4500rpm wiec jest troche mniej, oczywiscie problem z brakiem mocy. Zajrzy ktos?

003 - http://vaglog.rtnet.pl/log_182819.html
011 - http://vaglog.rtnet.pl/log_182820.html

Dodam jeszcze bledy :

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Thursday, 14 August 2014, 17:09:56:0
Control Module Part Number: 038 906 012 HD
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 4890
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 06403
VCID: 59C50E67D001
Additional Info: VSSZZZ1MZ4R060492 SEZ7Z0C2307430
5 Faults Found:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent
18027 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground
P1619 - 35-00 - -
19459 - Relay for Low-Output Preheating of Coolant (J359): Short to Plus
P3003 - 35-00 - -
18080 - Coolant Fan Control 1: Open or Short to Ground
P1672 - 35-10 - - - Intermittent
17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
P1549 - 35-00 - -
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

fenek73, skasuj błędy i zczytaj ponownie, przepływka leży i turbina przeładowuje w całym zakresie obrotów, dziwi, że nie wrzuca trybu awaryjnego
Michal
f
fenek73

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: fenek73 »

Leży? Wygląda bardzo dobrze, zapobiegawczo ją przeczyściłem. Którą grupą się sprawdza w VAG'u czy przepływomierz działa prawidłowo? Zajrzałem też i przeczyściłem N75 i EGR. Skasowałem błędy ale nadal to samo. Ale jak już złożyłem wszystko, przejechałem jakieś 20km, potem samochód postał jakąś godzinkę. Jak znowu ruszyłem to nagle ożył, przyśpieszenie jak nigdy, takie jak być powinno, już myślałem że opłaciło się spędzić sobotę przy samochodzie. Ale po krótkiej chwili wszystko wróciło do stanu poprzedniego.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

fenek73 pisze:Leży? Wygląda bardzo dobrze


Ciśnienie zadane ok. 1900, a rzeczywiste grubo ponad 2300, czyli pompuje, aż za dobrze.

fenek73 pisze:Którą grupą się sprawdza w VAG'u czy przepływomierz działa prawidłowo?


Grupa 003, u Ciebie przepływ nie osiąga wymaganych parametrów (jest poniżej 740) i to pomimo dużego przeładowania.

fenek73 pisze:Jak znowu ruszyłem to nagle ożył


Tryb awaryjny? Nie odczułeś w czasie jazdy jak zmulił?

fenek73 pisze:Zajrzałem też i przeczyściłem N75 i EGR


Sprawdź czy db podłączyłeś wężyki.
Michal
ODPOWIEDZ