No na gazie wychodzi 10l gazu prawie zawsze chyba że tylko trasa to mniej. A bezawaryjność to sie okaże, jak kupiłem to odrazu wymieniłem rozrząd, oleje, filtry, tarcze i klocki i jeżdżę myślę że nie będzie problemów a silnik dosyć popularny to części nie najdroższe wiec na plus
No i teraz czy 10l gazu to dużo ? . Moje obecne cudo pali w mieści 7-8l gazu i to jest moim zdaniem jak najbardziej odpowiednie spalanie tylko ze jest kompletnym golasem . A i mocy ma tyle że ho ho ... W sumie to chyba do 10 l gazu bym sie wyrobił bo w większości czasu samochodu używam tylko w zimę ...
moim zdaniem nie masz sie co martwic o spalanie, choc by Ci nawet 11 litrów spalił to nie ma tragedii przy dzisiejszych cenach gazu wychodzi poniżej 30 zł/ 100 kilometrów to dość dobry wynik
Szukaj sobie 1.8 u mnie spalanie gazu wychodzi 13 litrów w mieście z krótkimi odcinkami na 18 calowych felgach więc porównywalne do 1.6 ale jest trochę szybszy
W 1.6 trzeba uważać na silniki w których były montowane wadliwe skrzynie (trzeba się zagłębić które dokładnie).
Witam, być może gdzieś to było zapisane ale nie odnalazłem, noszę się z zamiarem kupna za graqnicą toledo 1M TDI 90 km AGR i z tąd te pytanie:
Chcę AGR bo brak brudzących się ruchomych łopatek na turbinie a ja uwielbiam PSJ , po drugie brak dwumasa. I teraz pytanie w jakich latach był produkowany Toledo w AGR, w latach 1999-2004 czy krócej bo muszę zawęzić parametry szukania dla znajomego handlarza. Czy Dwumas pojawił się dopiero w ALH czy już w AGR od jakiegoś momentu zaczął występować? Znam sprawę montowania jednomasu w miejsce dwumasu ale czy to już jest sprawdzone czy sprawdza się na dłuższa metę czy dopiero ludzie porobili na takim zestawie po zaledwie 15 tys km przebiegu ?
Pozdrawiam i czekam na ewentualne odp szczególnie w sprawie tych roczników.
AGR były do 99r. Jeżeli uparłeś się tylko na AGR to szukaj A3, golf IV, bora, octavia, bo w tych autach idzie znaleźć AGRa. W przypadku leona/toledo rzadkość. Dwumasę można zawsze zamienić na jednomasę o ile poprzednik już tego nie zrobił. Nie wiem czy czasem AGR w 1M już nie był z dwumasą oraz turbo z VNT.
AGR z dwumasą chyba tylko w 1999, potem miał dwumasę (ojciec w Octavii ma z końca 1999 i już ma, choć tam to była loteria i nawet w ASO nie potrafili określić), potem w 2001 (o ile pamiętam) zaczęli montować ALH (turbo z VNT). Sztywny zamach się sprawdza i takich aut kilka jeździ na forum. Takie sprzęgło jest mniej problematyczne (nie trzeba wymieniać koła zamachowego, a tylko tarczę, docisk i łożysko), jest trwalsze i tańsze. Mówią, że cierpi reszta napędu, bo większe drgania, ale jakoś silniki z fabrycznym sztywnym zamachem robią kilkaset tysięcy km i nic się nie dzieje.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
Ja mam AGR 99 rok modelowo 00 po vinie i miałem dwumase, wymienione na jednomas na którym zrobiłem 100 tyś i coś się popsiuło i trzeba robić sprzęgło znowu, reszta napędu nie cierpi dopóki ma się w miarę normalną moc bo u mojego mechaniora już było pare aut w których z powodu zmiany na jednomasę wysypały się skrzynie biegów ale one były trochę bardziej pomodzone i kierowcy nie dziadkowali
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*]
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*] ------------------------------ Jest:
BMW E46 XD M57D30 "Karwan"
BMW E39 M54B25 "Na Leniu" ------------------------------
kornat pisze:AGR były do 99r. Jeżeli uparłeś się tylko na AGR to szukaj A3, golf IV, bora, octavia, bo w tych autach idzie znaleźć AGRa. W przypadku leona/toledo rzadkość. Dwumasę można zawsze zamienić na jednomasę o ile poprzednik już tego nie zrobił. Nie wiem czy czasem AGR w 1M już nie był z dwumasą oraz turbo z VNT.
Żaden AGR nie miał VNT, ale sporo miało już dwumasę. Występowały w 1999 i 2000 roku.
Kitaj pisze:Ja mam AGR 99 rok modelowo 00 po vinie i miałem dwumase, wymienione na jednomas na którym zrobiłem 100 tyś i coś się popsiuło i trzeba robić sprzęgło znowu, reszta napędu nie cierpi dopóki ma się w miarę normalną moc bo u mojego mechaniora już było pare aut w których z powodu zmiany na jednomasę wysypały się skrzynie biegów ale one były trochę bardziej pomodzone i kierowcy nie dziadkowali
Jest dokładnie odwrotnie Dwumasa nadaje się do aut z rozsądną mocą i do delikatnego traktowania. Przy większych mocach zdecydowanie lepiej się sprawdza jednomasa. Jaki wsadziłeś jednomas, że już się coś posypało? U mnie było ciut więcej mocy i momentu niż u Ciebie a jednomas sachs i skrzynia spokojnie dawały radę.
vwir u mnie miało siedzieć z 1Z dałem nawet mechanikowi numery katalogowe co ma kupić a ten kretyn włożył valeo i skasował jak za zboże ale ja wtedy jeszcze nie miałem prawka a mechanikiem był znajomy ojca. Od dawna już mam innego mechanika bo jak tamten przez 150tyś nie wymienił pompy wody ani rolki od rozrządu to wyperswadowałem ojcu żeby w końcu zmienić mechanika. Co do sprzegła to nie wiem co się stało, obstawiam że docisk się skrzywił i do końca nie wysprzegla albo tarcza już powiedziała papa co jeszcze bardziej dziwniejsze bo nie mieszkam w mieście tylko zapinam 5ke i jadę 15-20km
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*]
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*] ------------------------------ Jest:
BMW E46 XD M57D30 "Karwan"
BMW E39 M54B25 "Na Leniu" ------------------------------