[ALL] Moduł świateł dziennych

Czyli szeroko pojęte modyfikacje naszych aut.
m
marioti
Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 05 lip 2014, 18:01
Auto: Toledo 1M
Model: ASV
Lokalizacja: Olkusz

[ALL] Moduł świateł dziennych

Post autor: marioti »

Witam,
Chcę wpiąć moduł "przerabiający" światła drogowe na dzienne. Pomijam tutaj sprawę legalności takiego rozwiązania.
Czy ktoś może mi pomóc, gdzie najlepiej wpiąć się z takimi kabelkami:

- stały +12 po stacyjce (nie zanikający po uruchomieniu silnika)
- impuls masy od centralnego zamka podawany przy zamknięciu i otwarciu - dwa oddzielne kanały na otwarcie i na zamknięcie.
- wyjście na światła drogowe - dwa oddzielne kanały: lewe i prawe światło.
- wyjście na światła postojowe - lewe lub prawe (włączam się tylko w jeden)
- oraz plus z aku i masę

Z góry dzięki.
Awatar użytkownika
misiekbig
Forumowicz
Posty: 365
Rejestracja: 03 kwie 2012, 22:05
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Grójec

[ALL] Moduł świateł dziennych

Post autor: misiekbig »

Wszystkie kable masz za skrzynką bezpiezników w środku auta.
Jak znajde fotkę jak to podłączyłem to wstawię ją.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[ALL] Moduł świateł dziennych

Post autor: kornat »

Wszystko to znajdziesz pod osłoną nad nogami kierowcy:
marioti pisze:- wyjście na światła postojowe - lewe lub prawe

lewe - kostka włącznika świateł pin 13 (brązowo-szary) lub skrzynka bezpieczników, bezpiecznik nr 23

prawe - kostka włącznika świateł pin 14 (fioletowo-szary) lub skrzynka bezpieczników, bezpiecznik nr 22

marioti pisze:- wyjście na światła drogowe - dwa oddzielne kanały: lewe i prawe światło.

lewe - skrzynka bezpieczników, bezpiecznik nr 21
prawe - skrzynka bezpieczników, bezpiecznik nr 20
marioti pisze:oraz plus z aku i masę

marioti pisze:stały +12 po stacyjce (nie zanikający po uruchomieniu silnika)

Obie rzeczy masz w panelu gdzie są przykręcane przewody.
Żółto-czarny pierwszy od lewej to jest po stacyjce
Czerwone wszystkie stałe +12V
Masę masz zaraz pod kolumną kierowniczą (idą tam dwa grube brązowe przewody)
m
marioti
Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 05 lip 2014, 18:01
Auto: Toledo 1M
Model: ASV
Lokalizacja: Olkusz

[ALL] Moduł świateł dziennych

Post autor: marioti »

to brakuje mi jeszcze sterowania centralnym. Dzięki Kornat.

misiekbig. Fotka byłaby najlepszym rozwiązaniem. czekam z niecierpliwością :-)

[ Dodano: 2014-07-26, 20:28 ]
jakieś wieści z fotorelacji?

Z tego co podał mi kolega z Forum Leona, informacja od centralnego nie wychodzi poza drzwi kabelkiem, tylko jest podawana przez CAN. Podobno mam szukać w drzwiach kabelków żółto-niebieski i żółto-zielony. Tyle że jeszcze nie wiem który daje sygnał zamknięcia a który otwarcia, a muszę to rozróżnić podpinając moduł.
Ktoś może to zweryfikować?

Konat. Odnośnie +po stacyjce - czy możesz mi rozjaśnić o jakim panelu mowa?
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[ALL] Moduł świateł dziennych

Post autor: kornat »

marioti pisze:Konat. Odnośnie +po stacyjce - czy możesz mi rozjaśnić o jakim panelu mowa?

Jak ściągniesz osłonę nad nogami kierowcy to będziesz miał takie coś
Obrazek
m
marioti
Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 05 lip 2014, 18:01
Auto: Toledo 1M
Model: ASV
Lokalizacja: Olkusz

[ALL] Moduł świateł dziennych

Post autor: marioti »

może durne pytanie, ale jak się wpiąć w skrzynkę bezpieczników?
Znaleźć odpowiedni bezpiecznik i wpiąć "od tyłu" w kabelek?? który? bo zawsze będą conajmniej dwa. W przypadku sygnału do świateł drogowych chyba najlepiej wybrać kabelek przed bezpiecznikiem, dzięki temu w razie zwarcia idącego po instalacji od żarówki mamy zabezpieczony moduł? który to kabelek? chyba że użyć miernika i sprawdzić polaryzację? podpiąć się w - ?

A może lepiej skorzystać z kostki przełącznika świateł?
Wtedy moduł chyba będzie zabezpieczony bo sygnał przechodzi przez przekaźniki??
Ostatnio zmieniony 29 lip 2014, 00:55 przez marioti, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[ALL] Moduł świateł dziennych

Post autor: kornat »

Od strony bezpieczników masz zaślepkę skrzynki bezpieczników, którą ściągasz i masz wszystkie kabelki. Jak masz próbówkę to wyciągnij bezpiecznik i sprawdź w którym konektoru jest napięcie (oczywiście od strony bezpieczników, aby zwarcia nie zrobić).
m
marioti
Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 05 lip 2014, 18:01
Auto: Toledo 1M
Model: ASV
Lokalizacja: Olkusz

[ALL] Moduł świateł dziennych

Post autor: marioti »

misiekbig - to jak z tym foto, szczerze przydało by się :)
Awatar użytkownika
misiekbig
Forumowicz
Posty: 365
Rejestracja: 03 kwie 2012, 22:05
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Grójec

[ALL] Moduł świateł dziennych

Post autor: misiekbig »

Tu msz linka z instrukcją bo fotki nie mogłem znaleść
http://www.cosmogate.pl/product_info.ph ... cts_id/333
m
marioti
Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 05 lip 2014, 18:01
Auto: Toledo 1M
Model: ASV
Lokalizacja: Olkusz

[ALL] Moduł świateł dziennych

Post autor: marioti »

dzięki za link. tyle że nie widzę tam instrukcji poza informacją jaki kabel gdzie podłączyć ale bez konkretnej specyfikacji jeżeli chodzi o nasze Tolki.
ODPOWIEDZ