[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ProFFessor
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 17 sty 2012, 15:49

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: ProFFessor »

Koledzy dzis bylem zawirusowac auto. Niestety problem z turbo

Co o tym myslicie ?

Zdjecie wykresu
Awatar użytkownika
nexa
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 05 mar 2014, 12:53

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: nexa »

Turbo wchodzi w tryb awaryjny.
Awatar użytkownika
ProFFessor
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 17 sty 2012, 15:49

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: ProFFessor »

Nom . Dziwne bo nic nie wyskakuje na zegarach. Fakt ze slabo ciagnie powyzej 110 km/h

Nie wiem czy to n75, przewody czy grucha.

:oops:
i
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Gdynia

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: igi84 »

sprawdź poruszając sztangą przy turbinie czy nie są kierownice zapieczone, następnie przewody podciśnieniowe, łatwo sprawdzić czy jest jakaś nieszczelność przy gaszeniu auta patrząc na klapę gaszącą czy zamyka dopływ powietrza do silnika jeżeli nie to gdzieś jest nieszczelność w układzie, a poza tym miałbyś zmniejszoną skuteczność hamowania przez nieszczelność w układzie podciśnienia.
Awatar użytkownika
ProFFessor
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 17 sty 2012, 15:49

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: ProFFessor »

No panowie z Mastersa mowili cos ze turbo porusza sie tylko o centymetr . Hmmm
Musza rozebrac i sprawdzic.

Hamowanie? Co maja hamulce do cisnienia. Wybacz laik jestem. :oops:

EGR dziala dobrze bo nim poruszalem i gasilem auto. Za to przy nim jest takic zarny zaworek z wtyczka ktory lata sobie bezwladnie. Nie wiem gdzie go zamocowac.

Zastanawiam sie czy to nie przeplywomierz.


Mam 1.9 Asv 110 ps 2002

Mozecie pomoc mi z numerem tej przeplywki?
Awatar użytkownika
nexa
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 05 mar 2014, 12:53

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: nexa »

ProFFessor, To nie przepływka. Ogarnij temat turbo.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: vwir »

Wspomaganie hamulców jest sterowane podciśnieniowo. Jeśli masz gdzieś dziurę to nie masz podciśnienia ani na turbinie ani we wspomaganiu hamulców.
Ten czarny zaworek przy EGR to właśnie klapa gasząca - powinna się zamykać w momencie gaszenia auta i potem (po zgaszeniu) z powrotem otwierać. Potrzeba dwóch osób żeby ją sprawdzić, jedna gasi a druga obserwuje. Ta klapa też jest sterowana podciśnieniem (tak samo jak turbina i hamulce).
Awatar użytkownika
ProFFessor
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 17 sty 2012, 15:49

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: ProFFessor »

Dzieki za pomoc chlopaki.


Ciezko czlowiekowi cos napisac skoro to moj pierwszy diesel. Nie mam znajomych z innym Vw bym mogl porownac. Oddac do mechaniora to zloja bo wiedza ze czlowiek sie nie zna :/
i
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Gdynia

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: igi84 »

ProFFessor pisze: Za to przy nim jest takic zarny zaworek z wtyczka ktory lata sobie bezwladnie. Nie wiem gdzie go zamocowac.

ten zaworek właśnie otwiera dopływ podciśnienia do klapy gaszącej powinien być przymocowany do kolektora dolotowego za pomocą blaszki o ile masz ten kanciasty, między górną rurą a dolną komorą jest na niego miejsce i miejsce na dwie śruby tak jak na tej aukcji http://allegro.pl/kolektor-ssacy-dolot- ... 18850.html lub widoczne miejsce http://allegro.pl/kolektor-seat-ibiza-i ... 02491.html

nie koniecznie do sprawdzenia klapy są potrzebne dwie osoby mianowicie pierwszym objawem słabego podciśnienia/nieszczelności na klapie będzie szarpanie silnikiem podczas gaszenia go takie jakby twarde gaszenie, na hamulcach słaba siła wspomagania i na turbinie że nie będzie chciał iść od 1700 obr/min a dopiero od np 2300 obr/min, następnie poprawne działanie klapy można usłyszeć po zgaszeniu silnika gdy klapa wraca w pozycje otwartą słychać takie klik/cyk. Sprawdź sztangę przy turbinie czy chodzi w pełnym zakresie jeżeli ma jakiś opór postaraj się ją rozruszać jeżeli to nic nie da to tylko czyszczenie lub ewentualna regeneracja, jeżeli będziesz miał opcje z regeneracją poproś magików aby Ci ją wzmocnili min ułożyskowanie wstawili od mocniejszego itp lub zmienili łopatki itp tzw hybrydę chłopaki do których dzwoniłem i robiłem turbinkę mówili że jest to wykonalne. :-D
Awatar użytkownika
ProFFessor
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 17 sty 2012, 15:49

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: ProFFessor »

A czy olej z zaworu egr lub tamtych okolic to tez skutek zlego skrecenia /nieszczelnosci ?

Kiedys zaslepialem EGR i zaraz pod nim jest plastikowa rura. Co ja umyje to wyglada na spocona od smaru.

:/

Silnikiem fakt troche telepie przy gaszeniu ale myslalem ze to wina zaslepienia EGR.

Hample hamuja w miare ok choc bez rewelacji. Nie mam porownania. (plyn wymienialem miesiac temu) Teraz zmienie tarcze na 312.

Obroty lapie nie jednostajnie.

Max predkosc na austostradzie to 160 km/h
ODPOWIEDZ