[1M 2.3 V5] SWAP na 2.8 BDE - auto pali i gaśnie...

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.
J
Jacek6804
Forumowicz
Posty: 243
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 3,2 V6 BUB
Lokalizacja: Złotopole

[1M 2.3 V5] SWAP na 2.8 BDE - auto pali i gaśnie...

Post autor: Jacek6804 »

Witam wszystkich czytających ten post, dziękuję za zainteresowanie :-D
A więc, zrobiłem swapa do toledo 2,3 v5 agz 150KM 1999r na silnik z golfa 4 anglika vr 2,8 bde 204KM 2001r
Wszystko cacy podłaczyłem i odpalił za strzałem, ale zaraz gaśnie. Licznik/stacyjka/pastylka zostały z toledo z golfa silnik+wiązki+pedał. Na liczniku pali się lampka EPS oraz check i w błędach jest blad że sterownik jest zablokowany przez immobilizer. Robiłem adaptacje licznika vag-com (licznik-adaptacja-gruba 00- read i następnie save) nie wiem czy to dobrze robiłem czy też nie ale żadnych efektów po tym nie ma.
Nr sterownika z 2,3 071 906 018K
Nr sterownika 2,8 022 906 032 BG

Da rade to uruchomić na zegarach i z vr5 w domowych warunkach przy pomocy vag-com? Czy muszę oddać komputer do jakiegoś magika co wywali całkiem imo?

Z góry dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2015, 12:50 przez Jacek6804, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M 2.3 V5] SWAP na 2.8 BDE - auto pali i gaśnie...

Post autor: vwir »

PIN immo w zegarach musi pasować do tego w sterowniku silnika. Generalnie musisz przejść taką samą procedurę jak przy zmianie zegarów. Jest na forum, poszukaj. Musisz zczytać PIN ze sterownika silnika i wpisać go w zegary. Podejrzewam, że potem jeszcze adaptacja kluczyka (immo). Jeśli masz kabel z softem do vag-commandera to spokojnie sam to ogarniesz.
J
Jacek6804
Forumowicz
Posty: 243
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 3,2 V6 BUB
Lokalizacja: Złotopole

[1M 2.3 V5] SWAP na 2.8 BDE - auto pali i gaśnie...

Post autor: Jacek6804 »

Ten pin z sterownika da się zczytac kablem? czy trzeba wywalać sterownik na stół?
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M 2.3 V5] SWAP na 2.8 BDE - auto pali i gaśnie...

Post autor: vwir »

Da się kablem. W tym silniku tego jeszcze nie robiłem, ale w innych seatach robiłem vag-commanderem i idzie bez problemu. W sumie najprościej byłoby kupić zegary i pastylki immo od dawcy ;)

Jeśli będziesz wiózł auto do kogoś żeby to zrobił to weź wszystkie kluczyki które masz. W przeciwnym wypadku zakoduje Ci tylko ten klucz, który będziesz miał ze sobą.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M 2.3 V5] SWAP na 2.8 BDE - auto pali i gaśnie...

Post autor: kornat »

vwir pisze:W tym silniku tego jeszcze nie robiłem, ale w innych seatach robiłem vag-commanderem i idzie bez problemu.

Pewnie w dieslach ;)
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M 2.3 V5] SWAP na 2.8 BDE - auto pali i gaśnie...

Post autor: vwir »

W dwóch różnych dieslach i jednej benzynie.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M 2.3 V5] SWAP na 2.8 BDE - auto pali i gaśnie...

Post autor: kornat »

Mi commander nie szedł z 1.6 16V AZD. Z tego co wiem z benzyniakami radzi sobie vagtacho.
J
Jacek6804
Forumowicz
Posty: 243
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 3,2 V6 BUB
Lokalizacja: Złotopole

[1M 2.3 V5] SWAP na 2.8 BDE - auto pali i gaśnie...

Post autor: Jacek6804 »

No to jak tak się znacie to pomóżcie mi jak to zrobić :P
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M 2.3 V5] SWAP na 2.8 BDE - auto pali i gaśnie...

Post autor: vwir »

No to przecież napisałem. Ale kabel pod vag commandera czy vag tacho jest inny, niż pod vag-com. No i nie kosztuje 30PLN, jak pod vag-com, tylko raczej bliżej 100. A za tyle to spokojnie znajdziesz kogoś, kto to ogarnie. Tak jak pisałem - nie robiłem tego w tym konkretnym silniku i nie wiem, czy akurat vag commander go obsłuży. Z tego co pamiętam to obsługuje silniki benzynowe na sterowniku ME7x. Jeśli vag-tacho jest lepszy do benzyniaków to taki kup - nie miałem z nim styczności. Jeśli obsługuje się go podobnie do vag-commandera to tutaj masz manual: http://www.autotronika.pl/files/file_ad ... add-74.pdf

A gdy już będziesz miał PIN ze swoich zegarów i ze sterownika silnika, to tutaj masz procedurę adaptacji: toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1333

Czyli innymi słowy robisz tak, jakbyś do tego golfa (dawcy silnika) wkładał swoje zegary. Na jedno wychodzi.
J
Jacek6804
Forumowicz
Posty: 243
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 3,2 V6 BUB
Lokalizacja: Złotopole

[1M 2.3 V5] SWAP na 2.8 BDE - auto pali i gaśnie...

Post autor: Jacek6804 »

ogarnełem kabel k+can, mam pin licznika z v5 oraz pin silnika v6 ale nie moge zaadoptowac bo kanał 50 nie wchodzi;/ chyba potrzebuje pinu zegarów z v6 którego nie zdobędę :/
ODPOWIEDZ