WYGENEROWANO Z
http://www.toya.net.plza goodą "MenIB"
Instrukcja Montażu MFA + wyczytania PINu immo i zmiany przebiegu
Co potrzebujemy :
1 – Nowe albo używane zegary z MFA, może być sam wyświetlacz z obrotościomierza -
pasuje od Golfa IV i wtedy wystarczy podmienić tylko zwartość pamięci na odpowiednią.
2 – Manetkę prawą do wycieraczek z MFA – pasuje od Golfa 4, Audi A3,A6,Fabia,Octavia
3 – kabelki do nowej instalacji 0,35mm dł. 25 cm 4 szt. i końcówki (o nich później)
4 – przydałby się programator pamięci, jeśli nie mamy PINu do immo.
Reszta w opisie.
Na początek proponuje pociągnąć nową elektrykę. W tym celu należy wymontować manetki.
Demontaż identyczny jak w przypadku zakładania tempomatu i demontażu zegarów
(instrukcje dostępne na
http://www.leonclub.pl ), czyli zdjęcie kierownicy, odkręcenie osłonek
górnej i dolnej przy kolumnie kierownicy, zdjęcie pierścienia skrętnego do airbagu i mamy
manetki na wierzchu ˘ . Po wymianie prawej manetki na nową (4B0 953 503H) możemy
wszystko złożyć w całość bez przykręcania górnej pokrywy kolumny kierownicy. Następnie
budujemy wiązkę elektryczną. Cztery przewodziki łączymy z czarną wąska kostka 6-cio
pinową w której 5 i 6 pin jest wykorzystany przez regulator prędkości pracy wycieraczek.
Piny 1 do 4 powinny być połączone kolejno do kostki w zegarach pod wejścia 1-24, 3-7, 2-23,
4-25 odpowiednio według zaznaczonych kolorów kostek niebieskiej i zielonej. W kostce
niebieskiej jest już przewód wiec ten nasz nowy należy podlutować. W kostce zielonej
końcówki na przewody można zastosować od złącza kabelka audio CDrom – karta
dźwiękowa. Są troszke mniejsze od oryginałów ale pasują na 100% i ładnie trzymają. Z
drugiej strony przy czarnej wtyczce końcówki można wykorzystać np. od wtyczki do lampy
do Golfa 3 lub innej ze szrotu. Problem z pinami jest taki, że kupić oryginalne można tylko w
paczkach po 20 szt. gdzie sztuka kosztuje około 2zł, więc zakup przestaje być opłacalny, ale
je śli ktoś się uprze ˘. Zakładam, że instalację mamy podłączoną. Czas na zegary i tu zaczną
się schody wymagające pewnych umiejętności. Należy zczytać zawartość eepromu microwire
93C86 znajdującego się pod prędkościomierzem najlepiej z naszych i z nowych zegarów. Jest
to potrzebne by wydobyć PIN do mimo i zmienić przebieg. Jeśli nie wiesz jak to zrobić to
prześlij zegary do mnie albo daj innym fachowcom. Pomogę tylko że PIN jest zapisany tuz
przed numerami nadwozia i powtórzony 3 razy w 13 i 14-stej linijce kodu. Zapis w postaci
HEX to DEC więc po przeliczeniu mamy kod do VAGa. Przebieg zapisany jest w 16 i 17-stej
linijce kodu w formacie FFFF-(value->HEX/16) jako 4 bajty a kolejne 4 dodać 1 np. F941
F941 F941 F941 F942 F942 F942 F942 jak przyjrzymy się na przebieg zegarów bez MFA to
jest to tylko FFFF-(value->HEX/16) powtórzone 8 razy F941 F941 F941 F941 F941 F941
F941 F941. Jeżeli mamy kod do VAGa to po włożeniu nowych zegarów należy dopasować
zegary do komputera silnika i kluczyki do zegarów. Zakładamy liczniki z MFA i możemy już
sprawdzić, że działa MFA prawidłowo, ale niestety nie odpalimy jeszcze silnika /,
wchodzimy 17-Instrumenty , 11-Login , wpisujemy PIN nowych zegarów który
wyczytaliśmy, potem 10-adaptacja kanał 50 i wpisujemy jako nowa wartość PIN starych
zegarów, dajemy zapisz , zostanie nam przepisany numer PIN i numer nadwozia z silnika do
nowych zegarów. Wyłączamy stacyjkę , od nowa 17-Instrumenty , 11-Login , wpisujemy PIN
dotychczasowych zegarów czyli ten który mieliśmy od zawsze w autku , 10-adaptacja kanał
21 i wpisujemy 0 jako ilość kluczyków, po zapisaniu 0 wpisujemy 2 i jako „NewKeys”
robimy zapisz. Wyłączamy stacyjkę , lampka immo zaświeci się na chwilę i zgaśnie ,
wyłączamy stacyjkę , szybko wkładamy kolejny kluczyk do zaprogramowania i ponownie
włączamy stacyjkę. Po tym wszystkim odpalamy silnik i sprawdzamy oba kluczyki. Można
jeszcze wykasować błędy silnika 01-Silnik, 02-Błędy. Jak coś jest niejasne to pisać
jsk@toya.net.pl .