Miałem ten problem, o którym pisał Radziu - lampka bagażnika nie świeciła i kontrolka otwartej klapy również. Mikroswitch sprawdziłem i jest w porządku. Zatem następna do sprawdzenia była wiązka klapy. Znalazłem
TUTAJ rysunki wiązki. Część wiązki łącząca klapę z nadwoziem to prosty odcinek około 1,5m mający na końcach 4 wtyczki i końcówkę oczkową do masy (na wyżej wymienionym rysunku tej końcówki oczkowej nie ma). Postanowiłem wymontować ten odcinek wiązki i w domu go spokojnie sprawdzić. Okazało się to dość łatwe, zrobiłem to bez problemu "samemu z latarką w zębach". Trzeba zdjąć poszycie wewnętrzne klapy (8 śrub) i odchylić lewą boczną wykładzinę bagażnika. W klapie w pobliżu lewego światła cofania są dwie wtyczki: żółta i czarna. Takie same są na drugim końcu wiązki pod lewą wykładziną. Wystarczyło wypiąć wtyczki, kilka spinek trzymających wiązkę i odkręcić nakrętkę trzymającą masę a wiązka ładnie wyszła poprzez otwory, przez które łączyła klapę z nadwoziem. W domu odwinąłem taśmę którą oklejona jest wiązka, przesunąłem gumową rurkę łączącą i okazało się, że jedna żyła jest załkiem złamana, a dwie inne mają popękaną izolację. Zastąpiłem uszkodzone odcinki nowymi przewodami po około 60cm lutując i izolując rurkami termokurczliwymi. Nowe przewody przeciągałem pojedynczo przez gumową rurkę lutując je najpierw do starego przewodu, tak żeby wyciągając stary jednoczesnie wciągać nowy. Połączenia wykonałem w takich miejscach, żeby ostatecznie nie znalazły się pod gumową rurką. Po przesunięciu gumowej rurki na swoje miejsce wiązkę owinąłem nową taśmą izolacyjną na tkaninie (Atagor Repero 734). Teraz wiązka wygląda jak nowa. Po jej zamontowaniu wszystko znów działa jak należy. Żałuję, że nie wykonałem żadnych zdjęć, bo mógłby ktoś skorzystać ale starałem się w miarę szczegółowo wszystko opisać. Obiecuję przy kolejnych tego typu naprawach zrobić dokumentację zdjęciową.