Ja zamówiłem więcej tej maty i myślę obkleić grodź od strony komory silnika tylko mam obawy czy przy rurze wydechowej nie zrobi więcej szkody niż pożytku.
Wg mnie to użycie tej maty którą pokazujecie czyli tą z folią alu na wierzchu trochę mija się z celem jeśli chodzi o wygłuszanie silnika... Przecież warstwa folii dźwięk będzie raczej odbijała a nie go pochłaniała. Spójrzcie z czego jest zrobione to wygłuszenie co jest pod maską.
Owszem, ktoś może powiedzieć, ze wygłuszenie na grodzi jest z warstwą alu ale ta warstwa jest tylko tam gdzie pojawia się temperatura.
Ja u siebie pod górną osłonę silnika wkleiłem matę podobną w budowie do tej z folią alu tylko, że dałem taką nie posiadającą foli o grubości 10 mm. i wg mnie różnica była od razu zauważalna.
Może też dlatego że pod silnikiem mam kompletne osłony w tym dolna oryginalna. Boczne były połamane więc zmieniłem na takie po 25 zł za sztukę i nawet spasowały całkiem dobrze do dolnej.
Producent zaznacza do jakich zastosowań ma swoje materiały dlatego wziąłem z folią alu ze względu na panujące temp. pod maską w obawie aby nie zbulić auto.
Sprawdziłem na odpadzie i folię alu u mnie można zerwać bez uszkodzenia reszty maty. Po niedzieli zerwę folię i zobaczę, jak będzie lipa to mam jeszcze kawałek na zapas to się naklei
kornat, tą bez folii co zakładałem sprawdzałem podpalając zapaliczką. Nawet nie chciała się zapalić. Tylko delikatnie się kurczyła. Jeżdżę już więcej niż rok i nie ma śladu, żeby cokolwiek się działo.