[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: szymekgd »

cyment pisze:halas przy gaszeniu (na bank klapa gaszaca, bo nie bylo dzwieku klapy przy gaszeniu) + nie dzialajace turbo


Łączy je tylko wspólne podciśnienie.


Aha, autem jechalem 140, a nawet ponad, wiec chyba mozna wykluczyc N75?!


Można powiedzieć, że auto nie wpada w tryb awaryjny i tylko tyle...
Michal
c
cyment
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 11 kwie 2013, 13:42
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Wrocław

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: cyment »

szymekgd
Masz na mysli, ze to jest jeden uklad? Czyli, jezeli gdzies ucieka podcisnienie to nie dziala i klapa i turbo?

Masz jakis pomysl jak to sprawdzic? Zdejmowac po kolei przewody od pompy wg schemtu jak ponizej i sprawdzac czy ciagnie?

schemat - klik
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: szymekgd »

cyment pisze:Czyli, jezeli gdzies ucieka podcisnienie to nie dziala i klapa i turbo?


Tak, do tego hamulce, ale bez podciśnienia klapa pewnie się nie podniesie i nie odpalisz auta.

Sprawdź jak działa sztanga po podłączaniu podciśnienia do gruchy, jeżeli jest wciągana to szukasz dziury w całym ;)
Michal
c
cyment
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 11 kwie 2013, 13:42
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Wrocław

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: cyment »

Problem rozwiazany. Jeden z wezykow na trojniku byl zjdety ;-)
s
sprat
Forumowicz
Posty: 132
Rejestracja: 11 mar 2014, 12:08
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Zgierz/Zamość

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: sprat »

Witam,

mam taki dziwny problem
Od czasu do czasu coś się jakby blokuje i auto rozpędza się do max. 2700 obrotów.
Wciskanie gazu nic nie daje - auto nie chce iść
Zgaszę silnik i wszystko ok z powrotem.

Co to może być?
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: irocket »

Zrób logi, możliwe, że turbina przeładowuje i auto łapie notlauf-a, tryb awaryjny. Jest podobnie jak tutaj? https://www.youtube.com/watch?v=3gMEcNVb3MM
Obrazek
s
sprat
Forumowicz
Posty: 132
Rejestracja: 11 mar 2014, 12:08
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Zgierz/Zamość

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: sprat »

irocket - tak, jest dokładnie jak na filmiku.
Zgaszę auto i wszystko ok.

Czemu mogło cos takiego się stać?
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: irocket »

Jest kilka możliwych przyczyn, głównie turbina i zaworki nią sterujące. Najlepiej by podpiąć do kompa i zrobić logi dynamiczne, posprawdzać, czy wszystko, co powinno, się rusza (dokładnie nie wiem, co tam jest, nie jestem mechanikiem). Lepiej dać auto jakiemuś fachowcowi, tylko nie takiemu, co od razu będzie chciał turbinę wymieniać :-P Poczekaj też na rady innych userów, może mieli taki problem.
Obrazek
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: szymekgd »

sprat, sprawdź czy możesz poruszać sztangą turbiny, jeżeli stoi to czyszczenie lub przepalenie sadzy w dłuższej trasie.
Michal
s
sprat
Forumowicz
Posty: 132
Rejestracja: 11 mar 2014, 12:08
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Zgierz/Zamość

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: sprat »

@szymekgd - dzięki.
Jak to przepalić na trasie? jakoś muszę piłować na okreslonych obrotach przez ileś kilometrów?
ODPOWIEDZ