[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Wrobel
Forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 15 sty 2012, 13:29

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Wrobel »

Napięcie sprawdzałem, każda świeca iskrzy. Wskazania czujnika temperatury jeszcze nie wiem jak sprawdzić za pośrednictwem vag-com. Czytam i czytam, chciałbym nic nie popsuć, może uda mi się dojść jak sprawdzić to
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: vwir »

Chyba się nie zrozumieliśmy. Jak sprawdzałeś, czy napięcie do świec dochodzi? Nie mówię o sprawdzeniu świec, tylko czy jest napięcie na kablu dochodzącym do świec.
Awatar użytkownika
Wrobel
Forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 15 sty 2012, 13:29

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Wrobel »

W takim razie nie wiem jak to sprawdzić, mógłbyś coś podpowiedzieć?
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: vwir »

Odczepiasz kapturki ze świec żarowych, bierzesz woltomierz lub żarówkę 12V, jeden kabel wsadzasz do środka do kapturka, a drugi podłączasz do masy. Włączasz zapłon (musi być zimny silnik) i patrzysz, czy żarówka się zaświeciła.
Awatar użytkownika
Koszi
Forumowicz
Posty: 540
Rejestracja: 25 sie 2012, 21:30

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Koszi »

vwir pisze: Włączasz zapłon (musi być zimny silnik) i patrzysz, czy żarówka się zaświeciła.

Można jeszcze odpiąć wtyczkę od czujnika temp. wtedy świece grzeją 30 s ;)
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: vwir »

O - bardzo dobry pomysł. Bo przy obecnych temperaturach to nie wiem, czy w ogóle świece się załączają.
Awatar użytkownika
Wrobel
Forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 15 sty 2012, 13:29

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Wrobel »

Postaram się dziś sprawdzić te napięcie.
Ale właśnie, gdzieś czytałem że świece grzeją poniżej +5 stopni, więc czy to by miało jakieś znaczenie odnośnie palenia auta przy np. +8 stopni? Dodam jeszcze że jak jest +10 czy +15 to kontrolka się zapala i dość długo pali jak na taką temperaturę zewnętrzną, po zgaśnięciu słychać jak przekaźnik 'pyknie'.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: szymekgd »

Można też podłączyć żarówkę/miernik i vagiem zrobić test elem.wykonawczych.
Michal
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: vwir »

Wrobel pisze:Postaram się dziś sprawdzić te napięcie.
Ale właśnie, gdzieś czytałem że świece grzeją poniżej +5 stopni, więc czy to by miało jakieś znaczenie odnośnie palenia auta przy np. +8 stopni? Dodam jeszcze że jak jest +10 czy +15 to kontrolka się zapala i dość długo pali jak na taką temperaturę zewnętrzną, po zgaśnięciu słychać jak przekaźnik 'pyknie'.


Dlatego też piszę, żebyś sprawdził czy dochodzi napięcie do świec (bo może być przepalony bezpiecznik świec żarowych) i czujnik temperatury. Bo generalnie przy +15 stopniach kontrolka nie powinna się zbyt długo palić, ale może ktoś po prostu wydłużył czas grzania świec.
Awatar użytkownika
Wrobel
Forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 15 sty 2012, 13:29

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Wrobel »

Napięcie dochodzi, sprawdziłem losowe dwie świece.

[ Dodano: 2014-04-12, 18:28 ]

Dziś zauważyłem dziwne 'uszczerbienie' przy filtrze paliwa (ale to raczej nie ma nic do rzeczy?)

Zdjęcia poglądowe:
Obrazek
Obrazek


Dodatek: przy zmianie filtra zgubiłem podkładkę pod tą śrubę, zakręciłem bez podkładki, pewnego dnia po kupieniu nowej podkładki chciałem założyć ją, po założeniu auto pochodziło minutę i zgasło, wtedy miałem spory problem aby samochód odpalić (musiałem luzować wtryski, ponieważ auto się zapowietrzyło)
ODPOWIEDZ