[1M] Amortyzatory przód / tył

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
a
agamiarz

[1M] Amortyzatory przód / tył

Post autor: agamiarz »

To będzie takie cudo :)? Bo są dwie średnice zewnętrzne (69 i 72 mm ). I cholera wie, która będzie u mnie pasować....

http://allegro.pl/tuleja-belki-tyl-seat ... 27641.html

http://allegro.pl/tuleja-belki-tyl-seat ... 33508.html
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Amortyzatory przód / tył

Post autor: kornat »

Musisz zmierzyć.
p
powe88
Forumowicz
Posty: 338
Rejestracja: 07 lip 2011, 22:47
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.6 SR
Lokalizacja: Oleśnica

[1M] Amortyzatory przód / tył

Post autor: powe88 »

Niestety Bilstein b4 po 14 miesiącach padły (tyrkoczą na małych nierównościach) tyrkotały dużo szybciej tak około 8m ale nie mogłem zdiagnozować ustalić tej usterki. Nie kupie już tej marki.

Miałem tylko na nie 12 miesięcy u sprzedawcy co mnie zaskoczyło strasznie (normalnie 24) nie wnikam w to ale na pewno już nie kupię u niego nic.

Miałem na uwadze KYB 553206 Gas A Just(monotube) oraz KYB 343348 Excel-G (twintube). Szukałem różnicy między nimi.
Wybór padł na kayaba 343348 Excel-G. Dlaczego bo jest do amortyzator o parametrach ori. Nie potrzebuje sztywniejszego zawieszenia. Wyjaśniam.


Jak wiemy mamy System tłumienia drgań zawieszenia monotube rura pojedyncza oraz Twintube dwururka

Niżej macie filmik który znalazłem i pokazuje jak te układy pracują oraz ciekawy artykuł z forum Oktavi (podlinkuje) .

Praca amortyzatora rura pojedyncza & dwururka Shock Monotube vs Twintube

Cytat zaczerpnięty z forum oktavi

    krataja napisał/a:
A ja chciałem zapytać się o doświadczenia odnośnie amortyzatorów KYB Gas-A-Just.
Pytanie pojawia się kilka razy w tym watku i albo nie ma odpowiedzi albo wszyscy pisza, zeby zalozyc excel-g.
A mi wyglada na to, ze gas-a-just moze byc fajna alternatywa dla tych, ktorzy chce jechac "sztywniej" (nie mylic z kostnica).
Dlaczego tak sadze:
1. opis ze strony producenta: http://www.kyb-europe.com...-gas-ajust.html
"Zwiększenie siły tłumienia o ponad 30% w porównaniu z amortyzatorem dwururowym"
a także: http://www.kyb.com/produc...w_to_choose.php
2. film KYB: http://www.youtube.com/watch?v=J_V4JAIOF2c
(cytat: Gas-A-Just is available as a performance upgrade)
3. film instruktażowo-reklamowy pt. "How to choose correct KYB shock": www.youtube.com/watch?v=InCg7Ft9eWE
Mowia, ze jesli chcesz miec jak oryginal to wez excel-g a jak chcesz miec "better performance" to gas-a-just
4. Bilstein B6 oraz B8 jest wykonany w technologii monotube tak samo jak gas-a-just, w odroznieniu of B4, ktory jest jak Excel-G zwykłym dwururkowcem/twintube ( http://www.bilstein.de/en...ilstein-b6.html )

Przeczytałem troche opisów i wyszło z nich ze monotube jest drozsza technologia ale lepiej trzyma aut na drodze kosztem komfortu, czyli dla mnie ok, tylko niech ktos mi powie - jakim Cudem Gas-A-just jest TAŃSZY niż Excel-G?? Różnica kilka PLN ale jednak...

[ Dodano: Pią 30 Mar, 12 23:19 ]
Podbijam temat - napisałem do osoby podanej jako wsparcie klienta na UK i dostałem taka oto odpowiedz:
"Thank ... for your enquiry.
Excel-G is a twin tube gas shock absorber, Gas-A-Just is monotube gas. Where both products are offered for the same vehicle, then Gas-A-Just is an upgrade to the Excel-G and will be on average around 15% harder damping force.
Unfortunately, we do not fix the prices which our distributors sell at, so we cannot explain why ... have found Excel-G at a higher price. We would recommend ... speak to your distributor about this."

W wolnym tłumaczeniu:
"Dziekujemy za zainteresowanie,
Excel-G jest amortyzatorem dwururowym, Gas-A-Just jest jednorurowy. W pojazdach gdzie obydwa produkty sa oferowane Gas-A-Just jest produktem podwyższonego poziomuw stodunku do Excel-G i bedzie mial średnio o ok. 15% wieksza siłe tłumienia.
Niestety KYB nie ustala sztywnych cen produktow dla dystrybutorów zatem nie jestem w stanie wyjaśnić wyższej ceny amortyzatora ExcelG. W tej sprawie radzimy się skontaktować z lokalnym dystrybutorem."

Czyli jest potwierdzenie, ze Gas-A-Just maja wieksza siłe tłumienia ale nie jest napisane wprost ze sa lepszej jakosci ;-)


Myślę że się przyda dla potomnych i osób szukających wyjaśnienia.
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Lokalizacja: Niepołomice

[1M] Amortyzatory przód / tył

Post autor: marek_igor »

W dzisiejszych czasach, na wszystko są reklamację, niestety czy jest to KYB czy FEBI albo TRW - nie ma reguły
d
damian9o
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 01 lut 2012, 14:21

[1M] Amortyzatory przód / tył

Post autor: damian9o »

Koledzy muszę wymienić amortyzatory w moim Tolku i zastanawiam sie nad KYB tylko nie wiem czy wybrac zwykłe olejowe czy gazowe. co polecacie ? cena gazowych tył 150 przód 175 a olejowe przód 160.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Amortyzatory przód / tył

Post autor: Sony »

damian9o, a co to za rozmyślanie w ogóle :P ? Odpowiedź jest tylko jedna: GAZOWE (a właściwie gazowo olejowe bo takie jest ich prawidłowe określenie).
k
kamilooo
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 14 mar 2014, 09:50

[1M] Amortyzatory przód / tył

Post autor: kamilooo »

Witam serdecznie, mam pytanie, posiadam Seata Toledo I rocznik 95, silnik 1.6, muszę wymienić amortyzatory, z jakiej firmy polecacie ? Ogólnie najlepszy stosunek ceny do jakości, druga sprawa co warto jeszcze wymienić w zawieszenie, wiadomo odboje, osłony, poduszki amortyzatorów ? Na prawdę tych części gumowych jest dużo więc chciałbym to przy okazji wymienić a kompletnie się na tym nie znam...


Czy posiadacze tego modelu też odczuwają na nierównościach straszny dyskomfort w środku, typu że wszystko się telepie, stuka i trzęsie ? Czy po prostu tak mam zużyte zawieszenie...

I czy ma ktoś/wie gdzie kupić tylny kielich ? Szukam po szrotach ale nie potrafię znaleźć, a już amortyzator wpadł do środka więc muszę wymienić lub przespawać...

z góry bardzo dziękuje za odpowiedź, pozdrawiam Kamil.
Awatar użytkownika
el_pawłov
Forumowicz
Posty: 90
Rejestracja: 26 lut 2014, 20:16
Auto: Toledo 1M
Model: 1.8 AGN+LPG
Lokalizacja: Jaworzno

[1M] Amortyzatory przód / tył

Post autor: el_pawłov »

Niestety muszę jakoś dokulać się do sierpnia, jak będzie mnie stać na B8 albo inny wynalazek na monotube.. póki co muszę ten tył wymienić na coś taniego i żeby "jako tako" pasowało do sprężyn bo serce mnie boli jak na dziurze słyszę dobijanie koła (dośc głośne walnięcie).. wiem że ewentualnie pasują tu skrócone b4 a jak inne tańsze firmy? możecie coś polecić?
Awatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
Posty: 263
Rejestracja: 28 mar 2011, 21:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 tdi AHF
Lokalizacja: Nowa Sól

[1M] Amortyzatory przód / tył

Post autor: piotrek148 »

Chłopaki
Czy 55/58 % skuteczności tłumienia drgań przez tylne amortyzatory to jeszcze dobrze czy już żle??

Pytam bo Wulkanizator mówił mi że jak jest 60% to już słabo, a z kolei diagnosta że słabo to 20% bo i tak nawet nowe amory nie mają 100% skuteczności, tylko coś koło 80%.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Amortyzatory przód / tył

Post autor: Sony »

piotrek148, masz wszystko seryjne ze sprężynami włącznie ?
Wynik może i rewelacyjny nie jest, ale spokojnie możesz jeździć. Jak spadnie do ok. 30% to wtedy zacznij myśleć o wymianie.
ODPOWIEDZ