Takie objawy może też dawać uszkodzony docisk. Przynajmniej u mnie tak było (nie tolek). Generalnie bez rozebrania to możemy wróżyć z fusów.
Jeśli to padło łożysko to kup samo łożysko, ale jeśli docisk to wymień juz cały komplet (łożysko, docisk, tarcza) bo to już niewiele większe koszty a masz spokój na lata.
Panowie Awaria zażegnana.. jednak moje najgorsze przypuszczenia się sprawdziły. przyczyną odgłosów było koło zamachowe dwumasowe.. w miejsce dwumasu wskoczyło teraz koło zamochowe jednomasowe.. od silnika 2.8 wr6.
jak dla mnie to jest świetne rozwiazanie dla tego silnika. nie ma róznicy w jezdzie. 0 jakichś odczuwalnie mocniejszych drgań, szarpnięć czy innych tego typu historii.. mam wrażenie ze auto jest nawet jakby zrywniejsze.
pozdrawiam
DzieX, tak się składa że marek8912 to mój młodszy brat i jeździłem jego autem po wymianie, sami zresztą to sprzęgło wymienialiśmy, jeździłem i po mieście i po trasie i nie odczułem żadnych negatywnych skutków wymiany, może u ciebie to kwestia kiepsko przetoczonego docisku albo koła zamachowego ?
Panowie mam problem ze swoim toledo II 1,6 SR silnik AKL skrzynia DUU. Zmienialem skrzynie z powodu uszkodzenia trybu biegu wstecznego na druga. po wymianie skrzyni podczas włączania sprzągla i jego wyłączania (sam moment zasprzeglenia) pojawia sie dziwny dzwiek chrobotania i skrzypienia. okazalo sie ze jest to wina lozyska tzw oporowego ktore trzyma to popychadlo. po tygodniu jazdy znow pojawil sie ten sam problem i nie wiem co jest przyczyna. czy to jest wina skrzyni czy tego lozyska. dodam ze podczas jazdy na wprost pojawia sie dziwny dziek i szum a nasila sie podczas wytracania predkosci i najglosniej kolo 60 km,h. prosze o pomoc gdyz nie wiem co mam zrobic.
Panowie jak wcisnę sprzęgło słychać lekki pisk prawie nie niesłyszalny podejrzewałem że jest to łożysko oporowe podjechałem do mechanika a on powiedział że lepiej jest wymienić kompletne sprzęgło bo cena za robociznę jest jedna a on nie gwarantuje że za kilka tyś. padnie całe sprzęgło i znowu cena za usługę. Cena kompletnego sprzęgła + robocizna 1000 pln. Dodam tylko że poza delikatnym piskiem nic innego się nie dzieje. Proszę o doradzenie.
No do sprzegła trzeba sciągać skrzynie to koszt 300zł a reszta to sprzęgło więc raczek oki bo widzę że masz 1.6 więc nie ma koła dwumasowego więc komplet sprzegła jakieś 500-600zł
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*]
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*] ------------------------------ Jest:
BMW E46 XD M57D30 "Karwan"
BMW E39 M54B25 "Na Leniu" ------------------------------