witam posiadam toledo 2.3 v5 AQN 170 KM. problem polega na tym że przy nie wciśniętym sprzęgle na biegu jałowym słychać nierównomierne cykanie, terkotanie. gdy wcisnę sprzęgło odgłos ten znika.. gdy puszczę jest znowu. może miał ktos podobny problem/objawy w swoim aucie ? dodam ze sprzęgło się nie ślizga.. wraz ze wzrostem obrotów rośnie prędkość. bierze też od prawie samej podłogi nie gdzieś pod koniec pod "brodą"
z góry dzieki za pomoc
Ostatnio zmieniony 06 lut 2014, 10:27 przez marek8912, łącznie zmieniany 2 razy.
awaria dwumasu myślę że inaczej by się objawiała.. pytałem o części sprzęgła do mojego modelu. kompletne (tarcza,łożysko,docisk) 970 mi krzyknęli - luka. po rabacie. koła zamachowego z dwumasem sprawdzał to powiedział ze w ogole nie maja w ofercie hurtownie. że nikt tego nie kupuje bo to się nie psuje w benzyniakach. też mi sugerował ze to raczej będzie łożysko. cena do 100zł. a tak naprawdę widać będzie jak się rozbierze.. myślę ze nie warto pchać sie w koszta i zmieniać wszystkiego.. bo poza terkotaniem jest wszystko ok.. terkoczące nie wymieniane łożysko negatywnie działa pewnie na inne podzespoły wiec lepiej zrobić to jak najszybciej ?
A to dziwne bo jak u mnie sprzęgło padło tak że nie dało się biegów wbijać to wtedy brało centymetr od ziemi, po założeniu nowego łapie tak trochę powyżej 1/2 skoku sprzęgła. A łożysko oporowe to huczy po wciśnięciu sprzęgła a nie na puszczonym pedale
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*]
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*] ------------------------------ Jest:
BMW E46 XD M57D30 "Karwan"
BMW E39 M54B25 "Na Leniu" ------------------------------
no u mnie biegi wchodza bez problemu.. wszystko jest ok tylko ten dzwięk na puszczonym.. czytam na necie o objawach padającego łożyska i opinie są różne.. jedni piszą ze słychac na wciśnietym jedni ze na puszczonym..
marek8912 pisze:awaria dwumasu myślę że inaczej by się objawiała.. pytałem o części sprzęgła do mojego modelu. kompletne (tarcza,łożysko,docisk) 970 mi krzyknęli
Chyba spadli z czegoś... Komplet Sachsa mnie kosztował 500zł 4 lata temu.
o cene kompletnego sprzęgła pytałem tylko w tym jednym miejscu. bd je jeszcze porównywał w innych miejscach allegro itd.. najpierw muszę ustalić usterkę.. mam nadzieję ze nie bd potrzebne kompletne..
napisałem ze prawie od samej podłogi. może źle to ująłem. w tej kwestii nie ma problemu jestem przekonany. problemem są odgłosy na puszczonym sprzęgle.. nie daje mi to spokoju.. nie długo bd się za to zabierał z bratem. on ma doświadczenie w naprawach sprzęgła. zmieniał w a4 1.6 swoim i potem w 1.8 tez a4 juz nie swoim. jak rozbierzemy to może coś bd widać..
jak dla mnie łożysko oporowe, u mnie na luzie słychać było trzaskanie, charczenie czy jak to zwał... (nie były to objawy dwumasy) po naciśnięciu sprzęgła cichło i tak w kółko, im samochód zimniejszy tym słychać było bardziej, wyjęcie potwierdziło diagnozę