Witam !!! U mnie jest podobnie. Jakiś czas temu nie miał mocy i jak by nie chodził na jeden cylinder. Teraz mam problem z odpaleniem go. Wymieniłem świece, przewody, cewkę i dalej nic. Aż...... dostrzegłem że kostka którą się wpina do cewki zapłonowej jest do wymiany. Ponieważ nie dość że jest pęknięta (czyli nie jest szczelna i przedostaje się wilgoć) to kable które siedzą w tej kostce po wkładaniu kostki do cewki wychodzą z tej kostki. Jak wepchnę te dwa kable do takiej pozycji jak reszta to odpala za pierwszym razem i nie ma utraty mocy.
Jeden problem rozwiązałem, ale jest drugi - skąd tu dostać samą kostkę.
Obdzwoniłem sporo ludzi i nic !
Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuję!!!!
Odgrzewam kotleta.
Mam do wymiany cewkę zapłonową 1,8 20V AGN czy robił to ktoś samemu czy jest to trudne? Chodzi mi dokładnie o wypowiedź osoby która posiada taką jednostkę napędową.
[ Dodano: 2011-10-30, 22:22 ] Wymieniłem cewke bez problemu nie liczać urwania jednego z KAbli WN co mnie zmusiło do zakupu nowych, musiałem je nabyć na szybko wiec były tylko NGK ( co dziwne w ASO koszt jednego kabla WN to 75zł więc przystępnie biorąc pod uwagę ze NGK kosztują 280zł ) ale kable NGK wszystkie są dłuższe niż te orginalne i pytanie do speców czy jeśli mam trochę dłuższe nowe kable od starych to czy to nie jest źle? Po podpięciu VAGA spalanie mi pokazuje 2,5l/h na zimnym silniku jak dla mnie to dziwna sprawa bo wczesniej było 1,4-1,7l/h czy na to wpływ ma cewka i świece?
Prezes pisze:Koledzy jakie cewki polecanie do Toledo II 1.6 16V?
Ostatnio musiałem na gwałt wymienić jedną, a teraz chcę poszukać i na spokojnie wymienić je w dobrej cenie.
Z wymienianych, to kupiłem jedną Beru, a drugą Boscha, bo padły jedna po drugiej. Obie jak do tej pory śmigają. Wymieniłem przy okazji wtedy świece na NGK.
Całość jak narazie przejechała około 6-7tys.km.
Cewka Beru, Bosch cena ok. 105 zł za sztukę.
Mi pierwsza padła przy przebiegu ok. 121 tys. km tuż po założeniu instalacji lpg (może 400 km przejechane).
Spotkałem się że klienci mieli wymienione 2 cewki przy przebiegach 80-110 tys. ka, m
Dobrze że VW nie zintegrował tych cewek, bo byśmy dopiero płakali.
Tak za 100 zł wymiana, 5 minut pracy i gotowe.
Plusem jest brak przewodów zapłonowych.
Co może być powodem takiego białego nalotu na cewce ?
Co więcej, jest jakby wybita z gniazda (nie chce wejść głębiej), zrobił się też odcisk, delikatne wytopienie w górnej obudowie filtra która na to jest mocowana.
Ona po prostu brudna jest. Żaden dziwny nalot, tylko kurz (wysokie napięcie lubi przyciągać kurz). A wytopienie mogło się zrobić, jak źle wskoczyło przy montażu. Słaby styk, zagrzało się i wytopiło.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ