Witam, jestem nowym posiadaczem toledo 2 1.9tdi 110km i jestem także nowy na forum. Zgodnie z regulaminem szukałem tematu związanego z moim problemem, ale szczerze wyszukiwarka nie jest mocną stroną tego skryptu.
W każdym razie sprawa jest następująca: przy hamowaniu samochodu jak już praktycznie prędkość to 5-10km/h daje się wyczuć drżenie. Szczególnie mocno czuć jak się ma nogę na sprzęgle, ale nawet jak autko jest na biegu jałowym i powoli się toczy bez sprzęgła to czuć te "wibracje". W momencie zatrzymania samochodu wszystko wraca do 100% normy.
Drżenie jest tylko przy tej minimalnej prędkości - w czasie jazdy wszystko jest w porządku.
Czy ktoś z Was miał podobny problem? Wg sprzedającego sprzęgło i dwumasa wymieniona, a to ponoć przypadłość tych silników. Szukałem na forach VW i AUDi - większość wpisów jest typu "jak objaw jest tylko przy takiej małej prędkości i nie zależy od używania sprzęgła to się nie przejmować".
Prośba o pomysły, rozwiązania lub potwierdzenie, że tak to po prostu powinno być ... mam też golfa TDI 90KM ... tam nie ma takich "objawów".
To jest właśnie objaw padającej dwumasy. U mnie zaczęło sie tak jak mówisz przy toczeniu się w korku kilka km/h. Potem doszło szarpnięcie przy odpalaniu. Wymieniłem na jednomasę i ustąpiło jedno i drugie. To, że była wymieniana dwumasa o niczym nie świadczy. Potrafią padać po kilku tysiącach km.
Również jak koledzy obstawiałbym sprzęgło (dwumase), ja również po wymianie nie mam żadnych drgań. A i czasem nowe sprzęgła => dwumasy swieżo wsadzone nadają się do wymiany. Ja od niedawne jeżdżę na sztywnym zestawie i sobie bardzo chwale:)
Pozdrawiam.
bardzo dziękuję za wskazówki. Kolejne pytania
Czy taka zamiana na koło jednomasowe w 110KM jest bezproblemowa? Niestety w silnikach powyżej 90KM jestem laikiem. Jaki to koszt? i czy możecie kogoś polecić w Szczecinie lub okolicach?
Ja bym nie był taki pewien, że to sprzęgło, zmieniłem u siebie z dwumasy na jednomas i na dwumasie były ogólnie mniejsze drgania, tylko mi popiskiwało po redukcji na mniejszy bieg. Obstawiałbym poduchy silnika.
Czytałem trochę o TDI 110KM w audi i VW. Najczęściej wymianie powody to:
1. dwumasa
2. poduszki
3. różnego rodzaju czujniki np. coś od dawkowania paliwa przy hamowaniu
4. cytat "przyjechał magik od diesli i pompa ,a raczej badziewiasty zaworek znajdujący się w środku.niestety koszt wysyłki(bo tylko w większych wioskach to robią) no i magik też zaśpiewał były większe niż naprawa pompy. jak to mówią wiedza kosztuje"
Jak widać powodów mnóstwo. Pytanie z mojej strony czy z tym można jeździć, czy powoduje to jakieś dalsze uszkodzenia dla silnika ... czym się może skończyć? na jakie objawy zwracać uwagę?
Nie bardzo mam ochotę szukać powodów u mechanika ... za każdym razem pewnie płacąc za usługę ...
Witam wszystkich, jestem nowy na forum. Mam taki problem ze swoim toledo:
podczas jazdy na 3 biegu samochód drży tak przy ok 40-50km/h, nie jest to wina opon ani kół bo na letnich i zimowych jest tak samo.
Czy to możliwe że koło dwu masowe będzie już u kresu wytrzymałości? Poduszka silnika była wymieniana 2 lata temu