Bo tego typu oleje są przetwarzane z oleju mineralnego ale budową monekularną i właściwościami fizycznochemicznymi naśladują oleje w pełni syntetyczne. Oznacza się je najczęściej HC Synthetic lub Synthetic technology. Można powiedzieć że tego typu oleje są pomiędzy pół a pełnym syntetykiem. To że pisze 5W.. nie robi oleju full syntetykiem
Dobra, to co mi polecacie na dolewke?
Zalany jest Shell 5W30, chce teraz taki sam dolewac, na jaki chce wymienic pozniej.
Mysle o Motul 5W30 albo Castrol Edge 5W30. Silnik 2.0 TDi, 140 KM --> chip na prawie 190.
Na dolewkę to jakikolwiek, skoro masz wlane 4 litry jednego oleju to czy dolejesz lotosa czy motula pół litra to jeden chu... Wiadomo, by był 5w30, jak wlany. Przed zmianą na "lepszy" zrób "płukankę" silnika. Znacznie lepiej zrobi silnikowi, niż teraz dolewanie droższego niż ten Twój Shell.
Shell to zły olej??
Mam kupiony Shell 5w40 ultra Diesel w bańce 4 litry i dokupiłem 1l Shell 5w40 Ultra ale bez napisu Diesel. Mogę przy wymianie do 4 litrów Shell Diesel dolać 0,5 litra tego oleju bez napisu diesel?? Na etykiecie 1l oleju jest napisane że może być uzywany do benzyny jak i do diesla.
Czym się różni olej przeznaczony do diesla od oleju do benzyny??
A tak na marginesie. Chciałem kupic litr tego Shella na stacji Shell ale cena mnie rozwaliła. 60 Zł za 1 litr !!! A za bańke 4 albo 5 litrów wołąją 220 zł!!!
Ja bym nie powiedzial, ze zly.
Moj seat na tym jezdzi od poczatku, ale chce cos lepszego.
Kupilem teraz na dolewke Castrol Edge 5W30. Litr za 41 zl, na stacji paliw Orlena widzialem go za 88 zl. Litr oleju Shell 5W30 na stacji Shell - 97 zl