[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

hant2 pisze:jak samochód postoi przez noc (1.9TDI asv) czy po pracy, muszę przejechać około 100-150m (obroty ok 2000-2400)


Szkoda silnika...
Michal
w
waldemar.m
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 08 gru 2013, 20:30

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: waldemar.m »

Też tak miałem ,ale przegonilem go 180 km/h pare km i na razie mu przeszło .110 nie wolno jeżdzić pomału.
waldek39106
A
AdrianBang

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: AdrianBang »

Witam. Toledo mam od niedawna i turbo chodzi cały czas. Juz przy 1100 obr się włącza i ciągnie tak to 1500obr. Co może być przyczyną albo co trzeba wymienić? Wymienione ma rozrząd wszystkie filtry olej, płyn w chłodnicy.
k
krolik54
Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 02 lis 2011, 18:21
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Lębork

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: krolik54 »

Witam, od jakiegoś czasu moje Toledo nie jeździ jak powinno ( dużo pali, słaba przyśpiesza ) podejrzenia padły na turbawkę, niżej zamieszczam logi z VAG'a proszę bardziej doświadczonych użytkowników o zdiagnozowanie na podstawie logów. Czy aby moje podejrzenia się sprawdzą, nie chcę na darmo za dużo rozkręcać. Dodam że wyskakuje błąd 17965 i powyżej 3k rpm mam notlaufa

http://vaglog.rtnet.pl/krolik54_161672.html
http://vaglog.rtnet.pl/krolik54_161673.html
http://vaglog.rtnet.pl/krolik54_161674.html
http://vaglog.rtnet.pl/krolik54_161675.html
http://vaglog.rtnet.pl/krolik54_161676.html
Awatar użytkownika
leeon
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 29 lip 2010, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Rzeszów

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: leeon »

Gołym okien widac overboost powyzej 1800 obrotów. Ewidentnie stoi geometria (z powodu zatarcia/dziurawej rurki/wadliwego n75). Od 3200 przepływomierz zaczyna ciąć ;)
Ostatnio zmieniony 22 lut 2014, 20:42 przez leeon, łącznie zmieniany 1 raz.
k
krolik54
Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 02 lis 2011, 18:21
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Lębork

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: krolik54 »

N75 jakiś czas temu wymieniałem, przez chwilę może minimalnie lepiej było, ale z czasem coraz gorzej, szczelność raczej jest, ja podejrzewam na 99,9% VTG turbawki
Awatar użytkownika
leeon
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 29 lip 2010, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Rzeszów

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: leeon »

krolik54 pisze:N75 jakiś czas temu wymieniałem, przez chwilę może minimalnie lepiej było, ale z czasem coraz gorzej, szczelność raczej jest, ja podejrzewam na 99,9% VTG turbawki


Więc na 100% łopaty ;)
k
krolik54
Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 02 lis 2011, 18:21
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Lębork

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: krolik54 »

No to w wtorek wymieniamy turbo ;-)
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: kornat »

krolik54 pisze:No to w wtorek wymieniamy turbo ;-)

Po co wymieniać turbo jak można VNT wyczyścić?
k
krolik54
Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 02 lis 2011, 18:21
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Lębork

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: krolik54 »

ano taka że mam drugie dobre turbo, a przy czyszczeniu nie mam gwarancji że że każda śrubka się dobrze odkręci ;-)
ODPOWIEDZ