Czyli Koledzy można śmiało przechodzić z 10W40 na 5W40??
Temat mnie interesuje bo akurat jestem przed kolejną wymianą oleju. Odkąd mam Seata to już 4 albo 5 razy olej zmieniałem i był to właśnie 10W40. Mój (w sumie zaufany) mechanik nie polecał mi zmiany 10w na 5w
Ale wycieków z silnika nie zauważyłem, silnik bierze olej max 0,5 l na 10 tyś ( dokładnie nie wiem bo nie mierzyłem ile ml dolewałem, ale zawsze jak przy wymianie kupowałem bańkę 5 l to do następnej wymiany nigdy nie zużyłem tego co zostało).
Wiec teraz chyba kupie Valvoline 5w40
Przede wszystkim dobrze by było żeby przebieg był w miarę niski. Nie wiem czy odważyłbym się na takie przejście przy ponad 200 tyś. U siebie przeszedłem na syntetyk ale miałem nalatane całe 126 tyś. Do dziś nic się nie dzieje.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb
Roxon40, a ja mając nalatane 300 tys. km przeszedłbym z mineralnego na pełen syntetyk. Taki Ci jestem o! Gadka o rozszczelnieniu silnika to jeden wielki MIT.
Ja latam na Mobil Super 3000 XE 5W-30 Przebieg orginalny 204 tyś. km. Auto jeżdziło od nowosci na pełnym syntetyku i tak zostanie bo do pompowtrysków tylko pełen syntetyk sie leje