[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Wszystko o silnikach benzynowych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: Sony »

DzieX, teoretycznie masz rację, jednakże nawet przy wyłączonej kontroli trakcji ASR działa :) Jest on tak jakby niezależny od TCS, także wyłączenie TCS nic nie da. Przerabiałem to u siebie. ASR używa hamulców, których zadaniem jest przyhamować koło, wpadające w poślizg i wtedy właśnie potrafi konkretnie zatelepać autem :) Szczególnie na mokrej nawierzchni taką sytuację można zaobserwować.
J
Jacek
Forumowicz
Posty: 442
Rejestracja: 01 cze 2013, 22:20
Auto: Audi S4 B6
Model: 4.2 v8T
Lokalizacja: ŁÓDŹ

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: Jacek »

aa no spoko dzieki za informacje no muszę sprawdzić jak sprawdze podzielę się informacją
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3224
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: DzieX »

@Sony
Piszesz o EDS (=EDL).
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
D
Domcol
Forumowicz
Posty: 16
Rejestracja: 14 paź 2013, 12:51

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: Domcol »

Witam
Posiadam toledo 2,3 150km i mam mianowicie taki problem...
Gdy jade na LPG przy rozpoczeciu dodawania gazu jest szarpniecie(ale nie oto chodzi zapewne regulacja gazu) chodzi o dalszy moment mianowicie o wkrecanie sie na obroty auto fajnie dopiero idzie od 3 tys lecz jakis tydzien temu chodziło ono od niższego zakresu obrotów. Co moze byc przyczyna (Swiece,fajki,cewka, wymienione) Tak samo podmieniałem moduł "MOCY" i jest to samo. Hmmm...

Kolejnym problemem jest odpalenie auta na zimnym silniku. ;/
A dokładnie auto praktycznie nie reaguje na gaz(trzymam troche gazu auto jedzie i nagle szarpie, jak by sie dławił) po przejechaniu 500 metrów uspokaja się, a potem to sie już załancza sie LPG. Dodam iż po przejechaniu tych 500m (około) na benzynie tez juz idzie normalnie.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: Sony »

DzieX pisze:@Sony
Piszesz o EDS (=EDL).


Tak czy owak:
System EDS jest zazwyczaj elementem elektronicznej kontroli pracy silnika (np. ESP, ASR), który potrafi zmienić moc silnika wykrywając różnice w obrotach kół napędzanych i nienapędzanych.


Link: http://pl.wikipedia.org/wiki/EDS_%28motoryzacja%29
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3224
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: DzieX »

Wiesz co, możemy dywagować o tym jeszcze parę stron, ale mówię Ci, że tylko ASR może odciąć moc. EDS przyhamuje koło, które nie ma trakcji przenosząc ją na drugie. Zatem odnosząc to do przypadku opisanego przez kolegę polecam wyłączyć ASR. ASR wyłączony z przycisku pozostaje wyłaczony w odróżnieniu od EDS, którego się nie da wyłączyć.

Podany przez Ciebie cytat z wiki jest moim zdaniem nieprawdą - EDS nie steruje pracą silnika.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: Sony »

Mniejsza o większość :) Ważne, że u kolegi to właśnie mogło być przyczyną ;)
l
luki32
Forumowicz
Posty: 113
Rejestracja: 30 maja 2013, 19:42

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: luki32 »

Kolego Domcol .
Podobną usterkę a wręcz identyczną miałem u siebie.
Co do szarpania na gazie to faktycznie sprawdź pod kompem u jakiegoś dobrego gaziarza
U mnie niestety problem z szarpaniem była winą wtryskiwaczy ,też zmieniałem przewody,świece,filtry,cewki itp

Co do tej benzyny to musisz obowiązkowo podłączyć Vaga
Obstawiam ,że jeśli coś takiego się tobie dzieje to według mnie wywali błąd układu kontroli dawki paliwa.Miałem to samo ,że szarpał po dodaniu gazu na zimnym silniku tzn jechałem z rana przy ok 2 tys zaczynał przerywać ,po jakiś 600 m ustawało i potem juz ok było.Skasowałem błąd i odpukać wszystko działa dobrze.


Kto wie i powie w którym miejscu jest w tym "motórze" EGR i czy jego zaślepienie przyniesie jakąś poprawę????
D
Domcol
Forumowicz
Posty: 16
Rejestracja: 14 paź 2013, 12:51

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: Domcol »

luki32, Dzieki, jutro podepne Vaga i sprawdze to, dam znać czy coś pomogło.
A co do LPG to mam wymienione 4 wtryski wiec 1 jest starszy nieco, moze to on winien


Problem braku reakcji na gaz na zimnym silniku rozwiązany "Adaptacja przepustnicy - i po problemie"

A co do szarpania przy dodawaniu gazu podczas jeazdy na LPG dalej walcze :)

[ Dodano: 2014-01-13, 23:26 ]
No niestety;/ jak pisałem wyżej myślałem ze zmiana przepływki + adaptacja przepustnicy pomoże;/ niby jest lepiej ale dalej szarpie na benzynie...

Podpinam Vaga i brak błedów.. wcześniej był bład przepływki ale znikł po wymianie.
Co może byc przyczyna szaprania na zimnym silniku ?? cieżko jechać tylko na benzynie bo na LPG to idzie ^^ Dodam iż po zagrzaniu jazda na benzynie tez strasznie sie rozpedza na ciepłym nieraz szarpnie i strzeli;/

Vag ---0 błedów

Co myślicie?? (listwa wtryskowa) ??
l
luki32
Forumowicz
Posty: 113
Rejestracja: 30 maja 2013, 19:42

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: luki32 »

A luknij w bloki pomiarowe
A ta przepustnica to czysta jest??
Ciekawe jak Sonda pracuje
ODPOWIEDZ