[ALL] Klimatyzacja

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: szymekgd »

Sony pisze:w 1M


Jakiś nieudany to model, w 5P wrócili do używania klimy <5st. :-D

Przy szczelnej instalacji nie powinno być problemu, ale przy rozszczelnionej powietrze szybko załatwi układ, min. po to jest właśnie osuszacz.
Michal
Awatar użytkownika
CandyCane
Forumowicz
Posty: 411
Rejestracja: 28 kwie 2012, 19:21

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: CandyCane »

To teraz uwaga.

-4st. na zewnątrz, klima manualna ON i ... sprężarka startuje, obroty rosną.

WTF ?! :-|
e
eR
Forumowicz
Posty: 346
Rejestracja: 21 wrz 2010, 20:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Kielce

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: eR »

CandyCane, stał cały czas na dworze, czy z garażu wyjechałeś ?
Awatar użytkownika
CandyCane
Forumowicz
Posty: 411
Rejestracja: 28 kwie 2012, 19:21

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: CandyCane »

Non stop na zewnątrz.
W zeszłym sezonie zimowym, gdy próbowałem ją włączyć poniżej tych 5 stopni na "+", nawet guzik AC się nie podświetlał :570:
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: szymekgd »

CandyCane, czujnik szlag trafił czy zwarcie? ;)
Michal
Awatar użytkownika
CandyCane
Forumowicz
Posty: 411
Rejestracja: 28 kwie 2012, 19:21

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: CandyCane »

Wygląda na to, że wszystko będzie do sprawdzenia. Całkiem możliwe, z racji tego, że dziś zobaczyłem że kable są poprzegryzane pod maską.
Awatar użytkownika
futrosky
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: futrosky »

Witam. Mam taki problem. Mam walnięty cilmatrownic i nie pokazuje mi ścieżki :( Do tej pory tak włączałem klima albo wyłączałem :
ON - obroty na sekunde zmalały i wróciły do normy ( obciążenie silnika )
OFF - obroty na sekunde wzrosły i wróciły do normy ( odciążenie silnika )
teraz zauważyłem że wgl nic mi się nie dzieje z obrotami, biorę na 18 stopni, full wiatraki i powietrze chłodne, NIE ZIMNE, naciskam spowrotem śnieżke i dalej to samo, leci chłodne a nie ZIMNE.
Nie raz jak włącze guzik to widać że obciąża silnik a czasami przez 3 dni próbuje włączyć i nic się nie dzieje, tak jak by raz reagowała a raz nie.
Po co używam klimy ? Bo czasami mi się sama załączy jak nacisnę na przednią szybę a jak przełącze się na manual to clima zostaje a przy tym idzie większe spalanie dla tego cały czas staram się jeździć na wyłączonej i sterować manualem.
Miał już ktoś taki problem ?
btw. gdy przyzbieram trochę hajsu odrazu new climatronic bo mnie już dobija to patrzenie na obroty i nasłuchiwanie silnika.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: kornat »

Bo w 1M klima tak ma że się nie włącza poniżej temp. zewnętrznej ok. 5*C. Także lajt ;)
Awatar użytkownika
futrosky
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: futrosky »

o to dobrze. Ale jak się może nie włączyć jak biorę nawiew na szybę to automatycznie włącza się sprężarka i daje ciepłe powietrze. Bo bez climatronica ciepłe powietrze dopiero idzie po nagrzaniu silnika. Czyż nie tak jest ?
Awatar użytkownika
jakub_bb
Forumowicz
Posty: 1154
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:47
Auto: Audi A4 B6
Model: 1.9 TDI AWX
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: jakub_bb »

bo to jest przycisk do odszraniania/odparowania przedniej szyby, a jak wiadomo klima w tym procesie pomaga więc się włącza, tylko nie wiem jak to działa w przypadku gdy temp jest poniżej 5*C

Jako ciekawostka to wam powiem, że w moim audi jest elektryczna grzałka, która włącza się jak na zewnątrz jest poniżej 5*C i nacisne przycisk nadmuchu na przednią szybę lub AUTO, efekt jest taki, że szron bardzo szybko puszcza i w kabinie robi się znacznie cieplej, a gdy silnik się zagrzeje na tyle żeby mógł dać ciepłe powietrze owa grzałka się wyłącza.
Wiem, że w taki gadget A4 B6 są wyposażone tylko silniki diesla, a benzyny już nie.

Nie wiem czy taki bajer też jest w tolkach
ODPOWIEDZ