Źle pali poniżej 10 stopni

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: szymekgd »

Koszi pisze:zmiana momentu od którego zaczynają grzać świece oraz czujnik temperatury?


Czas grzania świec zmieniasz wg. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=270253 należy pamiętać, że zmieniamy czas tylko dla danej temp. W mapie jest zapisane tylko kilka temperatur i dla wartości pośrednich ecu aproksymuje wartość pomiędzy danymi temp.


Koszi pisze:I jeszcze jedno jaka powinna być ustawiona dawka paliwa rozruchowa, ponoć też można ją deko zwiększyć vagiem. Jeśli tak to gdzie i jak się to zmienia jeśli jest zła. I jaka powinna być odpowiednia.?


Oryginalna dawka startowa jest zapisana w mapie - można ją podejrzeć przed rozruchem w 001 i zależy od temp. z czujnika G62, ustawiasz np. http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=&t=58354 Tu masz lekturę: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 4&start=42
Michal
n
nester1905
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:01
Auto: -
Model: -
Lokalizacja: Warszawa

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: nester1905 »

Witam

Dziś miałem okazję podłączyć Tolka pod VAG-a, zero błędów z czego jestem bardzo zadowolony.
Przy okazji sprawdziłem sobie kąt wtrysku, korekcje wtryskiwaczy i nie wiem czy dobra grupę wybrałem, bo chciałem sprawdzić dawkę paliwa.
Poniżej zamieszczam fotki.
A dlaczego to sprawdziłem? Otóż zauważyłem ostatnio, że auto gdy temperatura spadła poniżej 5 stopni lub utrzymuje się blisko zera trochę ciężko pali, nie od tzw. strzała ale za drugim razem już bez żadnego problemu..
Co myślicie o tych danych z Vaga? Czy to wina kąta wtrysku, bo dochodził nawet do 66.
Mechanik świece sprawdzał, są ok, filtr paliwa nowy. Co sadzicie o pozostałych danych, o wtryskach?

Obrazek

Obrazek


Z góry dziękuję za pomoc
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: kornat »

Kąt faktycznie za bardzo przyśpieszony można by go opóźnić. Co do dawki paliwa nie wiem czy dobrze widzę bo zdjęcia się nie powiększają ale masz tam temp. płynu niecałe 60*C więc trochę mało aby powiedzieć czy dawka jest dobra.
n
nester1905
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:01
Auto: -
Model: -
Lokalizacja: Warszawa

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: nester1905 »

A o wtryskach co powiesz kolego?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: szymekgd »

nester1905 pisze:Kąt faktycznie za bardzo przyśpieszony można by go opóźnić.


Po co skoro przy przyspieszonym powinien lepiej palić? Mam podobnie u siebie i żadnych mankamentów nie zauważyłem.

nester1905 pisze:Co sadzicie o pozostałych danych, o wtryskach?


Korekcje nie są złe, dawka ok - zakładając, że temp. jest powyżej 85st. - mało czytelne te zdjęcia...

Skoro:
kornat pisze:ale masz tam temp. płynu niecałe 60*C
to żadne dane nie są wiarygodne.
Michal
n
nester1905
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:01
Auto: -
Model: -
Lokalizacja: Warszawa

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: nester1905 »

Temperatura była ok 70 stopni i dane w miarę jej zwiększania nie zmieniały się.
Przy przyspieszonym kącie lepiej odpala? Czytałem gdzieś, ze ktoś w Octavii ASV miał kąt 64 i po zmianie na ok 52 znaczna poprawa, to jak to jest w końcu?

[ Dodano: 2013-12-02, 09:33 ]
Wiem, że zdjęcia kiepskie, robiłem telefonem i jeszcze było ciemno... :/
Może teraz lepiej?

Obrazek


Obrazek
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: kornat »

szymekgd pisze:to żadne dane nie są wiarygodne.

Kąt wtrysku się nie zmienia niezależnie od temp. silnika o ile się sprawdza w TDI-Timing
nester1905 pisze:Temperatura była ok 70 stopni i dane w miarę jej zwiększania nie zmieniały się.

Bo to nie będą duże różnice. Tam masz dawkę 3,4 to przy temp. powyżej 80*C będziesz miał ok 3,8 czyli prawidłowo. Co do korekcji wtrysków, małe zdjęcie i nie widzę dokładnie danych ale są 0,XX czyli źle nie jest.
Co do kąta wtrysków jeszcze to jak sobie poradzisz sam zmienić to lepiej zmień, jak nie będzie lepiej palił to przynajmniej miękko będzie pracował. Czy będzie poprawa przy odpalaniu ciężko określić, dużo zależy od motorowni.
n
nester1905
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:01
Auto: -
Model: -
Lokalizacja: Warszawa

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: nester1905 »

Sam zmiany kąta się raczej nie podejmę, nie mam pojęcia hak to zrobić.
Jeśli odstawiałbym na zmianę gdzieś, to na jaki ustawić najlepiej?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: szymekgd »

Kąt wtrysku się nie zmienia niezależnie od temp. silnika o ile się sprawdza w TDI-Timing


Ale od temp. paliwa już tak, ale masz rację, lepiej sprawdza się w timingu

kornat pisze:Tam masz dawkę 3,4 to przy temp. powyżej 80*C będziesz miał ok 3,8 czyli prawidłowo


Z tego co pamiętam to dawka będzie szła w górę, czyli mniejsze wartości.

nester1905 pisze:Czytałem gdzieś, ze ktoś w Octavii ASV miał kąt 64 i po zmianie na ok 52 znaczna poprawa, to jak to jest w końcu?


Przy przyśpieszonym lepiej pali.

kornat pisze:Co do korekcji wtrysków, małe zdjęcie i nie widzę dokładnie danych ale są 0,XX czyli źle nie jest.


Silnik jest zimny - 51st. i sterownik podlewa paliwo, więc korekcje nie są wiarygodne...
Michal
n
nester1905
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:01
Auto: -
Model: -
Lokalizacja: Warszawa

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: nester1905 »

Gdy temperatura dochodziła do 80 stopni zmian nie było w korekcjach lub były niezauważalne wręcz.
No to co, nie ma sensu zmieniać tego kąta na mniejszą wartość?
ODPOWIEDZ