Logi z VAGa i prośba o diagnozę

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: cash »

Zrobiło się zimno i notlaufy wracają ;( Na 4 biegu już przy 3tys. obrotów odcina, a czyściłem turbo na wiosnę. Nie mam dokładnych logów, bo mam poucinane. Ale tam gdzie mam wymagane ok. 2000mbar to turbo daje 2500mbar, gdy puszczę gaz to powinna być wartość ok 1000 mbarów, a lata sobie 1300-1400mbar, dodam troszkę gazu to spadam do 1100 powiedzmy, no dziwnie pompuje. Może spróbować podmienić N18 z N75, czy już by turbo się zasyfiło? Taki mogę pokazać log z przejażdzki dzisiejszym, niestety nie miałem warunków zrobić prawidłowego logu.

log
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

Jeżeli od czasu do czasu przepalisz nagar to zdecydowanie turbina nie powinna ulec zasyfieniu, chyba, że była źle wyczyszczona lub zużyta lub leją wtryski/odma, ale to łatwo sprawdzić. Podmień zaworek, sprawdź czy grucha odbija, ew. przejedź się bez wężyka na niej i zobaczysz czy geometria jest ustawiona w pozycji min. doładowania.
Michal
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: cash »

szymekgd pisze:Jeżeli od czasu do czasu przepalisz nagar to zdecydowanie turbina nie powinna ulec zasyfieniu


Starałem się dość często to robić.

szymekgd pisze: chyba, że była źle wyczyszczona lub zużyta lub leją wtryski/odma, ale to łatwo sprawdzić.


Jak sprawdzić? I jak zużyta to tylko do regeneracji się nadaje?



szymekgd pisze:Podmień zaworek, sprawdź czy grucha odbija, ew. przejedź się bez wężyka na niej i zobaczysz czy geometria jest ustawiona w pozycji min. doładowania.


Po logach widać, że odbija, bo stojąc na luzie są w pozycji min. doład. -
999.6 999.6
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Sony »

cash, na samym wstępie to Ty zrób jakieś normalne logi, bo ten który zamieściłeś to jakaś parodia jest.

Braciak cioteczny ma Audi 1.9 TDI z 96 roku chyba o ile mnie pamięć nie myli. Silnik AHF. Auto łapało notlaufy. Co sądzicie po logach ?

Statyczne:
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_150497.html

Dynamiczne III bieg
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_150502.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_150498.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_150501.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_150500.html
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_150503.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_150499.html

Dynamiczne IV bieg
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_150506.html
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_150504.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszsonta_150505.html

Po mojemu to turbo łapie zbyt późno dawkę, bo dopiero gdzieś tak od 2200 obr/min. Czyżby wina regulacji sztangi na gruszce ? Grucha ogółem OK, co widać po logu statycznym. No i ogólnie ciśnienie wymagane jest utrzymywane przez turbo w cały świat.

Czyżby turbo do czyszczenia + grucha do regulacji ?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

Sony, podciśnienia?
Michal
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Sony »

szymekgd, co masz na myśli ?
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: cash »

szymekgd, wyczytałem coś na necie, że w grupie 13 można coś wywnioskować, czy wtryski mogą lać. Zrobiłem screena, bo nie wiem czy dynamiczny log też się robi z tej grupy?

klik

Zrobiłem logi statyczne, bo dynamicznych nie wiem czy sens jest robić, bo podczas jazdy obserwowałem i tak jak pisałem przy przyspieszaniu pompowało 2500mbar, więc przeładowuje ewidentnie, zresztą to czuć. Nie wiem, co zrobić?

Log (0 - 003)

Log (0 - 011)
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Sony »

cash, wartości na wtryskach są w porządku, więc nic nie leje.

Widać, że grucha jest w porządku. EGR z kolei coś ma małe wartości przy włączeniu. Możliwe, że masz gdzieś nieszczelność w układzie zasysającym powietrze lub walnięty EGR.

Zrób logi dynamiczne. Zobaczymy przynajmniej, w którym momencie łapie notlaufa i jak wygląda kwestia ciśnień etc. Najlepiej na 4 biegu logi dynamiczne do zrobienia.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

Sony, sprawdz wezyki, gruche.

cash, nie sprawdzisz w 013 na 100% czy wtryski leja,korekcje sa niezle, jezeli nie kopci to pewnie nie leja.
Michal
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: cash »

szymekgd pisze:cash, nie sprawdzisz w 013 na 100% czy wtryski leja,korekcje sa niezle, jezeli nie kopci to pewnie nie leja.


Nie, nie kopci, czyli można powiedzieć, że wtryski są w dobrym stanie?

Zrobiłem logi dynamiczne, ale na IV biegu nie było warunków piątku, albo deszcz albo mgła. Przy pierwszym logu rozłączyło mi kabel i się log nie zapisał, ale złapał notlaufy przy 4tys., w drugim logu bez notlaufa, ale powyżej 4 tys. już strach ciągnąć było, bo miotało po kałużach.

Log (0 - 003,011)
ODPOWIEDZ