Panowie poszukuję regulatora napięcia do alternatora Valeo2542241A 90A.
Coś takiego: http://www.motointegrator.pl/produkty/1 ... leo-593384 Tylko ta cena troche dziwna bo za dwie stówki więcej mam nowy alternator. Jeśli ktoś zmieniał podobny albo ma namiar na takowy tylko w rozsądnej cenie niech się odezwie.Ewentualnie przygarnę dobry alternator nie koniecznie Valeo i nie koniecznie 90 A
Ja u siebie wymieniałem regulator, zakładałem Magnetti kosztował ok 170 zł, pozostałe były tylko droższe. Ja akurat mam alternator Boscha i regulator z tej firmy kosztował koło 400-500zł
Panowie wymieniłem regulator napiecia zmierzyłem ładowanie na biegu jałowym przy włączonych światłach mijania, radiu i dmuchawie na drugim biegu:
Multimetr na klemach pokazywał 14,1
Climatronik 14,1-14,3
Vag 13,7-13,8
na starym regulatorze wartości były prawie identyczne, po dodaniu gazu do 2500-3000 obrotów ładowanie praktycznie się nie zmieniało.
Po włączaniu większej ilości odbiorników prądu ładowanie spada po wyłączaniu rośnie ale to raczej normalne.
W vagu rzadnych błędów, klemy czyściutkie połączenia przy altku i rozruszniku czyste, masa ok, wszystkie bezpieczniki ok a jednak ładowanie słabe, a do tego czasem bardzo delikatnie pulsuje podświetlenie zagarów i milknie na sekundę radio przy włączaniu kierunków albo świateł drogowych. Co jeszcze mogę sprawdzić co może byc przyczyną takiego zachowania i jednak słabego ładowania?
marek_igor, ja u siebie mam ładowanie na poziomie 14,5V. Jednak faktycznie dużo zależy od tego co aktualnie jest włączone i odbiera prąd. misiekbig, sprawdź jakie masz ładowanie na climatronicu przy wyłączonym radiu i klimie oraz przy włączonych.
Kanał 20 lub 21 na climatronicu z tego co pamiętam służy do sprawdzenia napięcia na sprężarce
marek_igor na klemach aku jest w miare, tylko czemu Vag pokazuje 13,7 ?
Sony sprawdzalem na climatronicu na kanale 20 i przy wlaczonych swiatach,radiu i nawiewie na drugim biegu napiecie skakalo od 14-14,3 gdy wylaczylem bylo 14,3-14,4
Podladowalem aku przez noc i ladowanie troche sie poprawilo teraz na klemach przy tych samych odbiornikach co wczesniej jest 14,4 i 14,5-14,6 na climatronicu,pulsowania podswietlenia tez narazie nie zauwazylem, sprawdze jeszcze vagiem co i jak, pojezdze troche i zobacze co sie bedzie dzialo.
Podczepię się do tematu bo mam podobny problem lecz w vr5 AGZ. Mianowicie w czasie jazdy autko nagle zgasło po zapaleniu tylnej lampki nad tylnymi drzwiami. Auto kręciło nie chciało odpalić. Poczekałem trochę i gdy już miałem dzwonić po lawetę po około 15min spróbowałem i odpalił. W drodze powrotnej do domu zdarzyło mi się to parę razy po drodze też zauważyłem to co kolega z pierwszego postu mianowicie temperatura zewnętrzna skakałą z -35 do 60 chyba. W domu próba miernikiem na zimnym silniku bez żadnego obciążenia 14,5 z maksymalnym obciążeniem czyli wszystko powłączane i to na maksa(nawet zapalniczka) 13,3-13,5. Na ciepłym silniku bez obciążenia jest 13-13,2 a z obciążeniem 12. Podsumowując auto gaśnie na ciepłym silniku podczas jazdy i co ciekawe tylko przy puszczeniu nogi z gazu oczywiście jak już zgaśnie trzeba poczekać około 15min i znowu można jechać.
wszystko w porządku kręci normalnie nawet po zgaśnięciu ale nie odpala. Kontrolka ładowania też się nie zapalała podczas jazdy. Seacik był ponadto podłączany pod kompa i nic nie wykazał żadnych błędów(no poza adoptowaniem przepustnicy bo wymieniałem na nową). Ojciec elektromonter mówi że jeśli ma to miejsce tylko na "ciepło" to mogą być styki lub kumutator ale że nie jest samochodowym elektrykiem to tylko można gdybać.