Źle pali poniżej 10 stopni

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: vwir »

Czy ktoś się orientuje jak zmienić czas grzania świec w nowszych TDI? W tym konkretnym przypadku pacjent to VW T5 z 2004 roku z silnikiem na pompowtryskach. Standardowy login 12233 nie wchodzi. Podobno można to zrobić kabelkiem z CAN (mam taki, nie ma problemu), ale i tak nie wiem, jak to zrobić.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: szymekgd »

Michal
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: vwir »

Fajna stronka, ale i tak nie ma na niej tego silnika. Jego oznaczenie to AXC. Z tego co czytałem to tam już siedzi EDC16, więc prawdopodobnie mogę zapomnieć o wydłużeniu grzania świec. No chyba, że jakiś ogarnięty tuner jest w stanie podmienić mapę.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: kornat »

vwir pisze:No chyba, że jakiś ogarnięty tuner jest w stanie podmienić mapę.

Pytałeś toffic'a z krosna?
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: vwir »

Jeszcze nie, ale może się na tym skończyć. Chociaż już jedną osobę wysłałem do toffica (poprawić palenie na ciepłym w silniku PD z już założoną jednomasą) i nie zajął się tematem. Stwierdził, że auto pali dobrze i tyle. Prawdę mówiąc to mam po prostu wątpliwości, czy na tyle potrafi ogarniać mapy.
Awatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Turek

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: Szczepan »

Witam.
Mam problem z odpalaniem sytuacja wygląda następująco:
2 miesiące temu z rana miał ciężko zapalić a gdy już raz odpalił to póżniej cały dzień palił bez problemu i w końcu odmówił posłuszeństwa.
Padł akumulator wymieniłem na nowy Boscha i przy okazji wymieniłem też rozrusznik na oryginalny boscha (używkę) bo miałem jakiś iskra słowacki.
Do tej pory było dobrze aż do pierwszych niskich temperatur i znów zaczeły się problemy z odpalaniem postawiłem na wadliwe świece więc wymieniłem je w sobotę na nowe wszystkie cztery firmy Beru. I cały czas to samo że rano ma ciężko zapalić.
Wymieniony akumulator, świece, rozrusznik i co go może jeszcze boleć ze nie chce zapalać? powinien kręcić jak wariat :-(
Strach pomyśleć jak temperatura spadnie poniżej zera :cry:
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: szymekgd »

Szczepan pisze:Strach pomyśleć jak temperatura spadnie poniżej zera :cry:


Po co czekać, zdejmij wtyczkę z czujnika ;)

Szczepan pisze:powinien kręcić jak wariat :-(


Skoro nie kręci to rozrusznik lub brak prądu...
Michal
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: kornat »

A przynajmniej sprawdziłeś czy na fajki świec dochodzi napięcie? Rozrusznik kupiłeś użwykę to mogłeś go wcześniej rozebrać i wyczyścić oraz nasmarować
Awatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Turek

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: Szczepan »

Nie wiem jak sprawa wygląda z rozrusznikiem miał mechanik wymienić wszystkie tulejki i doprowadzić go kultury.
O jakim czujniku mówimy?

[ Dodano: 2013-10-08, 16:43 ]
kornat pisze:A przynajmniej sprawdziłeś czy na fajki świec dochodzi napięcie? Rozrusznik kupiłeś użwykę to mogłeś go wcześniej rozebrać i wyczyścić oraz nasmarować


Coś słyszałem o sprawdzaniu tych fajek ale jak to zrobić?
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
Awatar użytkownika
futrosky
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 08 lip 2013, 19:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: futrosky »

Mam to samo co kolega up. Jak samochód postoi około 7 godzin to musi ciężko zakręcić 2 razy i zapali. Potem zgaszę, znowu zapale i strzał. Za 3 godziny strzał. Tylko jak stoi dłuższy czas. Postawiłem na to że schodzi mu paliwo i nie może zapalić. Dodam jeszcze że świece wymieniłem i aku dobry jest. Postawiłem na zawór zwrotny na filtrze, wymieniłem ale dalej jest to samo. Teraz chce się chycić zaworu na pompie. Miał już kto taki problem ? Dobrą drogą idę żeby wymienić zawór na pompie ? Moim zdaniem nie odpalają nam samochodu ponieważ schodzi mu gdzieś paliwo po dłuższy staniu, bo jak zassa, postoi 3 godziny to pali od strzału. Tylko jak postoi bez odpalania dłuższy czas, np noc to już ma problem.
ODPOWIEDZ