[1M] Napinacz paska wielorowkowego

Tematy ogólno-techniczne
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

[1M] Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: Szymek08 »

Chłopaki a powiedźcie mi jak mam poluzować napinacz paska w 1.9TDI AHF ( ten z takim amortyzatorkiem) bo chcę wymienić pasek. Z góry dzięki za odpowiedzi
Awatar użytkownika
macsta12
Forumowicz
Posty: 318
Rejestracja: 25 kwie 2012, 14:15
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV+
Lokalizacja: Dęblin

[1M] Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: macsta12 »

W kwadratowy otwór wkładasz klucz, naciągasz do siebie i blokujesz cienkim pręcikiem
Zobacz sobie na tej aukcji jak to wygląda http://tablica.pl/oferta/napinacz-paska ... 30Sdl.html
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

[1M] Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: Szymek08 »

wielkie dzięki za szybką odpowiedź :-)

[ Dodano: 2013-09-14, 16:10 ]
a jeszcze jakim kluczem to zrobić? jak stoję przodem do auta to w którą stronę wyginać ten klucz
Awatar użytkownika
Danielek.
Forumowicz
Posty: 1853
Rejestracja: 11 kwie 2011, 21:34
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9
Lokalizacja: WA

[1M] Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: Danielek. »

Np płaską 17 zakładasz na ten wystający "dzyndzel" klucz działa jak dźwignia którą ciągniesz do siebie odchylając koło które dociska pasek ;-)
Awatar użytkownika
ProFFessor
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 17 sty 2012, 15:49

Metaliczny odglos tarcia z komory silnika

Post autor: ProFFessor »

Witam wszystkich użytkowników forum.

Mam problem z odgłosem który wydobywa się z komory silnika.
Otórz odglos dobiega z okolic rozrzadu i alternatora.
Gdy naciskam drązek znajdujacy sie obok oslony rorządu dzwiek ustaje.
Wysledzilem na allegro ten drążek

http://allegro.pl/napinacz-paska-a3-oct ... 47251.html


Stad moje pytanie czy ten dzwiek bierze sie z uszkodzenia napinacza czy z innego elementu?
Jak bylem u miechanika to chcieli wymieniac cala lape silnika za 300-500 zl.

Wymienialem wczesniej kólko od alternatora i faktycznie dzwiek troche ucichl , ale nie ustal..

Oto zdjecie elementu ktory przycisniety usuwa dziwny odglos.

Obrazek

Pomozcie prosze bo nie chce placic za czesci ktorych nie pomoga w rozwiazaniu problemu.

;-)
Awatar użytkownika
Koszi
Forumowicz
Posty: 540
Rejestracja: 25 sie 2012, 21:30

[1M] Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: Koszi »

Jest to napinacz paska alternatora i zarazem tlumik drgan.
Jesli go docisniesz i odglos ustaje tak wiec pewnie jest do wymiany.
Mozesz jeszcze sprawdzic czy kółko na końcu tego napinacza mocno podskakuje jesli tak to jest do wymiany.
Przy okazji mozesz sprawdzic czy koło od pompy wspomagania nie jest luźne.
U mnie własnie koło od pompy było luźne i wydawało dziwne dźwięki.
Na twoim zdjęciu to koło jest widoczne i znajduje sie ciut niżej niż napinacz.
Co do ceny to moim zdaniem max to 300 zł za taki napinacz wraz z wymiana.
Cena 500 zł to stanowczo za duzo.
Pogadaj na forum z kolega marek_igor to zalewu Ci taki dobrej firmy w dobrej cenie.
P
PIOTREK52125
Forumowicz
Posty: 116
Rejestracja: 31 sie 2012, 17:25

[1M] Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: PIOTREK52125 »

panowie co może być przyczyna szybkiego zużycia tego właśnie napinacza a konkretnie tego amortyzatorka ,już po przejechaniu 15 tys nowy napinacz i już go bardzo wyraźnie słychać sprzęgiełko na alternatorze mam sprawne dodam ze to już 2 napinacz wcześniej miałem niby skodę teraz założyłem INA
myślałem że będę miał spokój na dłuższy czas a tu zonk znowu klekocze , zastanawia mnie kolo pasowe paska wielorowkowego na wale korbowym jak jest uszkodzone jakie są objawy ?
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1M] Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: remiq »

Któreś koło pasowe może mieć bicie osiowe (lata na boki). Łożyska toczne (kulkowe, wałeczkowe) jak w napinaczu nie przenoszą obciążeń osiowych i się mogą rozlecieć. Sprawdź koło pasowe wału korbowego, alternatora, klimy i pompy wspomagania (nie pamiętam, czy faktycznie jest na tym samym pasku w AHF).
Awaria koła pasowego na wale korbowym może być mało widoczna, bo wibracje od silnika są silniejsze, niż od bicia koła pasowego.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
P
PIOTREK52125
Forumowicz
Posty: 116
Rejestracja: 31 sie 2012, 17:25

[1M] Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: PIOTREK52125 »

najmniej widoczne jest właśnie koło pasowe na wale korbowym patrząc od góry silnika reszta jest raczej OK na "oko" nie widać bicia poprzecznego na żadnym z kol pasowych na napędzie. Może jakość produkowanych dziś zamienników leci gwałtownie na psy i ma wytrzymać okres gwarancji i do sklepu po nowe klamoty. " (nie pamiętam, czy faktycznie jest na tym samym pasku w AHF). " w AHF wszystko śmiga na pasku wielorowkowym
b
byrt
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 03 lip 2012, 23:02

[1M] Napinacz paska wielorowkowego

Post autor: byrt »

Z tym napinaczem jest dziwny temat, ja go wymieniłem na INA, bo słyszałem hałas z tamtych okolic, do tego wymieniłem pasek i po wymianie na zimnym silniku przez kilka minut hałasuje i jak wcisnę to przestaje, później go nie słychać. Nie wiem o co chodzi, może rolka alternatora, może któraś z pozostałych. :|
ODPOWIEDZ