Gwiżdżąca turbina

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
GigBoy
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 31 lip 2013, 17:56

Gwiżdżąca turbina

Post autor: GigBoy »

Nie wiem czy to tutaj umieścić w tym dziale ale mi też świszcze czy tam gwiżdże i jest wszystko w porządku, tylko że mi pasuje żeby bardziej, jeszcze głośniej żeby dźwięk wydawała turbina ten świst :) Nie jestem jakimś mechanikiem więc nie wiem co wsadzić tam, większą turbiny czy coś innego? Poradźcie dobre ludzie ;)
Awatar użytkownika
haszczu
Moderator
Posty: 3380
Rejestracja: 01 mar 2013, 18:50
Auto: Seat
Model: Leon 1.8T AUQ
Lokalizacja: Pilzno

Gwiżdżąca turbina

Post autor: haszczu »

Wytnij katalizator i zrób przelotowy wydech. Poczytaj w dziale Kaspolla bo on robił i dźwięk bardzo przyjemny :)
Było 1.8 20v AGN 125KM
Było 1.8 20VT AUQ 180KM
Było 1.9 TDI ASV 110KM
Jest Leon 1.8T AUQ 180KM
Awatar użytkownika
GigBoy
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 31 lip 2013, 17:56

Gwiżdżąca turbina

Post autor: GigBoy »

haszczu, dzięki ;) już przechodzę do lektury :D
Awatar użytkownika
haszczu
Moderator
Posty: 3380
Rejestracja: 01 mar 2013, 18:50
Auto: Seat
Model: Leon 1.8T AUQ
Lokalizacja: Pilzno

Gwiżdżąca turbina

Post autor: haszczu »

GigBoy, Kata jak masz to oczywiście sprzedaj to cos kasy wpadnie np na obniżenie :)
Było 1.8 20v AGN 125KM
Było 1.8 20VT AUQ 180KM
Było 1.9 TDI ASV 110KM
Jest Leon 1.8T AUQ 180KM
Awatar użytkownika
GigBoy
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 31 lip 2013, 17:56

Gwiżdżąca turbina

Post autor: GigBoy »

haszczu, dobrze gadasz też tak myślałem ;) nawet już mam upatrzone takie -35mm :D ale to chyba zakupie na nowy sezon :P
k
krzysiek51xe

Gwiżdżąca turbina

Post autor: krzysiek51xe »

Witam wszystkich.Mam mały problem a mianowicie, świszczy mi turbina tak w przedziale ok.1800-2500obr.Słychać ją bardziej na zimnym silniku ale na ciepłym też.Oleju niby nie pobiera,czasem sobie zakopci na czarno na 1 i 2 biegu ale tylko czasem.Trochę się boję że będzie potrzebna regeneracja.Na Vagu nie mam jak sprawdzić .Czy ten świst może być spowodowany zapieczonymi kierownicami lub zawalonym EGRem bo powyżej 120km/h łapie notlauf.Podejrzewam też przepływkę co do dymienia.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Gwiżdżąca turbina

Post autor: kornat »

krzysiek51xe, gwizd często lubi się pojawiać przy zapieczonej geometrii
k
krzysiek51xe

Gwiżdżąca turbina

Post autor: krzysiek51xe »

Jeszcze spróbuję sprawdzić wirnik tylko strasznie ciężki jest dostęp,jak byś mi mógł poradzić jak najlepiej się do tego zabrać i jak powinien być luz poprzeczny i wzdłużny.Jeśli by była taka możliwość to prosił bym o jakieś wskazówki jak wyczyści tą suszarę :-)
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Gwiżdżąca turbina

Post autor: kornat »

Na forum masz manuala jak wyczyścić VNT w turbinie.
Aby dostać się do wirnika przydało by się dostać od dołu aby ściągnąć rurę idącą od filtra do turbiny i sprawdzić.
k
krzysiek51xe

Gwiżdżąca turbina

Post autor: krzysiek51xe »

Wielkie dzięki ;-) Mam jeszcze jedno pytanie jaki powinien być dozwolony luz poprzeczny i wzdłużny na wirniku turbiny ? :-)
ODPOWIEDZ