[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 750
Rejestracja: 07 cze 2011, 13:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Gorzów / Szczecin

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Radziu »

szymekgd pisze:Płynu nie ubywa? Sprawdź szczelność podciśnień.

płynu nie ubywa, jest go bardzo dużo. sprawdzali mi w warsztacie. na moje pytanie co może być powodem lista obejmowała chyba każdą część związaną z układem hamulcowym:P stąd moje pytanie tutaj.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: szymekgd »

Sprzęgło robiłeś? A odpowietrzyli je czy std. nie było potrzeby? ;)
Michal
Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 750
Rejestracja: 07 cze 2011, 13:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Gorzów / Szczecin

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Radziu »

odżałowałem i pojechałem do ASO Seata, okazało się, że płyn był już stary i trzeba było go wymienić. Łączny koszt 193 zł.
e
eR
Forumowicz
Posty: 346
Rejestracja: 21 wrz 2010, 20:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Kielce

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: eR »

Panowie czy wg was możliwe jest aby bicie tarcz hamulcowych było słyszalne podczas normalnej jazdy, nie tylko podczas hamowania? Od pewnego czasu wkurza mnie dźwięk takiego lekkiego ocierania w lewym przednim kole. Tarcza po jeździe nie jest gorąca. Podniosłem na podnośniku, koło kręci się swobodnie. Czuć pracę tarczy i klocków podczas kręcenia koła ręką, ale bez jakichś tam większych oporów. Zdjąłem koło sprawdziłem tą blaszaną osłonę. Jest ok, nie trze po tarczy na 100%.
Zacząłem ręcznie kręcić samą tarczą. Nie widać żeby było bicie. Wszystko wygląda bez zarzutu. Dodam, że tarcze i klocki (TRW) mają może ze 2000 tyś km przebiegu , nie katowane na hamowaniach podczas deszczu.
Zauważyłem, że przy hamowaniu z większej prędkości ok. 140 km/h kierownica zaczyna się rytmicznie poruszać lewo/prawo. Czyżby te "super" tarcze już byłyby do dupy?
Po zdjęciu koła obejrzałem też resztę ustrojstwa. Przegub wg mnie ok, guma cała. Przy ruszaniu na skręconych kołach nie słyszalny.
Zastanawia mnie jeszcze łożysko, bo już zaczyna minimalnie huczeć na zakrętach. Ale nie pasuje mi do niego ten wkur...jący dźwięk.
Oponę też sprawdzałem nic w niej nie siedzi. Żaden kamień, wkręt itp.
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Kitaj »

Ja też chciałem wyrzucać tarcze ku mojemu zdziwieniu po wymianie poduszek i łożysk amortyzatora bicie ustało i te podczas hamowania i te podczas jazdy ;-)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: vwir »

Łożysko jest jak najbardziej prawdopodobne, tym bardziej jeśli już zaczyna huczeć. Sprawdź jeszcze koronkę od ABS-u (czy o coś nie trze).
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: szymekgd »

Maglownica, przegub cardana czy jakoś tak, łożyska kierownicy do sprawdzenia masz jeszcze...
Michal
e
eR
Forumowicz
Posty: 346
Rejestracja: 21 wrz 2010, 20:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Kielce

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: eR »

Koronka ABS ok. Jest zawsze w tej samej odległości od czujnika. Dzisiaj "obsłuchałem" to tarcie raz jeszcze i zaczęło mi się wydawać, że dźwięk dochodzić może jednak z tylnego koła. Więc przyjrzałem się dokładniej tarczy i klockom po jego zdjęciu. Tarcza ma "wgłębienie" od klocka na jakieś 1,5 -2 mm :shock: - do wymiany od zaraz (nawet nie zauważyłem, że tak się już zużyła). Ponadto oczywiście porobiły się ranty, które zaszły taką chropowatą rdzą i wydaje mi się, że to one trą o boczną krawędź klocka dając ten dźwięk. Przed zmianą tarcz spróbuję tę rdzę jakoś otłuc z tarczy, żeby nie miała kontaktu z boczną krawędzią klocka. Zobaczę czy to da efekt. A tarcze z klockami i tak do wymiany.
a
arni52

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: arni52 »

Witam nastał czas aby pożegnać się z tarczami,chodzi o przód i mam pytanie jakie tarcze wybrać ? mam na oku 2 rodzaje ale tam są różne średnice np.Średnica [mm]:232 Średnica piasty koła [mm]:65 Grubość tarczy hamulcowej [mm]:9 Minimalna grubość [mm]:7 Wysokość [mm]:39 2 zestaw:
Średnica [mm]:
280
Średnica piasty koła [mm]:
65
Grubość tarczy hamulcowej [mm]:
22
Minimalna grubość [mm]:
19
Wysokość [mm]:
36,6
Awatar użytkownika
emceha
Forumowicz
Posty: 153
Rejestracja: 21 kwie 2013, 13:35
Auto: Toledo
Model: 1M
Lokalizacja: Arnhem (Holandia)

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: emceha »

arni52, poszukaj na forum jaki rozmiar tarcz masz u siebie. Stawiam na przod 280 na 22 ale musisz sie upewnic ;)
ODPOWIEDZ