Problemy ze stacyjką

Tematy ogólno-techniczne
R
Romano
Forumowicz
Posty: 160
Rejestracja: 26 paź 2009, 22:34

Problemy ze stacyjką

Post autor: Romano »

Panowie, dzisiaj rano przejechałem niecałe 700 m do bankomatu, wsiadam do auta, wkładam kluczyk i ........... przekręciłem go do końca po czym zapaliły się zegary i kontrolka akumulatora. Zapłon nie działa i nic się nie da zrobić. Musiałem odłączyć aku żeby się nie rozładował bo po wyciągnięciu kluczyka zegary i kontrolka aku dalej się paliła. Co to może być? Tylko kostka do wymiany czy cała stacyjka? (mam nadzieje że nie :( ).

Na szczęście PZU Auto Pomoc wykupione i woże się teraz nowiutką astrą, ale wolałbym jak najszybciej wrócić do Tolka :)
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

Problemy ze stacyjką

Post autor: Kitaj »

Panowie, dzisiaj rano przejechałem niecałe 700 m do bankomatu, wsiadam do auta, wkładam kluczyk i ........... przekręciłem go do końca po czym zapaliły się zegary i kontrolka akumulatora. Zapłon nie działa i nic się nie da zrobić. Musiałem odłączyć aku żeby się nie rozładował bo po wyciągnięciu kluczyka zegary i kontrolka aku dalej się paliła. Co to może być? Tylko kostka do wymiany czy cała stacyjka? (mam nadzieje że nie :( ).


Dzisiaj z rana miałem identyczny przypadek i do koscioła po pyrkałem Jettą ale chciałbym to naprawić przed 1 listopada.... Ktoś wie czy samą kostkę czy całą stacyjkę trzeba wymieniać ? :-)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
m
malark
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 15 maja 2011, 14:36

Problemy ze stacyjką

Post autor: malark »

Miałem podobnie w wczesniejszym wozidle( Oplu) ze jak przekrecałem kluczyk do zaplonu to nic wiec musialem poruszac kluczykiem gora dół i wtedy sie pojawiały kontrolki. Podobnie było z gaszeniem. Silnik palił jak przekreciłem i nawet wyjałem kluczyk. Wymontowałem i przeczysciłem styki w kostce i było elegancko
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

Problemy ze stacyjką

Post autor: Kitaj »

Ale u mnie jest innaczej.... Włozyłem kluczyk chcialem odpalic, pojawił sie zapłon i juz nie odpalił.... Cały czas jest właczony zapłon nawet gdy wyciagne kluczyk i przeciez podczas rozruchu sprezynka cofa kluczyk do pozycji zapłonu to tez nie działa... Poprostu moge krecic kluczykiem do przodu i do tyłu i nie stawia żadnego oporu tylko cały czas jest zapłon
m
malark
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 15 maja 2011, 14:36

Problemy ze stacyjką

Post autor: malark »

Oj to kostka jest raczej dobra. Jak ta sprezynka cofajaca nie działa to prawdopodobnie masz stacyjke do wymiany.
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

Problemy ze stacyjką

Post autor: Kitaj »

No 4h rozbierania oraz cała litania najróżniejszych wyrazów rozładowujących stres i stacyjka została zdemontowana :-)

Powodem awari okazał sie pękniety kawałek aluminium który wychodził ze stacyjki a wchodził w słynną kostkę i przekręcał nią. Widząc po pęknieciu to juz ten bolczyk był pękniety tylko że nie do końca, podejrzewam że to elektryk który montował mi nową kostkę próbował robić cos na siłę i lekko uszkodził dany element.

W ASO nowa stacyjka 516zł :shock: Do tego jeszcze na zamówienie :evil: no i bede próbował szukać jeszcze a nóż się trafi oryginał w jakiś rozsądniejszych pieniadzach jak nie to niestety kupie w ASO.

Auto sobie po stoi rozebrane do środy niestety...

Najwiecej problemu stanowiło usunięcie śrub mocujących stacyjke ponieważ są to specjalne sruby ktore po wkręceniu urywa się aby złodziej nie mógł sie do nich dobrać. Wiertarką nie było dojścia, a nie usmiechało mi sie odkręcać całej kolumny więc w ruch poszła wyżynarka z nożem do metalu która wgryzła sie w aluminium elegancko no i przeciełem te sruby (wkońcu i tak stacyjka będzie nowa).

Gdyby ktoś kiedyś chciał zdemontować stacyjkę to służę pomocą bo juz wiem gdzie są wszystkie zatrzaski oraz śruby. Nic nie urwałem, połamałem ani poduszka nie wystrzeliła mi w gębe więc uznaje to za duży sukces :lol:

Jedynie co to jeden opiłek wleciał mi do srodka zegarów i przykleił sie do tarczy prędkosciomierza pod predkoscią 40 co troche mnie irytuje :-/
d
daniond
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 26 sie 2010, 20:06

Problemy ze stacyjką

Post autor: daniond »

Ja miałem to samo, czasami uszkodzeniu ulega trzpień (język) przekręcający kostkę stacyjki. Objawy:
- po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon - stacyjka nie odbija, nie można odpalić samochodu,
- po wyjęciu kluczyka ze stacyjki nadal samochód pozostaje w stanie zasilania (świecą się kontrolki na panelu zegarów).
Naprawa stacyjki jeżeli mamy kluczyk:D :
1. Najpierw należy ściągnąć poduszkę powietrzną z kierownicy (od tylnej strony kierownicy w otwór (2 otwory po przeciwnych stronach) wkładamy płaski śrubokręt i naciskamy w kierunku środka kierownicy aby odblokować sprężynki - poduszka powinna wyskoczyć,
2. Odkręcamy śruby mocujące plastiki kolumny kierownicy,
3. Wyciągamy kostkę elektryczną (z lewej strony) ze stacyjki,
4. Odkręcamy dwie śrubki na płaski mały śrubokręt rys nr 1 (są zabezpieczone czerwoną farbą którą należy oderwać). Po odkręceniu śrubek można wyjąć kostkę,
5. Sprawdzamy czy trzpień (język) jest ułamany rys nr 2 (jeżeli jest ułamany to poruszenie palcem spowoduje wypadnięcie trzpienia),
6. Aby wyciągnąć wkładkę stacyjki należy:
- włożyć kluczyk do stacyjki,
- na chromowanym polu znajduje się otworek i należy go ustawić z otworkiem w pętli immobiliser rys nr 3, mniej więcej pozycja ACC,
- jeżeli mamy już zrównane otwory należy przez otwór stacyjki włożyć sztywny drut,
- wkładka powinna wyskoczyć ze stacyjki,
7. W stacyjce znajduje się reszta bebechów które można wyciągnąć, po odblokowaniu blokady i wyciągnięciu plastikowego segera.
Mam nadzieje że to komuś się przyda:D bo ja poświeciłem kilka godzin na wymianie pękniętego trzpienia. Jeżeli komuś uda się kupić na allegro stacyjkę to koszt będzie bardzo mały. Posiadamy nadal jeden kluczyk i nie zmieniamy całej kolumny kierowniczej ani nie rozwiercany nitów stacyjki. Link do zdjęcia: http://daniond.wrzuta.pl/obraz/2rwKuZ1V ... oledo_leon. Pozdrawiam

Obrazek
Awatar użytkownika
peter174
Zasłużony
Posty: 634
Rejestracja: 01 sie 2008, 13:24
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASZ
Lokalizacja: Białystok

Problemy ze stacyjką

Post autor: peter174 »

problem dotyczy stacyjki w 1M .. a konkretniej aby uruchomic auto jest wyczuwalny spory opór z momencie przekręcania kluczyka w stacyjce ... nie jest to na pewno blokada kierownicy bo nawet ruszanie kierownica w lewo-prawo nie zmniejsza tego oporu ... czy ktoś miał podobny objaw? czy to wina kostki ? trzpienia o którym było wyżej pisane?
dodam ze poza tym oporem to wszystko ze stacyjką jest ok ... tzn normalnie uruchamia i gasi zapłon ..
jakieś pomysły ...
[center][you] jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to[/center]
[center]Obrazek[/center]
Awatar użytkownika
MagRaf
Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: 04 cze 2011, 22:59

stacyjka

Post autor: MagRaf »

Witam
Mój problem polega na tym że nie odpale auta, kluczyk jest zablokowany, po jego wyjęciu kontrolki nadal świeca, miga żółta kontrolka od kluczyka(immo).
Macie jakieś wskazówki czego to może być wina?
pozdro
Szczęśliwa para na dobre i na złe:)
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

Problemy ze stacyjką

Post autor: Roxon40 »

Scaliłem twój temat bo go nieco zdublowałeś. Przeczytaj ten temat powinno to rozwiązać twój problem.

Gdybyś musiał wymieniać to zapraszam do tego poradnika ---->>>> viewtopic.php?t=5500&highlight=stacyjka
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
ODPOWIEDZ