Ja miałem to samo, czasami uszkodzeniu ulega trzpień (język) przekręcający kostkę stacyjki. Objawy:
- po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon - stacyjka nie odbija, nie można odpalić samochodu,
- po wyjęciu kluczyka ze stacyjki nadal samochód pozostaje w stanie zasilania (świecą się kontrolki na panelu zegarów).
Naprawa stacyjki jeżeli mamy kluczyk:D :
1. Najpierw należy ściągnąć poduszkę powietrzną z kierownicy (od tylnej strony kierownicy w otwór (2 otwory po przeciwnych stronach) wkładamy płaski śrubokręt i naciskamy w kierunku środka kierownicy aby odblokować sprężynki - poduszka powinna wyskoczyć,
2. Odkręcamy śruby mocujące plastiki kolumny kierownicy,
3. Wyciągamy kostkę elektryczną (z lewej strony) ze stacyjki,
4. Odkręcamy dwie śrubki na płaski mały śrubokręt rys nr 1 (są zabezpieczone czerwoną farbą którą należy oderwać). Po odkręceniu śrubek można wyjąć kostkę,
5. Sprawdzamy czy trzpień (język) jest ułamany rys nr 2 (jeżeli jest ułamany to poruszenie palcem spowoduje wypadnięcie trzpienia),
6. Aby wyciągnąć wkładkę stacyjki należy:
- włożyć kluczyk do stacyjki,
- na chromowanym polu znajduje się otworek i należy go ustawić z otworkiem w pętli immobiliser rys nr 3, mniej więcej pozycja ACC,
- jeżeli mamy już zrównane otwory należy przez otwór stacyjki włożyć sztywny drut,
- wkładka powinna wyskoczyć ze stacyjki,
7. W stacyjce znajduje się reszta bebechów które można wyciągnąć, po odblokowaniu blokady i wyciągnięciu plastikowego segera.
Mam nadzieje że to komuś się przyda:D bo ja poświeciłem kilka godzin na wymianie pękniętego trzpienia. Jeżeli komuś uda się kupić na allegro stacyjkę to koszt będzie bardzo mały. Posiadamy nadal jeden kluczyk i nie zmieniamy całej kolumny kierowniczej ani nie rozwiercany nitów stacyjki. Link do zdjęcia:
http://daniond.wrzuta.pl/obraz/2rwKuZ1V ... oledo_leon. Pozdrawiam