Orientujecie się gdzie/czy jest? w 1L AFN sterownik J138 i/lub czujnik F87 opóźnionego wyłączania wentylatorów, a może inaczej (niż w vw) jest to zrealizowane - np. przekaźnikiem czasowym nr 31 - gdzie go szukać ? Na 99% problem związany jest z 2 biegiem który odpowiada również za schładzanie silnika po wyłączeniu zapłonu
Temperatura silnika w normie, wentylatory pracują na 2 biegach - sprawdziłem czujnikiem F163/F165, nie włączają od razu po rozruchu (bez klimy), ale potrafią w ciepłe dni podczas jazdy w korkach zbijać temperaturę do 80st., a po wyłączeniu zapłonu pracować przez dłuższy czas. Przytrafiło się to 2a razy, po pierwszym musiałem podładować aku, przy drugim po 5 min czekania odciąłem zasilanie, a lato dopiero nadchodzi
Wyciągnięcie bezpieczników 13 - opóźnionego wyłączania wentylatorów i 19 - wentylatorów nie wyłącza wentylatorów
W/w zachowanie było spowodowane moją głupotą
Wymieniałem chłodnice klimy i do sprawdzenia nabiłem układ azotem - gaz obojętny, w marcu było ciśn. 14bar, w upały zwiększyło się do 17bar i presostat załączał najwyższy bieg wentylatora żeby zbić temp....Teoretycznie klima była wyłączona to i napięcia nie powinno tam być , ale było i wentylator świrował.