Polerka mechaniczna

Luźne gadki o wszystkim
Awatar użytkownika
bartekmk
Forumowicz
Posty: 1669
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV++
Lokalizacja: Katowice

Polerka mechaniczna

Post autor: bartekmk »

mylisz sie.
s
seeker84
Forumowicz
Posty: 535
Rejestracja: 27 paź 2012, 19:06

Polerka mechaniczna

Post autor: seeker84 »

Czyli lepiej polerować samemu ręcznie, niż polerką za 100 zł?
Przecież polerka szybciej i dokładniej zajmie się polerowaniem, niż człowiek na najwyższych obrotach.
Jak jest różnica między polerką maszynową, a ręczną?
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

Polerka mechaniczna

Post autor: remiq »

Ręcznie zrobisz dokładniej, ale trwa dłużej i się namachasz do bólu.
Więc może nie lepiej, ale szybciej polecisz mechaniczną, ale i tak trzeba ręcznie jeszcze dokończyć, jeśli ma być profi.
Ja nie musiałem, bo tylko odświeżam mój styrany lakier.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
s
seeker84
Forumowicz
Posty: 535
Rejestracja: 27 paź 2012, 19:06

Polerka mechaniczna

Post autor: seeker84 »

Hm więc co lepiej zrobić?
Kupić polerke i poprawić dleikatnie ręką?
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

Polerka mechaniczna

Post autor: remiq »

Jeśli będziesz go często polerować, min. raz w roku (albo masz więcej, niż 1 auto do ogarnięcia), to warto kupić maszynę. Jeśli to jednorazowa impreza i ma sprzęt leżeć, to poszukaj kogoś, kto może Ci taką wypożyczyć na 1-2 dni. Nawet jak mu odpalisz na 4-pak browara, to wyjdzie taniej, a zaoszczędzone pieniądze zainwestuj w lepszą chemię. Nie licz, że efekty, które widziałeś pewnie na kosmetykaaut.pl (polecam lekturę) osiągniesz takim "masażerem" + mazidła z marketów.
A co do tego, czy kupić maszynę i poprawiać ręką, to ja bym powiedział tak: polecisz maszyną raz, ocenisz, potem drugi, znowu ocenisz efekt i potem jeśli nie będziesz zadowolony, to możesz się dalej bawić. Mi wystarczyły 2 przeloty różną gradacją i było ok.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
s
seeker84
Forumowicz
Posty: 535
Rejestracja: 27 paź 2012, 19:06

Polerka mechaniczna

Post autor: seeker84 »

Hm ok rozumiem.
Twoje argumenty wydają się sensowne, a moje padły ;P
Ok a jeszcze jedno...
Nie mozna tej polerki używać do nakładania wosku i polerowania?
Wosk, o ile się znów nie mylę (choć pewnie się mylę :) ) nakłada sie kilak razy w roku?;)
Awatar użytkownika
Maestro_86
Forumowicz
Posty: 574
Rejestracja: 16 mar 2011, 18:40
Auto: Audi A4 B6
Model: 1.9 TDI AWX
Lokalizacja: Kielce

Polerka mechaniczna

Post autor: Maestro_86 »

seeker84 pisze:Jak jest różnica między polerką maszynową, a ręczną?
Diametralna. Mechanicznie robisz wykorzystując ciepło a ręcznie... hmm w sumie jeśli masz dużo pary i samozapracie to ciepło też wytworzysz tylko troszkę innej temp :P. Po każdej polerce mechanicznej nieunikniona jest ingerencja ręczna więc nie myśl sobie że maszyna wszystko za Ciebie zrobi ;-)
Fuck false, true love, and enjoy life ! ;
Moja Seacina :) http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=4758
I Audiczka... http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=7432
s
seeker84
Forumowicz
Posty: 535
Rejestracja: 27 paź 2012, 19:06

Polerka mechaniczna

Post autor: seeker84 »

seeker84 pisze: Po każdej polerce mechanicznej nieunikniona jest ingerencja ręczna więc nie myśl sobie że maszyna wszystko za Ciebie zrobi ;-)

Oj nie myślę tak, ale nie da się ukryc, że maszyna i tak odwali kawał roboty za nas ;)
m
mariusz88
Forumowicz
Posty: 465
Rejestracja: 04 gru 2011, 22:01
Auto: 1M
Model: 2.3 v5 aqn
Lokalizacja: zambrów

Polerka mechaniczna

Post autor: mariusz88 »

koledzy powiem tak, wiele razy polerowałem swoje pierwsze auto ręcznie, roboty w cholerę, ale efekt wynagradzał wysiłek, ładnie to wychodziło bo lakier był akrylowy bez warstwy bezbarwnego i warstwa utleniona i rysy dość łatwo schodziły, jak chciałem to samo zrobić z drugim autem nie było już tak łatwo ze względu na twardszą warstwę lakieru bezbarwnego i polerowanie ręcznie nie przynosiło zadowalających efektów, skończyło się na tym, że kupiłem polerkę mechaniczną, coś takiego http://allegro.pl/polerka-szlifierka-sa ... 99340.html , kosztowała mnie trochę mniej bo kupiłem ją u znajomego na giełdzie ;), całe auto przetarłem papierem wodnym, tak, że zrobiło się praktycznie matowe a potem pasta polerska, nie taka lekko ścierna tylko konkretna, która sporo zbierała, potem jeszcze raz lekko ścierna i wykończenie woskiem, efekt powalający, jakbym auto dopiero z lakierni odebrał, cała robota trwała 2 dni ale wysiłku nie wymagała takiego jak przy ręcznym polerowaniu, dodam jeszcze, że np drzwi do polerowania zdejmowałem z auta i polerowałem je na stole warsztatowym co pozwoliło lepiej obserwować efekty i znacznie ułatwiało pracę, także naprawdę polecam ;)
ODPOWIEDZ