W tym wątku widziałbym wasze uwagi i wrażenia n/t paliw premium zarówno benzyny jak i oleju napędowego.A moderatora proszę o przeklejenie dyskusji z tematu o problemach z turbinami.Dziękuje
Premium, czy zwykla...
Jakiś czas tankowałem na Orlenie i nie widziałem różnicy między dieslem zwykłym a verwa.
Potem przeniosłem się na BP i różnica między zwykłymi dieslami jest.
Na BP według mnie jest dużo lepsze paliwo niż na Orlenie.
A czy premium, czy zwykła...
Jeżdze na zwykłym oleju i nie narzekam, choc od czasu do czasu wleje coś lepszego...i autko delikatnie lepiej się sprawuje.
Jak dla mnie premium ok, ale raz na jakiś czas.
Normalnie zwykły olej.
Lałem przez większy czas lepsze paliwo teraz leje zwykłe i nie widzę żadnej różnicy.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb
Ja akurat tankuję od ok 1,5 roku tylko i wyłącznie na Shell-u i jest super, nie narzekam. Tankuje zwykłe ON, raz zatankowałem przez swoją nieuwagę tego lepszego (ponad 6zł/L) kapnąłem się dopiero jak płaciłem Żadnej różnicy nie zauważyłem no chyba że liczyć wyższy rachunek. I uważam że nie lepsze paliwo tylko raz na jakiś czas pogonić maszynę to się sama przeczyści
Od roku tankuje na Orlenie, wczesniej na najtanszych stacjach w okolicy a nawet pare razy od pana Mietka po znajomosci. Zdarzylo mi sie zalac pare razy premium. Jak dla mnie zawsze tak samo fura jezdzila.
Ostatnio wyczytalem na necie, ze czasem na stacji paliwo z roznych pistoletow rozni sie tylko cena. Wiec zalezy wszystko od stacji na jakiej tankujemy.
ja mam akurat inne zdanie niż koledzy, jeżeli chodzi o PB to różnica jest odczuwalna, miałem taką sytuację na trasie jeszcze poprzednim autem, jechałem do zakopanego i po drodze zatankowałem paliwo na Statoilu chyba "superma" czy jakoś tak się ta PB nazywała i auto znacznie lepiej przyspieszało, było elastyczniejsze , pierwszy i ostatni raz licznik pokazał okolice 200km/h gdzie na zwykłej 95 rozbujać się do 180 to był wyczyn, poza tym spalanie było zauważalnie niższe o około 0,5-0,7 l na 100km. Teraz może odbiegnę trochę od tematu, bo kolega zakładając temat nie napisał o lpg, ale na przykładzie swojego aktualnego auta mogę stwierdzić że gaz najlepszy z jakim się do tej pory spotkałem tankowałem w DE, zupełnie inna jakość a w PL najlepszy wg mnie na Statoilu, potem Lotos.. i na tych stacjach staram się tankować, Orlenu natomiast unikam i tankuję tam w ostateczności
Ja leję czasem biodesla z Orlenu i poza tym, że czasem przy odpalaniu zakopci na biało, to nie odczuwam różnicy pomiędzy nim, a np. Shell V-power diesel, którego też raz zalałem z ciekawości. Przy mojej mocy i silniku największą robotę robi temperatura zewnętrzna. Odpala mi na każdym paliwie tak samo.
Ale to old schoolowy wolnossak, który pojedzie nawet na zupkach chińskich...
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
Wcześniej miałem Nissana Primerę w dieslu i lałem różne paliwa. Poza jednym wyjątkiem, kiedy to po zatankowaniu na stacji 1-2-3 samochód ledwo jechał, różnicy nie odczuwałem. Może tylko tyle, że na paliwach premium auto paliło o jakieś 0,2l mniej.
ja tankuje na Orlenie, pomiędzy PB95 a verva98 jeśli chodzi o moc i osiągi to nie raczej różnicy. Może silnik się lepiej czuje po prostu zauważalne natomiast mniejsze spalanie przy verva98 o ok 0,5-1,0 l/100 km.
nadmienię, że jednorazowe zalanie lepszego paliwa nic nie da, bo i tak mamy stare, w baku, przewodach itp. chyba, że ktoś jeździ dopóki auto nie zgaśnie