[ALL] Oleje i filtry

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
H
Hubert
Forumowicz
Posty: 104
Rejestracja: 01 gru 2012, 21:43
Auto: -
Model: -
Lokalizacja: Katowice/Gliwice

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: Hubert »

Na pewno Lotos 5W40 nie jest pełnym syntetykiem, zapewne to przerobiony olej mineralny HC, podobnie jak Mobil 3000 5W40.
Jednakże nie oznacza, ze jest to zły olej, spełnia odpowiednie wymagania, spełnia normę VW502.00, API SM.
Do tego co ważne można go kupić w atrakcyjnej cenie, to samo dotyczy oleju Lotos 10W40, w Norauto był sprzedawany po 9.99 za litr (rozlewany z beczek 60litrowych).

Temat olejowy, to zawsze jeden z najbardziej obszernych tematów na forach.
Myślę, że nie da się stwierdzić, który olej jest lepszy, a który gorszy, ważne żeby kupując produkt X mieć pewność że kupujemy ten właśnie produkt, a nie podrobione nie wiadomo co.
s
szybki1
Forumowicz
Posty: 100
Rejestracja: 10 lut 2013, 09:48
Auto: -
Model: -
Lokalizacja: Auschwitz

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: szybki1 »

Ja ostatnio zmieniłem z Castrola 10W40 na wspomniany wyżej Liqui Moly w mom przypadku jest to Top Tec 4100 5W40. Normę spełnia i zobaczymy jak się spiszę, dodam że przy -10 (bo po zalaniu taka najniższa była) palił bdb od tzw. strzała. Opinie ma dobre więc zaryzykowałem, tym bardziej w Niemczech to chyba najpopularniejsze cudo...
e
exodus
Forumowicz
Posty: 120
Rejestracja: 25 lis 2011, 20:31
Auto: 1M
Model: 1,9 TDI ASV
Lokalizacja: Iwonicz

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: exodus »

Panowie mam pytanie. W którym miejscu na bagnecie świeci się kontrolka oleju?

Pytam, bo mam trzy kreseczki od spodu na tej siateczce, czeka mnie dłuuższa podróż i zastanawiam się, czy nie kupić "na drogę" mojego oleju, by nie dolewać jakiegoś przypadkowego kupionego na stacji.

Druga sprawa, jest jakiś parametr oleju, który sprawia, że woda skroplona na ściankach silnika na niedogrzanym silniku lepiej się utylizuje. Ktoś z Was kojarzy? Poczytałbym o olejach przed wymianą i dobrał może taki, z tym lepszym parametrem od "mojego" mobila super 3000 5w40.
_________________
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Lokalizacja: Niepołomice

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: marek_igor »

exodus pisze:Panowie mam pytanie. W którym miejscu na bagnecie świeci się kontrolka oleju?

Pytam, bo mam trzy kreseczki od spodu na tej siateczce


Kontrolka świeci wtedy jak na bagnecie już nie ma nic,
a jeśli chodzi o obecny poziom oleju to wypadałoby dolać jakies 300-400ml
H
Hubert
Forumowicz
Posty: 104
Rejestracja: 01 gru 2012, 21:43
Auto: -
Model: -
Lokalizacja: Katowice/Gliwice

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: Hubert »

Mobil SuperS 3000 nie jest pełnym prawdziwym 100% syntetykiem. To wysoko przerobiony olej hydrokarkowany (wysoka przeróbka oleju mineralnego).
Oleje te mają dobre parametry, jednak możesz kupić i stosować (nawet na dolewkę) lepszego oleju.

Kontrolka na desce rozdzielczej informuje o ciśnieniu oleju, a nie o jego poziomie.
Przed dłuższa podróżą dolej olej pod maksimum, jeżeli masz w okolicach minimum to dolej ok. 500 ml.
e
exodus
Forumowicz
Posty: 120
Rejestracja: 25 lis 2011, 20:31
Auto: 1M
Model: 1,9 TDI ASV
Lokalizacja: Iwonicz

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: exodus »

Wiem, że "mój" mobil jest z hc syntezy. Świadomie go wybrałem dwie wymiany temu po zakupie auta, w którym nie wiem co było lane. Jak macie bańkę 5 litrów to całą wlewacie? Bo mój jest w bańkach 4litrowych i "zalewa" całą siateczkę.

Myślę o tym parametrze o skraplaniu, bo może wymienię na inny z tym lepszym parametrem.

Cały czas walczę z propagandą Motula ;-)
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Lokalizacja: Niepołomice

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: marek_igor »

exodus, Lałem Motula, ale myślę że jego ceny świrują. Kupuję teraz Valvoline :) weź go pod uwagę :) co do ilości oleju, to 4l to jest MAX
H
Hubert
Forumowicz
Posty: 104
Rejestracja: 01 gru 2012, 21:43
Auto: -
Model: -
Lokalizacja: Katowice/Gliwice

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: Hubert »

Motul...lepszy czy gorszy, myślę że dal silników stworzony ponad 10 lat temu olej Mobil3000 ma wystarczające parametry.
Ważne żeby regularnie go zmieniać.

Nie ma takiego parametru o którym piszesz. Po prostu trzeba jeździć dłuższe odcinki.
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: Kitaj »

Hubert pisze:Kontrolka na desce rozdzielczej informuje o ciśnieniu oleju, a nie o jego poziomie.


I tu sie mylisz bo jak jest mało oleju to świeci na żółto a jak spada ciśnienie to na czerwono ;-)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Lokalizacja: Niepołomice

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: marek_igor »

Kitaj, to nie BMW :D w Seacie czy VW z silnikiem TDI jeszcze takiego czegoś nie widziałem.

[ Dodano: 2013-03-23, 18:18 ]
Tzn nie wiem czy coś takiego jest czy nie ma, ale jeśli jest to raczej słabo działa.
Mi jak padło turbo i olej poszedł to teoretycznie powinna się zaświecić ta żółta a tu nic. Oleju na bagnecie już nie było prawie wcale, aż zaświeciła się czerwona kontrolka.

Sprowadziłem Borę z padniętym turbo, Na bagnecie było może 2mm oleju, nic się nie zaświecało.

Kumplowi "fachowiec" wymieniał olej, źle założył uszczelkę filtra, jak wracał do domu wywaliło mu cały olej pod maskę... Dojeżdżając do domu, zaświeciła mu czerwona kontrolka i zaczęło piszczeć. Na bagnecie też już były tylko krople...

Wniosek taki, że zaświeci czerwona, ale jak jest już pustka... a tej żółtej jeszcze nigdy nie widziałem. Tzn widziałem, ale w BMW....
ODPOWIEDZ