DzieX pisze:Kupiłbyś nowszy silnik to bys zobaczył co to znaczy skomplikowany osprzęt. W AQN masz prawie identyczny rozrząd, tą samą pompkę, pompa wody jest tak samo napędzana itp. Napinacz i sprzęgięłko masz w każdym toledo 1M i nie wydaje mi się żeby pompa wody szczególnie im szkodziła. NIE MA AUTA w którym jest bezobsługowy rozrząd.. Generalnie wymagasz żeby auto które ma ponad 10lat nie wymagało wkładu. Nie wydaje mi się żeby ta opinia była zbyt obiektywna...
A ta różnica spalania 2l to hehe. Chciałbym to zobaczyć. Bo na forum to wszystkim pali zawsze mało - już sie zdążyłem tego nauczyć
Dziex posłuchaj wyraźnie powiedziałem, że to MOJA opinia i nie musisz się z nią zgadzać i nie mam zamiaru dyskutować, ale chcę ją wyrazić, żeby każdy mógł poczytać i wnioski wyciągnąć samemu... Jestem samochodowym entuzjastą podobnie jak Ty, jak chcesz to w odpowiednim temacie zobaczysz wykresy z hamowni mojego AGZ'a i myślisz, że dlaczego piszę, że wybrałbym AQN'a skoro sam mam AGZ'a? Ty chwalisz to co masz więc to Ciebie można co najwyżej posądzić o mniej obiektywną opinię, a nie mnie bo każda pliszka swój ogonek chwali...
Co do różnicy spalania to taka jest różnica KATALOGOWA w cyklu miejskim, a póki co wszystkie samochody którymi jeździłem osiągały +- wartości katalogowe tak więc AQN siłą rzeczy musi palić mniej niż AGZ. Ponadto AQN spełnia EURO3, a AGZ tylko EURO2 co ma nierozłączny związek ze spalaniem...
Spalanie mojego AGZ to 8,5-15l, a średnio ok. 11-12,5l w zależności czy więcej miasta czy poza miastem. To jest spalanie oczywiście benzyny gazu pali ok. 16% więcej.
Ja doskonale sobie zdaję sprawę ile trzeba włożyć w używany samochód, ja w toledo po zakupie na pakiet startowy wydałem 6000zł, ale ten silnik nie oszukujmy się jest dosyć drogi w eksploatacji w stosunku do tego co oferuje.
Moje podsumowanie 2.3 V5 150KM (AGZ):
Wady:
- sporo pali jak na swoje osiągi
- bardzo przeciętnie jeździ
- telepie się na wolnych obrotach (szlag mnie trafia jak w środku mi się coś telepie nie po to kupuję silnik benzynowy, żeby mieć efekty rodem z diesla, a niestety TTTM i podniesienie lekko obrotów do ok. 780rpm trochę pomaga, ale idealnie nadal nie jest)
- drogi w eksploatacji jak na oferowaną moc
Zalety:
- dźwięk, dźwięk, dźwięk
Z mojej strony EOT ja wyrażam tylko MOJĄ opinię jako POSIADACZA tego silnika i porównuję go z innymi samochodami/silnikami, które posiadałem/posiadam lub którymi jeździłem, a każdy ma prawo do swojego zdania, a zainteresowani zakupem sami wyciągną wnioski