[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Wszystko o silnikach benzynowych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3223
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: DzieX »

Cena dobrej dwumasy jest ok. 2x wyższa.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
s
spajdi
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 23 gru 2012, 18:15
Auto: Toledo 1M
Model: 2.3 V5
Lokalizacja: Rybnik

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: spajdi »

Jaka to jest dobra dwumasa? Bo raczej nikt inny jak LUK i SACHS nie produkuje, a obaj producenci robią na pierwszy montaż. Ile kosztuje w takim razie jednomas do tego silnika?

Ja mam założone kompletne sprzęgło LUK'a które mnie włącznie z dwumasą kosztowało ok. 1800zł.
Jak z czystej ciekawości oglądałem ceny jednomasy (które jak znalazłem robi Valeo) do diesli to kosztowały ok. 900-1100zł, a dwumasy 1100-1400zł do tego samego silnika.
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3223
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: DzieX »

Sachs. Jednomasy nie musisz wstawiać nowej.. I wstawiasz ją tylko raz (bo nie wierzę że nowa dwumasa pojeździ już do końca auta). U mnie się odpukać jeszcze trzyma więc nie ruszam, ale pewnie jak się skończy to pójdę w jednomasę.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
s
spajdi
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 23 gru 2012, 18:15
Auto: Toledo 1M
Model: 2.3 V5
Lokalizacja: Rybnik

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: spajdi »

Zależy jakie robisz przebiegi, ale IMHO nowa dwumasa 100kkm zrobi lekką ręką przy normalnym kierowcy tym bardziej w benzynie bo np. nie słyszałem, żeby w 1.8T padały dwumasy nawet w samochodach co mają 300 tyś. km...
Co innego w dieslach tam dwumasy częściej siadają z uwagi na kosmiczny moment obrotowy.
l
luki_wch

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: luki_wch »

Pytanko mam czym tak na dobrą sprawę różnią się silniki 150konne od 170konnych? Tylko tym, że mocniejszy ma 20V i 20KM więcej? Słyszałem, że w mocniejszej częściej padają cewki?

Jako że jestem laikiem w tych tematach zapytam jeszcze pod jakim względem silnik 2.3 jest droższy w naprawach i użytkowaniu od takiego np 1.8 ?? Chodzi tu o dwumas i rozrząd na łańcuchu? Czy ogólnie części zamienne są jakoś kosmicznie droższe? Na co warto zwrócić uwagę przy oględzinach tego silnika?
m
mariusz88
Forumowicz
Posty: 465
Rejestracja: 04 gru 2011, 22:01
Auto: 1M
Model: 2.3 v5 aqn
Lokalizacja: zambrów

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: mariusz88 »

kolego ja ze swojego doświadczenia powiem tak, padła mi cewka, na szczęście na każdą świecę jest jedna oddzielna więc kosztowało mnie to raptem około 80 zł za nową część, na forum któremuś z użytkowników padła cewka w wersji 150 KM a tam nie wymienisz 1 szt więc kupujesz całą cewkę która kosztuje około 400-500 zł nowa z tego co pamiętam, tu masz cewkę pojedyńczą do wersji 170 -> http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-seat- ... 50652.html a tu cewka do 150 -> http://allegro.pl/071905106-cewka-zaplo ... 47240.html podałem linki do używanych części tylko po to żebyś zobaczył na foto jaka jest różnica, co do łańcuszka to ja mam około 230000 na liczniku a tak naprawdę to kto wie i jak na razie łańcuszka nie słychać i wszystko chodzi tiptop, przy zakupie to wiadomo zobacz czy nie ma przedmuchów , w internecie znajdziesz jak to sprawdzić, zobacz czy działa dodatkowa elektryczna pompa płynu chłodzącego, standardowo czy nie falują obroty, czy równo ciągnie nie szarpie, najlepiej na zimnym silniku obsłuchaj czy nie stuka puka albo czy łańcuszek się nie odzywa, czy nie dymi na niebiesko itd , jeżeli chodzi o dwu mase to jak będzie z ną coś nie tak to będzie słychać aczkolwiek jest na to recepta, bo nie tak wielkim kosztem zmieniasz na jednomas i masz z głowy...., z różnic pomiędzy jednostką 150 i 170 dla mnie dużym plusem jest to, że w wersji 170 konnej nie masz kabli od cewki do świecy, a więc oszczędzasz około 300zł, bo tyle trzeba zapłacić za kable BERU do wersji 150km, a jeśli planujesz gaz i coś będzie szarpało to pierwszy element jaki gazownik każe wymienić, i z tego co mi wychodzi to wersja 170konna spala mniej, chyba ze względu na to że AQN ma zmienne fazy rozrządu natomiast AGZ nie, przynajmniej na to wychodzi z informacji, które wygrzebałem w sieci, więcej na ten temat masz w temacie -> viewtopic.php?t=7350
s
spajdi
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 23 gru 2012, 18:15
Auto: Toledo 1M
Model: 2.3 V5
Lokalizacja: Rybnik

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: spajdi »

luki_wch pisze:Pytanko mam czym tak na dobrą sprawę różnią się silniki 150konne od 170konnych? Tylko tym, że mocniejszy ma 20V i 20KM więcej? Słyszałem, że w mocniejszej częściej padają cewki?

Jako że jestem laikiem w tych tematach zapytam jeszcze pod jakim względem silnik 2.3 jest droższy w naprawach i użytkowaniu od takiego np 1.8 ?? Chodzi tu o dwumas i rozrząd na łańcuchu? Czy ogólnie części zamienne są jakoś kosmicznie droższe? Na co warto zwrócić uwagę przy oględzinach tego silnika?


Posiadam AGZ 150KM i gdybym drugi raz miał wybierać to biorę AQN 170KM z kilku powodów:

- mniej pali
- mocniejszy
- tańszy w eksploatacji (zintegrowane cewki zapłonowe dzięki czemu dużo prostszy układ zapłonowy, a w AGZ jest cewka, kable i jeszcze jakiś dodatkowy moduł, który jak wiadomo może się rypnąć i wtedy koszt kompletnego nowego ukladu WN do AGZ przewyższy ponad 2 krotnie koszt do AQN'a ja aktualnie mam nową cewkę, kable i świece tylko moduł został ori i mam nadzieję, że wytrzyma...)

Natomiast niestety kupowanie używanego samochodu to nie salon i kupiłem co kupiłem trochę żałuję, że nie wersja AQN albo jakiś 1.8T, ale jak to mówią...

Generalnie jedyna zaleta tych 2.3 V5 to dźwięk, a cała reszta jest co najwyżej przeciętna ;-)
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3223
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: DzieX »

A wymieniałeś kiedyś popychacze np? Dużo drożej jest w silniku który ma 2x tyle zaworów oferując raptem 20KM więcej. W AQN masz dwie sondy - więc cen 2x wyższa. A co do układu zapłonowego - oczywiście może się skopać, ale ja założyłem używaną cewkę ori i 50k km mam spokój. Jedynie kable nowe kupiłem.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
s
spajdi
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 23 gru 2012, 18:15
Auto: Toledo 1M
Model: 2.3 V5
Lokalizacja: Rybnik

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: spajdi »

20KM więcej i 2l mniejsze spalanie w mieście - dla mnie to wystarczy, a koszty eksploatacji co najwyżej podobne jeśli nie niższe niż w AGZcie...

Generalnie AGZ to nie jest udany silnik - wibracje na wolnych obrotach, a do tego spalanie zbyt wysokie w stosunku do oferowanych osiągów oraz kłopotliwa i droga eksploatacja (rozrząd niby łańcuch, ale jak już trzeba robić to lipa, a do tego pompa wody pędzona z paska wieloklinowego to jakaś pomyłka przez co należy bardzo dbać o pasek, napinacz i sprzęgiełko jednkierunkowe alternatora no i ta nieszczęsna dodatkowa elektryczna pompka wody, która kosztuje słono nowa...), a jedyny plus to dźwięk, ale to moje prywatne zdanie po kilku tysiącach kilometrów tym samochodem i nikt nie musi się z nim zgadzać ;-)
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3223
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: DzieX »

Kupiłbyś nowszy silnik to bys zobaczył co to znaczy skomplikowany osprzęt. W AQN masz prawie identyczny rozrząd, tą samą pompkę, pompa wody jest tak samo napędzana itp. Napinacz i sprzęgięłko masz w każdym toledo 1M i nie wydaje mi się żeby pompa wody szczególnie im szkodziła. NIE MA AUTA w którym jest bezobsługowy rozrząd.. Generalnie wymagasz żeby auto które ma ponad 10lat nie wymagało wkładu. Nie wydaje mi się żeby ta opinia była zbyt obiektywna...

A ta różnica spalania 2l to hehe. Chciałbym to zobaczyć. Bo na forum to wszystkim pali zawsze mało - już sie zdążyłem tego nauczyć ;)
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
ODPOWIEDZ