Kilka dni temu zabrałem się za czyszczenie przepustnicy i przy okazji zrobiłem kilka fotek
może komuś się przydadzą
Tak wygląda silnik BCB:
Tak wygląda przepustnica po zdjęciu pokrywy z filtrem powietrza:
Wymontowanie przepustnicy, to prosta sprawa: odłączamy widoczną wtyczkę, a potem zostają do wykręcenia 4 śruby, o ile dobrze pamiętam torx20. Zaznaczyłem je na czerwono:
Tak wygląda zdemontowana przepustnica od spodu:
A to już wlot do kolektora:
Na żółto zaznaczyłem uszczelkę - uwaga, żeby jej nie zgubić
Zarówno przepustnicę, jak i wlot do kolektora wyczyściłem dokładnie benzyną ekstrakcyjną, pędzelkiem i miękkimi szmatkami. O ile z elementów układu nagar schodzi bardzo łatwo, o tyle z rąk już gorzej
Na czerwono zaznaczyłem trzy małe otworki, których nie wolno zapchać podczas czyszczenia, bo wtedy zapewne zaczną się cyrki
Widoczna na zdjęciach zakrzywiona do góry metalowa rurka, to obieg spalin do zaworu EGR. Ja zdemontowałem ją, żeby dokładniej wszystko wyczyścić. Żeby to zrobić, trzeba odkręcić dwie śruby (zwykły klucz chyba 10 - nie pamiętam dokładnie) i troszkę pokombinować żeby ją wyciągnąć. Śruby zaznaczyłem na zielono:
Kiedy wszystko wyschnie, składamy w odwrotnej kolejności
Pozostaje już tylko zrobić adaptację przepustnicy, ale o tym na forum było sporo
Silnik BCB jest dosyć specyficzny, bo nie ma wyodrębnionego przepływomierza, jak w większości tolków, ale może komuś przyda się taka manualka
Pozdrawiam