[1L] Długo odpala, gdy jest zimny

Wszystko o silnikach benzynowych
ODPOWIEDZ
M
Marian50P

[1L] Długo odpala, gdy jest zimny

Post autor: Marian50P »

Witajcie, jestem tu nowy :)

Zimny silnik odpala zbyt długo. Przy +10 na dworze trzeba kręcić 2 razy, przy - 5 już 4 razy. Kręcąc próbuje jakby odpalić w równych odstępach czasu. Gdy silnik odpali można go od razu zgasić i odpalić za godzinę w ciągu jednej sekundy

- wciśnięcie pedału gazu nie pomaga
- tak długo odpala zarówno na benzynie jak i gazie ( gaz IV gen. STAG 300 )
- nie pomaga włączanie zapłonu bez odpalania, by pompa na pewno dotoczyła paliwo
- wymieniony rozrząd z paskiem wielorowkowym i klinowym(5 dni temu)
- ustawiony kąt zapłonu(5 dni temu)
- kopułka niedawno wymieniana
- nowy olej, filtr oleju i powietrza (5 dni temu)
- przewody nowe NGK (wczoraj wymieniane)
- Odpięcie czujnika G62 nie pomaga
- Przed wyłączeniem silnika przełączenie na benzynę też nie pomaga

Nie wiem jak to się zaczęło, bo dopiero co kupiłem ten samochód

1. Jak sprawdzić, czy silnik ma zbyt niskie ciśnienie paliwa, czy też np. zalewa go ?

2. Czy możliwe jest by pozostały resztki gazu i mieszały się z benzyną jeśli przed wyłączeniem silnika przełączam na benzynę i wtedy 4 elektrozawory LPG przy silniku przestają pracować ?
Ostatnio zmieniony 01 lut 2013, 22:20 przez Marian50P, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1L] Długo odpala, gdy jest zimny

Post autor: remiq »

Hmmmm... kompresja słaba może. Nie ubywa Ci "płynów ustrojowych"? Wtedy może to być uszczelka pod głowicą.

Marian50P pisze:1. Jak sprawdzić, czy silnik ma zbyt niskie ciśnienie paliwa, czy też np. zalewa go ?

Jeśli jest zalewany, to na świecy będzie czarny nalot, a jeśli zbyt uboga mieszanka, to świeca będzie miała biały albo niebieskawy nalot lub wytopioną elektrodę centralną. Więcej tutaj .

Marian50P pisze:2. Czy możliwe jest by pozostały resztki gazu i mieszały się z benzyną jeśli przed wyłączeniem silnika przełączam na benzynę i wtedy 4 elektrozawory LPG przy silniku przestają pracować ?

nie aż w takiej ilości, żeby tak ciężko palił.

Niestety 2E ma diagnostykę chyba jeszcze na kodach błyskowych, ale dla chcącego nic trudnego...
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
M
Marian50P

[1L] Długo odpala, gdy jest zimny

Post autor: Marian50P »

Płynów nie ubywa. Wszystkie świece są bardzo czarne, okopcone
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1L] Długo odpala, gdy jest zimny

Post autor: remiq »

To zalewa. Spróbuj wziąć jakiś potencjometr np. 47 kΩ, podpiąć zamiast czujnika G62 i pokręcić i zobaczyć, jak pali. Powinno być ok. 12-20 kΩ przy -20, a 180-220 Ω przy +100st. temperatury płynu. Podłącz, pokręć i zobacz, jak odpala.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
M
Marian50P

[1L] Długo odpala, gdy jest zimny

Post autor: Marian50P »

a w które piny w kostce wpiąć potencjometr? 1 i 3 ?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L] Długo odpala, gdy jest zimny

Post autor: szymekgd »

remiq pisze:To zalewa.


A nie powinny być dodatkowo mokre?
Michal
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1L] Długo odpala, gdy jest zimny

Post autor: remiq »

To zależy jak mocno zalewa. Jeśli tak, że nie pali na cylinder, to będą mokre, a jeśli przepali, to zostanie sadza.

Marian50P, sprawdź też sondę lambda.

U mnie na Chomiku jest serwisówka do Digifanta II (po angielsku, ale fajne napisana).
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
M
Marian50P

[1L] Długo odpala, gdy jest zimny

Post autor: Marian50P »

A czy świece mogły być zakopcone przez źle ustawiony kąt zapłonu? Bo po ustawieniu kąta już ich nie sprawdzałem

Wczoraj włączałem stacyjkę kilka razy tak, że pompa odezwała się 6 razy i odpalił w sekundę. Jadąc na benzynie po dodaniu gazu silnik wolniej wchodził na obroty i nierówno pracował. Jadąc miałem wrażenie jakby zaczynało brakować paliwa (mam go dużo). Dokładnie tak samo działo się w poprzednim samochodzie i winna była pompa paliwa (choć odpalał doskonale) Wcześniej tego nie zauważyłem. Na LPG wszystko jest ok

Czy to pasuje na pompę? Jedna jest w baku paliwa - to ją trzeba wymienić? Nie wiem jaką kupić, bo w necie jest kilka np 1,2 bara 3 bary 3-4bary. Czy na pompie będzie napisane ciśnienie?

A gdzie ta druga pompa i co z nią?

Może wystarczy zaworek zwrotny?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L] Długo odpala, gdy jest zimny

Post autor: szymekgd »

Marian50P pisze:Czy to pasuje na pompę?


Sprawdź sitka, może są przypchane.
Michal
M
Marian50P

[1L] Długo odpala, gdy jest zimny

Post autor: Marian50P »

Problem rozwiązany. Zaworek zwrotny znajdujący się nad silniczkiem pompy paliwa w zbiorniku nie "trzymał". Po ściągnięciu przewodów były suche, nie wyciekła ani kropla benzyny. Zamontowałem nowy zaworek i wyczyściłem sitko pod silniczkiem. Teraz odpala za każdym razem na dotyk :)

Dziękuję wszystkim za pomoc :)
ODPOWIEDZ