[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: vwir »

hant2 pisze:Nie wiem czy dobrze piszę ale może zna ktoś średnice i długości jakie mają być wężyków do podciśnienia (turbo i egr)....?

Na pewno do EGR jest grubszy niż reszta (kupiłem w ASO, bo nie mogłem takiego nigdzie znaleźć). Mogę Ci je pomierzyć, bo akurat mam wyjętą turbinę.
Swoją drogą to takie wężyki kupuje się w ASO na metry i nie są jakieś kosmicznie drogie.

[ Dodano: 2013-01-23, 21:16 ]
Do egr ma ok 6 mm średnicy wewnętrznej (mierzone w miejscu gdzie było zakładane na egr, więc może być trochę rozciągnięte). Do turbiny ok 4mm średnicy wewnętrznej (też ściągnięte z gruszki, więc może być rozciągnięte).
G
GRZANA
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 12 maja 2011, 19:35

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: GRZANA »

Poco ją wywalałeś do regeneracji czy kierownice stanęły może niepotrzebnie separator wywaliłeś ;-)
GRZANA
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: vwir »

Od kiedy kupiłem auto to świstała i brała olej. Tak tak, w moim przypadku to turbina brała olej i stamtąd pojawiał się w IC i kolektorze. Nie z odmy. Poza tym chciałem zrobić hybrydę, bo mam auto po chipie. NIGDY nie złapał notlaufa.
Skoro jesteś takim zwolennikiem oryginału i niemieckiej myśli technicznej to dlaczego uważasz, że powinienem mieć założony separator?
G
GRZANA
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 12 maja 2011, 19:35

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: GRZANA »

Widzisz u ciebie turbawka kapała zdarza się ale jak ją szanujesz to śmiga bardzo długo ,ale z silnikiem jest trochę inaczej jak koledzy piszą na forach 95 % mokrego dolotu to odma
i jest to normalne 5 % to wina szczelności turbawy
Powiedz czy miałeś luz na wałku bo na pewno dotykałeś wirnika ?
GRZANA
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: vwir »

Tak, luz poprzeczny rzędu 1mm, może trochę więcej. Luz wzdłużny też wyczuwalny. Po pierwszym czyszczeniu dolotu i wylaniu z niego oleju też sądziłem, że to odma. Dlatego założyłem separator. Ale okazało się, że nic nie wyłapał, a olej w dolocie znowu się pojawił. Wtedy padło na turbinę. Na razie mało przejechałem, więc ciężko ocenić zużycie oleju. Pochwalę się za parę miesięcy ;)
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Lokalizacja: Niepołomice

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: marek_igor »

Proszę o poradę, bo nie jestem jedyny, że po regeneracji mam laga w przedziale do 2000 obr
Wybieram się na korektę softa, ale zastanawiam się czy coś to pomoże...
Wcześniej auto nawet przed chipowaniem rwało od samego dołu.

Czy jak będę grzebał przy regulacji gruchy, nie stracę gwarancji na turbo ??
g
ghul17
Forumowicz
Posty: 184
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Wojnicz Małopolska

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: ghul17 »

zalezy czy sobie jakoś zaznaczyli położenie gruchy itd fabrycznie zółta farbka jest mozesz powiedziec kto robił Ci chipa? i za ile bo widze ze jestes z moich okolic a na sezon cos mysle podkrecic a odnosnie turbo to spotkał sie ktos z wywalaniem oleju ze strony gorącej?? w passacie b5 zaraz za turbawką jest złącze elastyczne, i dzis zauważyłem znacznie zlane są druty(złącze elastyczny) olejem i w dodatku oleju mi ubywa luzu wirnika nie zauwazyłem :/
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Lokalizacja: Niepołomice

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: marek_igor »

Położenie gruchy jest ustawiane na "standardowe" już po regeneracji turbo i jest to podobno sprawdzane. Pozatym gruchę dali mi nową i miała być regulowana w takie parametry jak na starej.
Program robił mi znajomy, w wakacje kosztowało mnie to 600 zlbo 650zł, w firmie V-Tech Kraków, bo tam pracuje.
W domu u siebie też ma hamownię i za 50zeta możesz mieć wykres, a mieszka w Szarowie blisko autostrady. Wybieram się do niego na korektę i usuwanie laga
Ostatnio zmieniony 23 lut 2013, 22:45 przez marek_igor, łącznie zmieniany 1 raz.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

Proszę o poradę, bo nie jestem jedyny, że po regeneracji mam laga w przedziale do 2000 obr
Wybieram się na korektę softa, ale zastanawiam się czy coś to pomoże...


Kumpel po wymianie gruchy w leonie trzy razy jeździł na ustawianie gruchy, podłączali manometr, zczytywali, ale nie trafiali ;) Skoro jest lag to pewnie trzeba skrócić, lag powinien zniknąć, a przy 3000 wysterowanie n75 powinno osiągnąć ok. 65%
Michal
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Lokalizacja: Niepołomice

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: marek_igor »

Tak, tylko większość takich przypadków wychodzi właśnie po regeneracji turbo. Skoro na oryginale tego nie było, to pawie każdy wini tutaj źle zrobione turbo.
Czy każdemu by źle wyregulowali sztangę ?
Liczyłem się z tym, że takie coś może mnie spotkać bo jest to przypadłość regeneracji, ale wydawać 3 koła na nówkę też mi się nie uśmiecha.

Rozmawiałem z gościem od softa, powiedział że softem mało możemy zdziałać, zacytuję: "będzie chmura dymu i nic więcej. Tak to jest z tymi regeneracjami"

Mam nadzieję, że da się jakość zlikwidować tą turbodziurę bo mnie to strasznie denerwuje :/ do 2tys obr jedzie jak wolnossący
ODPOWIEDZ