Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: vwir »

Miałem ten andryhowski oil catch tank. Pojeździłem z nim z poł roku i wywaliłem. Nie łapał nic. Po prostu trochę wilgoci z powietrza, minimalnie zatłuszczonej i tyle. Jeśli ktoś chce to moge mu tanio sprzedać, z gotowymi przewodami i kolankami do 1M, schowany za silnikiem obok turbawki, więc w ogóle go nie widać. Ale przynajmniej przy moim silniku nie widziałem sensu jego posiadania. Może mam za małe przedmuchy z odmy - nie wiem.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

GRZANA pisze:a jeśli chodzi o kolor spalin przy lejących wtryskach to chyba nie masz racji
a czarny dymek to może być wiele innych przyczyn gdy depczesz dizla


A jaki powinien być przy nieprzepalonym paliwie? Czarny to za dużo paliwa lub za mało powietrza. Dodatkowo jak nie zaślepisz EGRa to będziesz miał to w dolocie i OCT nic Ci nie da ;)

GRZANA pisze:Remont silnika więc wszyscy poco chcecie zaślepiać EGR
i podważać myśl inżynierów niemieckich :?:


Żeby silnik pracował na świeżym powietrzu.

vwir pisze:Może mam za małe przedmuchy z odmy - nie wiem


A może turbina nie zasysa to i oparów brak? ;)
Michal
G
GRZANA
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 12 maja 2011, 19:35

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: GRZANA »

Czepiasz się ale to dobrze po to tu piszemy ;-)
vwir z tego separatora są trzy wyjścia to na samym dole ,nic tam nie było to pozazdrościć silnika
ALE CIĄGLE BĘDĘ POWTARZAŁ ŻE EGR JEST POTRZEBNY
GRZANA
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

Czepiasz się ale to dobrze po to tu piszemy ;-)


Jakieś konkrety, czy zgadzasz się z moją teorią?

GRZANA pisze:vwir z tego separatora są trzy wyjścia to na samym dole ,nic tam nie było to pozazdrościć silnika


Widocznie cudowne urządzenie nie jest takie jak się wydaje, ale wystarczy poszukać w googlach i i takich opinii więcej, w starszych autach też...

ALE CIĄGLE BĘDĘ POWTARZAŁ ŻE EGR JEST POTRZEBNY


Mój toledziak działa bez :-D
Michal
G
GRZANA
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 12 maja 2011, 19:35

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: GRZANA »

Ok a zaglądałeś do kolektora ssącego po zaślepieniu EGR ?
GRZANA
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

Zaglądałem przed i jak na 260kkm nie było źle, na ściankach było trochę szlamu, ale nie ograniczało to przepływu, rok po zaślepieniu jest bez zmian - na ściankach jest mgiełka olejowa (spala <0.5l oleju na 12kkm) i nic więcej, egr zaślepiony, więc spaliny nie robią szlamu, a mgiełka spala się w cylindrach - nie kopci na niebiesko.
Michal
G
GRZANA
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 12 maja 2011, 19:35

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: GRZANA »

Teraz robi się nalot z oleju gdzie przedtem gorące spaliny z EGR nadpalały go w kolektorze a teraz masz gorąc w samej głowicy
głowicy nie regenerowałeś , wątpię że przez turbawkę ci ubywa olej
a kolega co wywalił separator ma wyjętą turbawę ?
ja regenerowałem głowice bo uszczelka poszła przed regeneracją głowicy podkopcał jak go butowałem. i oleju mi teraz nie ubywa
GRZANA
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: vwir »

Mam wrażenie, że na podstawie jednego przypadku próbujesz uogólniać na wszystkie auta i na siłę uszczęśliwiać cały świat. U mnie właśnie z turbiny olej przedostawał się do IC i do kolektora ssącego. Zarówno przed założeniem jak i w trakcie używania oraz po wywaleniu catch tanka turbina zachowywała się tak samo. Ciężko się dziwić, skoro niczego on nie wyłapywał.
G
GRZANA
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 12 maja 2011, 19:35

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: GRZANA »

nie nic na siłę :-)
GRZANA
i
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Gdynia

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: igi84 »

szymekgd pisze:Jak zamierzasz zaślepić wejście odmy w wąż powietrza przed turbina?


nie mam zamiaru niczego zaślepiać tylko założyć OCT tak jak to być powinno odma=>tank=>dolot :)
ODPOWIEDZ