Witam.
Zaczynam się zastanawiać nad wymiana amortyzatorów i sprężyn w swoim Tolku.
Polecono mi amorki firmy Bilstein... co o nich myślicie?
Ktoś jeźedził lub jeździ na nich?
Pozdrawiam.
Koledzy zakupiłem ostatnio używany zestaw Eibach Pro-kit i potzrebuję teraz do tego zestawu amory. Bardzo bym prosił o doradzenia co najlepiej założyć.
Prześledziłem już parę wątków na naszym forum jak i na LC i wszyscy polecja Kayaba Ultra SR lub Koni Street.
Chętnie bym takie założył ale wiadomo brak siana. Narazie mnie jeszcze nie przypiliło i nie musze od razu zmieniać i mogę poczekać nawet do lata i być może trochę kasy się uzbiera.
Ale moimi typami są Bilstein B4 o skróconym skoku dedykowane ponoć do zawiasu sportowego lub kpl amorów MTS.
W poprzednim aucie jeździłem na całym kicie TA (amory +springi) czyli ponoć półkę niżej niż MTS i dawał spokojnie radę. Nie bujało, samochód nie podkskiwał, nie przechalał się itp.
Bardzo prosiłbym osoby które mają w swoich autach krótsze sprężyny najlepiej Eibach + powyższe amory (B4 lub MTS) o wypowiedź jak się to u nich spisuje.
Zaznaczę na początku, że nie chwalę tego gdyż sam mam (choć akurat mam), ale...
Bilstein B4 nawet w wersji sport to klasa niżej niż KONI STR.T. Ponoć KONI są dużo wytrzymalsze. Ja osobiście mam właśnie KONI + Eibach Pro KIT.
Ja mam B4 Sport ze sprężynami WEITEC 60/40 - jest twardo, nisko i sztywno, czyli tak jak chciałem - polecam metalową osłonę pod silnik.
Jakiś czas sprężyny te były na seryjnych amorach (też krótsze bo silnik ARL) na przeglądach wychodziło 75%-80% skuteczności - o ile w to wierzyć...
Po zmianie na B4 jestem zadowolony, poprawiło się "wybieranie" nierówności, twardość się nie zmieniła
Koszi, miałem MTSy i odradzam wszystkim ten badziew. Najpierw zaczeły stukać, a potem wylały.
Teraz pomykam na KYB USR+ Eibach Pro Kit - twardo, sztywno i Ok
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50 www.rbauto.eu
Zapraszamy
Koszi pisze: powiedz mi nie ma przypadkiem na tych B4 efektu ping pong.
To już raczej kwestia sprężyn.
Tak jak już pisałem, na seryjnych były nierówności bardziej odczuwalne, niż na B4.
Jeździ się fajnie, inni którzy jeździli moim, też chwalili.