Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Sony »

igi84, bardziej zasyfionego EGR'a niż u Ciebie to jeszcze nie widziałem :shock:

Brawa za decyzję ;)
i
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Gdynia

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: igi84 »

Sony, sam się zdziwiłem :p heh ale jak od "maleńkości" nikt tam nie zaglądał to co się dziwić po 12 latkach :D
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: cash »

Witam, mi dziś przy okazji wymiany rozrządu zatkali EGR i takie problemy mam małe.
1. Samochód niby bardziej żwawszy, ale powiedzmy np. gaz do końca i muli, puszczam trochę gaz i łapie kopa dopiero. Myślałem, że to może przez nie zatkany wężyk, który do EGR idzie? Nie sprawdzałem jeszcze, ani nie pytałem czy zatykali.
2. Druga sprawa to dużo wolniej się nagrzewa, trochę masakra, bo wcześniej po 5-6km miałem 90st, a teraz 10 albo i lepiej (na trasie), lub po minucie postoju temperatura spada już o jedną kreskę (temp.zewn. -7C).
3. Jakoś dziwnie się gasi auto, nie wiem jak to wytłumaczyć, po przekręceniu kluczyk jeszcze nie wiem 1s chodzi.

Ale pozytyw jest ustąpiły dziwne dźwięki i szarpania, o których pisałem w innym temacie.
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Kitaj »

cash pisze:2. Druga sprawa to dużo wolniej się nagrzewa, trochę masakra, bo wcześniej po 5-6km miałem 90st, a teraz 10 albo i lepiej (na trasie), lub po minucie postoju temperatura spada już o jedną kreskę (temp.zewn. -7C).


Gorące spaliny EGR cofał do komory spalania przez co silnik się szybciej nagrzewał :-)
Ja także mam zaślepiony EGR i u mnie też się nagrzewa mniej wiecej przy takim przebiegu po odpaleniu ;-)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
B
Bachor

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Bachor »

Słabej jakości ale widać to co widać:) kolektor jeszcze musze ściągnąć jak będę miałczas...
Obrazek
i
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Gdynia

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: igi84 »

cash, sprawdź wężyki od podciśnienia klapy gaszącej może masz jakiś pęknięty i wtedy będzie Ci telepało silnikiem przy gaszeniu, jak i możesz mieć właśnie problemy przy przyspieszaniu. Co do nagrzewania u mnie jest tak samo :D dlatego zamontowałem podgrzewacz cieczy chłodzącej.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: szymekgd »

cash pisze:Myślałem, że to może przez nie zatkany wężyk, który do EGR idzie?


I to by tłumaczyło objawy:

cash pisze:ale powiedzmy np. gaz do końca i muli, puszczam trochę gaz i łapie kopa dopiero

cash pisze:Jakoś dziwnie się gasi auto


Hamulce bez zmian?
Michal
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: cash »

igi84 pisze: dlatego zamontowałem podgrzewacz cieczy chłodzącej.


Podgrzewacz mam :)

szymekgd pisze:
I to by tłumaczyło objawy:



Czyli zatkać wężyk, który idzie od N18 do EGR?

szymekgd pisze:
Hamulce bez zmian?


A ma to coś współnego? Bo z hamulcami jakaś lipa się zrobiła właśnie...
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Kitaj »

Przecież hamulce są połączone do podciśnienia :-) Spróbuj w słomce zrobić dziurke szpilką a później cokolwiek się przez nią napić :-P Albo skoro jeździsz dieslem to innaczej powiem, próbowałeś kiedyś spuszczać paliwo dziurawym wężem? :lol:

Zatkasz wężyk wszystko wróci do normy, polecam kulkę z jakiegoś łożyska ;-)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: cash »

Kitaj pisze:Przecież hamulce są połączone do podciśnienia :-) Spróbuj w słomce zrobić dziurke szpilką a później cokolwiek się przez nią napić :-P Albo skoro jeździsz dieslem to innaczej powiem, próbowałeś kiedyś spuszczać paliwo dziurawym wężem? :lol:

Zatkasz wężyk wszystko wróci do normy, polecam kulkę z jakiegoś łożyska ;-)


Nie no tak :mrgreen: Rozumiem, czyli serwo nie dostaje podciśnienia i wszystko przez ten nie zatkany wężyk :-) Ok dziś zatkam, myślałem, że jeszcze coś innego jest nie tak , dzięki :)
ODPOWIEDZ