[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: szymekgd »

skrzysieks, jeżeli jest nieszczelny to olej (jeżeli jest) z odmy/turbiny wpada do turbiny i robi syf.
Michal
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: vwir »

U mnie właśnie dzisiaj wyciągnąłem turbinę. Nigdy nie złapał notlaufa, ale zaczął brać olej. Dodam, że nie było śladu niebieskiego dymu. Na wirniku luz rzędu 1mm, wiec całkiem spory. Turbina jedzie do magika, żeby ulepił hybrydę z ARLem. Zobaczymy, co z tego wyjdzie ;)
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: szymekgd »

vwir pisze:Na wirniku luz rzędu 1mm, wiec całkiem spory.


Poprzeczny czy wzdłużny?
Michal
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: vwir »

Poprzeczny. Wzdłużny chyba nie wpływa na zużycie oleju?
o
ozio21
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 26 gru 2011, 10:38
Auto: 1M
Model: 1.9 ASV
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: ozio21 »

vwir pisze:Poprzeczny. Wzdłużny chyba nie wpływa na zużycie oleju?

Tak z ciekawości to ile tego oleju ubywało ?
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: vwir »

Ok 1L na 5 tys, może trochę więcej.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: szymekgd »

vwir pisze:Poprzeczny. Wzdłużny chyba nie wpływa na zużycie oleju?


Nie wiem ;)

Przy czyszczeniu mojej mechanik też stwierdził luz poprzeczny, nie wiem czy aż 1mm, ale zauważalny, co wymianę (12kkm) zostaje mi w bańce ok. 300ml oleju, więc prawdopodobnie luz nie ma przełożenia na jego branie...

Kumpel ma 5 letniego focusa i jego turbina miała taki luz poprzeczny, że lotki wirnika wyszczerbiły się o obudowę turbiny, a olej był wszędzie...
Michal
D
DJ_Mouse
Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 13 sty 2013, 22:20

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: DJ_Mouse »

Poprzeczny luz ma każda turbina (nawet nowa wyjęta z kartonu) ponieważ inaczej nie mogła by działać (luz wypełnia olej). Oczywiście luz wirnika nie powinien być na tyle duży, żeby koła wirnika mogły dotknąć muszli.

Luz poprzeczny nie jest jednoznacznym wyznacznikiem zużycia turbiny, natomiast wzdłużny owszem, nawet najmniejszy często powoduje przeciekanie oleju przez uszczelniania i jest mocno niebezpieczny, ponieważ może doprowadzić do bicia wirników a w konsekwencji nawet urwania osi (miałem pare podobnych przypadków) na rozgrzanym motorze silnik może pociągnąć olej, później już wiecie, obroty na max, finał jest różny, w zależności czy ktoś zdusi silnik czy ucieknie z samochodu :mrgreen:
Mechanika Grupa VAG - Info P.W.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: vwir »

Gdzieś czytałem, że nowa turbina ma ok. 0.5mm luzu poprzecznego. 1mm to granica przyzwoitości. Powyżej tej granicy łopatki są już bardzo blisko obudowy. U mnie oprócz zużycia oleju jest też dziwny overboost przy ok. 2 tys. obrotów silnika. Poza tym mam chipa na ponad 150km więc warto zainwestować w coś mocniejszego. Wszystkie te czynniki zadecydowały, że zdecydowałem się na operację.
D
Domelek
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 26 lis 2010, 17:30

[1L/1M] Momenty "zasłabnięcia"

Post autor: Domelek »

Witam
Nie wiedziałem gdzie zamieścić to pytanie,jeśli źle umieściłem proszę o przeniesienie.
A wiec do rzeczy,mam pytanie odnośnie tych dwóch zdjęć.
1. Obrazek
2. Obrazek

Czy te dwie widoczne dziurki na tym przewodzie,mogą być przyczyną wpadania samochodu w tryb awaryjny i odłączeniu turbiny? Ten przewód idzie chyba do serwa.
ODPOWIEDZ