szymekgd, Chłodnica Paliwa w 1M przy ARL jest pod samochodem (na podłodze obok podłużnicy - aluminiowy grzejniczek)
Nie wiem czy w 1L jest temp. oleju w MFA, ja przynajmniej nie mam takowej. Możliwe, że były jakoś bardziej rozbudowane. W każdym razie mojej teorii nie podpieram tylko wskazaniami dodatkowego zegara, w moim roboczowozie (A6 C4 2.5TDI) mam ori zegar temp. oleju i zachowuje się podobnie, wg. wskazań licznika płyn chłodniczy rozgrzewa się szybciej niż olej, oczywiście po dłuższym odcinku temperatury się wyrównują (lub olej jest czasem dużo cieplejszy - np. przy bucie). Zresztą byłem kiedyś na szkoleniu z tej tematyki, był kolo z VW z Poznania i opowiadał troche na ten temat też. Ważna jest też objętość obojga cieczy, w obiegu zamkniętym silnika jest ok. 2-2.5litra płynu, zaś oleju ponad 4. Olej w misce też wychładza się poprzez owiewanie etc...
Oczywiście, temperatury oleju i płynu z czasem się wyrównają (po to ten wymiennik) ale chciałem Wam naświetlić tylko sytuację, że działa to w dwie strony - nie tylko jako chłodniczka