Toledo II z silnikiem 2.3 V5 + LPG

Toledo II generacji
ODPOWIEDZ
s
silentboy2324
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 04 sty 2013, 16:59

Toledo II z silnikiem 2.3 V5 + LPG

Post autor: silentboy2324 »

Jedz, zobacz, oceń i pochwal się na forum. Czekamy na informacje :)
W Polsce wszystko musi mieć więcej niż 2 litry
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

Toledo II z silnikiem 2.3 V5 + LPG

Post autor: Kitaj »

Na upierdliwego to moglibyśmy razem podskoczyć to bym ci podpowiedział to czy owo ;-)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
D
Dawid3050
Forumowicz
Posty: 12
Rejestracja: 10 sty 2013, 16:24

Toledo II z silnikiem 2.3 V5 + LPG

Post autor: Dawid3050 »

W niedzielę będzie news :) Nie chcę nikomu głowy zawracać... :D Biorę jeszcze 2 kumate osoby to niespodzianki nie będzie. Ale dzięki za propozycję ;) Jak kupię to trzeba się zgadać na jakiś wypad ;p
s
spajdi
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 23 gru 2012, 18:15
Auto: Toledo 1M
Model: 2.3 V5
Lokalizacja: Rybnik

Toledo II z silnikiem 2.3 V5 + LPG

Post autor: spajdi »

Żebyś był świadomy w 2.3 rozrząd jest na łańcuchach od strony skrzyni biegów i stąd jego wymiana jest kosztowna jeśli któryś łańcuszek grzechocze, a sprzęgło jest z dwumasą...

Komplet części do rozrządu ok. 800zł, kompletne sprzęgło z dwumasą 1900zł + robocizna, która tania nie jest przy tej robocie także licz się z tym, że mogą być spore inwestycje jeśli coś nie tak ze sprzęgłem lub rozrządem bo w tym samochodzie ze względu na nakład pracy jak się robi rozrząd to automatycznie sprzęgło i na odwrót ;-)

Ja za pakiet startowy:

rozrząd + kompletne sprzęgło z dwumasą + obudowa termostatu + tylne łożysko + tylne tarcze i klocki (Zimmerman + TRW) + olej, płyn chłodniczy i filtry zapłaciłem coś ok. 4300zł, ale robociznę miałem za pół ceny normalnie by wyszło ok. 5000zł :roll:

Także, żebyś był świadomy, że 2.3 V5 to nie jest tani silnik w eksploatacji. Zaraz po zakupie warto wymienić napinacz paska wieloklinowego i pasek to też koszt ok. 450zł na dobrych częściach, a warto to zrobić bo pompa wody jest z niego napędzana, a ten silnik łatwo przegrzać ;-)

Ja niestety miałem tą nieprzyjemność, że zostawiłem tą wymianę do wiosny (bo pasek wyglądał idealnie) i nagle zatrzymała się rolka na napinaczu (wcześniej żadnych objawów typu piszczenie/szumy itp.) i pasek się "stopił" i zerwał, ale na szczęście zjechałem po 200m na pobocze zgasiłem i silnik się nie przegrzał, a potem na hol prosto do mechanika.

Także trzeba mieć świadomość, że 2.3 V5 w zakupie jest tani, ale w eksploatacji kosztuje. Oczywiście jak ktoś trafi egzemplarz gdzie sprzęgło jest idealne i rozrząd cichutki to koszty nie są ogromne, ale trzeba się liczyć, że w używanym samochodzie prędzej czy później będzie to trzeba zrobić.

Oczywiście duża grupa ludzi by zignorowała objawy które były u mnie bo nie przeszkadzały w codziennej eksploatacji (łańcuszek było słychać tylko przy wchodzeniu/schodzeniu z obrotów z otwartą maską, a sprzęgło się nie ślizgało tylko lekko podszarpywało) i by tak jeździli może i z 50 000km i nic by się wielkiego nie stało, ale jak ktoś tak jak ja musi mieć wszystko w stanie idealnym to musi się liczyć z kosztami :mrgreen:
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3224
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

Toledo II z silnikiem 2.3 V5 + LPG

Post autor: DzieX »

Z tym dwumasem to różnie. Ja miałem sprzęgło zjechane i wymieniłem, ale dwumas był ok. Napinacz kupiłem za 210zł w IC. Rozrząd 1300zł (części). Dawid3050, Jak ktoś Ci powie że w tym aucie się rozrządu nie zmienia to możesz go kopnąć w siedzenie :) Do tego jeszcze przewody wysokiego napięcia (Bremi ori jakieś 270 chyba) i pasek alternatora Conti 120zł (bo mi zerwało przez napinacz i na dwóch żyłach dojechałem do domu). Oprócz tego sprzęgięłko na alternatorze i nagrzewnica, ale to raczej nie zależne od silnika.
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
s
spajdi
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 23 gru 2012, 18:15
Auto: Toledo 1M
Model: 2.3 V5
Lokalizacja: Rybnik

Toledo II z silnikiem 2.3 V5 + LPG

Post autor: spajdi »

Dziex oczywiście, że z dwumasą różnie bywa i w benzynowych silnikach niby dużo rzadziej pada dwumasa w porównaniu do diesli, ALE ja akurat miałem pecha i była wyjechana jak koń po westernie :mrgreen:

Cewka zapłonowa też ma fajną cenę ok. 800zl (Beru), a o ORI nawet nie pytałem bo pewnie krzykną z 1400-2000zł :-?

Z tą zacierającą się rolką na napinaczu to standard niestety, a w tym silniku to cholernie ważne ze względu na pompę wody więc ja będę regularnie wymieniał co 60 000km bo napinacz w moim aucie pamiętał fabrykę niestety i ta awaria była wynikiem zaniedbań poprzedniego właściciela, że nie wymieniał napinacza z paskiem tylko wymieniał sam pasek :-/

Już doczytałem o sprzęgiełku jednokierunkowym alternatora i we wtorek razem z nowymi linkami ręcznego wpadnie nowe sprzęgiełko INA (ok. 180zł) do auta - chcę już mieć spokój z paskiem wieloklinowym na najbliższe kilkadziesiąt tysięcy.
D
Dawid3050
Forumowicz
Posty: 12
Rejestracja: 10 sty 2013, 16:24

Toledo II z silnikiem 2.3 V5 + LPG

Post autor: Dawid3050 »

Dzięki wielkie za takie odpowiedzi, o to mi chodziło ;) Ogólnie zdawałem sobie sprawę z kosztów, które mogą wyjść później, obadałem co i za ile :) Prędzej czy później to do każdego auta (oczywiście mówię o przyziemnych cenach zakupu :D) trzeba dołożyć, wymienić to i owo. Dlatego podjadę z mechanikiem i zdaję się na jego opinię... jeżeli będą jakieś zastrzeżenia to sobie daruję ten egzemplarz. To najważniejsze, aby rozrząd był ok i dwumas? Na coś narzekacie w tych silnikach? Z dużych kosztów to tylko te 2 co wymieniłem? Na coś zwrócić szczególną uwagę?
s
spajdi
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 23 gru 2012, 18:15
Auto: Toledo 1M
Model: 2.3 V5
Lokalizacja: Rybnik

Toledo II z silnikiem 2.3 V5 + LPG

Post autor: spajdi »

Cokolwiek ze sprzęgłem lub rozrządem to podwójny koszt bo w tym silniku jak się robi jedno to za jedną robotą warto zrobić drugie, żeby potem nie zapłacić 2x tyle...

Więc coś z rozrządem = zrobić rozrząd i sprzęgło + ew. dwumasa
Coś ze sprzęgłem/dwumasą - razem z tym lepiej zrobić rozrząd

Newralgiczne punkty napędu paska wieloklinowego które opisaliśmy powyżej - napinacz + sprzęgiełko alternatora.
Do tego osłuchać dobrze silnik, sprawdzić czy nie ma wycieków,podpiąć pod kompa czy nie sypie błędami i przejechać się czy dobrze ciągnie i nie hałasuje oraz czy nie szarpie przy puszczaniu/dodawaniu gazu.
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3224
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Lokalizacja: Nadarzyn
Kontakt:

Toledo II z silnikiem 2.3 V5 + LPG

Post autor: DzieX »

A jak szarpie to co mu jest?
SEAT Toledo .:R32 4x4: forum facebook blog | VW Polo | RENAULT Laguna | SEAT Leon
D
Dawid3050
Forumowicz
Posty: 12
Rejestracja: 10 sty 2013, 16:24

Toledo II z silnikiem 2.3 V5 + LPG

Post autor: Dawid3050 »

Ok, dzięki :) Zobaczymy co jutro z tego będzie.
ODPOWIEDZ