witam! ja mam podobny problem na zmnym silniku dlugo trzeba zeby zalapal ... swiece filtry powymieniane .. na kompie pokazuje ze wszysko jest ok. zadnych bledow. i nie wiem co jest !? dzieki temu ze aku mam nowy narazie nie mam problemow... ktos cos moze poradzi?
ozio21, a sprawdzałeś jaka byłą wartość przed regulacją, ciężko byłoby przestawić pasek rozrządu beż ściągania go ustawiając kąt gdyż napinacz cały czas napina, jest to niemalże niemożliwe. Gdy za słabo poluzowałeś te 3 śruby i ciągnąc na siłę mogłeś rozregulować fabryczne ustawienia pompy i wtedy byłaby naprawdę du... ale mało komu się to udaje chodź i są takie przypadki. Ogólnie przed ruszaniem czegokolwiek pasuje podpiąć wcześniej vag i zobaczyć i potem w odpowiednią stronę korygować zgodnie z obrotami silnika zwiększasz wartość wskazań czyli przyspieszasz kąt a w przeciwną zmniejszasz i opóźniasz. Trzeba by powolutku i stopniowo sprawdzić cały zakres regulacji i podglądać na vagu - jest to pracochłonne niestety. Ogólnie pompa jest bardzo czuła i nawet niewielkie przestawienie powoduje duże skoki wartości, może być tak że po prostu w pewnym miejscu przeskakujesz ten zakres. Jeśli po dokładnym sprawdzeniu nic to albo przestawiony pasek albo rozregulowana pompa (mało prawdopodobne ale możliwe). Innych błędów w sterowniku niema? W skrócie tyle ciężko tak na odległość. Powodzenia
Dzięki, dzisiaj odebrałem samochód, było wszystko dobrze, bo mechanik normalnie ustawiał kąt kręcąc w lewo i prawo, zapewne trzeba było wziąć młota i pierdyknąć ja po prostu spanikowałem, po prostu jak ręką dość mocno próbowałem i nie szło to odpuściłem.
Po zejściu z kąta wtrysku 76 do 69, auto od razu lepiej jedzie(mieści się niby w zakresie), ale i tak pewnie pojadę na korektę, bo za blisko górnej granicy.
vbass i ozi sprawdz jaką masz dawkę paliwa bo może masz za małą a automatycznie jak zmienisz kąt wtrysku to zmienia się dawka paliwa , ale to już najpierw trzeba kąt odpowiednio ustawić i potem dawkę nastawnikiem przy pompie i tylko przy podpieciu pod vaga żeby wiedzieć jakie są wartosci bo ustawianie dawki paliwa na oko to hu a nie ustawienie , także najpierw kąt a potem dawka bo dawka nie zmieni ci kata ale kąt wtrysku automatycznie zmieni ci dawkę to tyle odemnie ja mam u siebie kat 65 a dawkę przy takim kacie 4,2 i po właczeniu samochodu po ustawieniu dawki poczekajcie chwilkę bo z poczatku jest niższa a potem idzie troszkę w górę albo na odwrót ale już nie pamietam
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
Polecam !
ramzeseye77 pisze: i po właczeniu samochodu po ustawieniu dawki poczekajcie chwilkę bo z poczatku jest niższa a potem idzie troszkę w górę albo na odwrót ale już nie pamietam
W miarę rozgrzewania silnika dawka w vagu zmniejsza się do ustawionej przy 90st.
ramzeseye77 pisze:jak zmienisz kąt wtrysku to zmienia się dawka paliwa
Skoro zmieniamy tylko kąt statyczny (początkowy) to dlaczego ma się dawka paliwa zmienić? Jest ona zależna głównie od temp.
komputer ci automatycznie zmienia dawkę po zmianie kąta bo chyba jak zmienisz kat to albo przyspieszasz albo opóźniasz czas spalania paliwa wiec komputer automatycznie zwieksza albo zmniejsza dawkę ,przynajmniej ja tak miałem ... Ustawiałem kąt z tunerem i po ustawieniu automatycznie zmieniła się dawka i znów od poczatku dawkę musielismy ustawić na taką jaką chcielismy
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
Polecam !
ramzeseye77 pisze:Ustawiałem kąt z tunerem i po ustawieniu automatycznie zmieniła się dawka i znów od poczatku dawkę musielismy ustawić na taką jaką chcielismy
A nie wymieniłeś przy okazji wtrysków?
ramzeseye77 pisze:Ustawiałem kąt z tunerem i po ustawieniu automatycznie zmieniła się dawka i znów od poczatku dawkę musielismy ustawić na taką jaką chcielismy
Oczywiście przed odczytem rozgrzaliście silnik wystudzony podczas zmiany kąta? U mnie przy zmianie kąta o 40st. nic się nie zmieniło.