To jest numer samego docisku. Oznaczenie kompletu to 3000 332 001. W jego skład wchodzi docisk 3082 231 031, tarcza 1878 043 141 i łożysko (numeru nie mam pod reką). Więc wygląda na to, że masz wszystko ok.
Witam.
Koledzy i koleżanki mam pytanie odnośnie tej nieszczęsnej dwumasy. Miałem toledo '99 TDI 110KM i nie wymieniłem bo miałem wypadek, nabyłem drugie toledo '03 TDI 110KM i myślałem że pojeżdżę dłużej a tu niecałe 170kkm i zaczyna dzwonic i szarpać i chyba zdecyduję się na wymianę na sztywne bo pewniejsze, i tu moje pytanie jak to się wam sprawuję (czytalem że wszyscy zadowoleni) ale jak z głośnością, szarpaniem i ile już przejechaliście po wymianie na sztywny zestaw.
Bo chce żeby to było na lata a nie na "chwile" bo jeżdżę dosyć dużo.
Z góry dziękuję.
U mnie niedługo - nie ma jeszcze roku. Sprawuje się idealnie, żadnego szarpania ani hałasowania. Problemy z hałasem są jeśli założysz sprzęgło od VR6.
Dokładnie te same zestawy były w TDI 1Z i żyły znacznie dłużej niż dwumasy.
Ja na tym śmigam już trzeci rok, wszystko działa bez zarzutów. Mogą być jedynie bardziej wyczuwalne poszarpywania (jak to w TDI), podczas puszczania sprzęgła. Ale to już po kilkudziesięciu tyś. użytkowania.
Lecz jeżeli nie masz w planach zwiększania mocy w swoim okręcie , to zostałbym przy dwumasie, która bardziej chroni skrzynię biegów niż "sztywniak".
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50 www.rbauto.eu
Zapraszamy
Sam nie wiem na co się zdecydować z jednej strony wszyscy chwalą sztywne z drugiej strony jakiś musiał być cel by montować dwumas. Mechanik mi mówił że już w kilku skodach octaviach montował sztywne i jest ok a na pewno dużo jeżdżą bo to taxi. A dzisiaj pytałem z ciekawości w sklepie ile kosztuje co to mi powiedział że mieli faceta który w leonie założył sztywne to po dwóch miechach padło.
I jak bardzo na sztywnym dostaje po garach skrzynia i wał??
Z góry dzięki za odp.
Pozdro.
Jestem po rozmowie z mechanikiem i on proponuje sztywny zestaw. Dwumasy nie poleca bo mówi że i tak się posypie. A sztywniak jest pewniejszy montował już kilkanaście sztywniaków w miejsce dwumasu do octavi z silnikami jak nasze potworki, a że część z nich to taksóweczki to rekordzista już wylatał ponad 180 000 i nic się nie dzieję. A nie słyszał by od sztywnego coś się miało psuć typu skrzynia czy wał, a gość na pewno się zna na rzeczy. Więc na chwile obecną jestem za sztywnym zestawem, ale póki co jeszcze pośmigam na powoli kończącej się dwumasie. I jest dedykowane sprzęgło sztywne do Toledo jako zamiennik dwumasy, i nie jest to sprzęgło G60/VR6.
Pozdrawiam.
Nie jestem w stanie zrozumieć, dlaczego ludzie nazywają to sprzęgłem od G60. Poważniej brzmi, czy co? To najnormalniejsze sprzęgło od 1Z (zarówno koło jak i tarcza z dociskiem). Valeo produkuje zestaw do 1Z i nazywa to zamiennikiem koła dwumasowego, ale z tego co czytałem to trafiają sie słabo wyważone koła, które powodują wibracje. Lepiej kupić oryginalne używane koło masowe i sprzęgło sachs.